کتاب استخدامی اداری ها
اخبار اداری و استخدامی

در طرح ساماندهی کارکنان دولت شرکت های پیمانکاری حذف می‌شوند/ اعلام جزییات بیشتر

در طرح ساماندهی کارکنان دولت شرکت های پیمانکاری حذف می‌شوند/ جزئیات طرح ساماندهی کارکنان دولت

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به تشریح جزئیات طرح ساماندهی کارکنان دولت پرداخت.

ولی اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا درباره جزئیات طرح ساماندهی کارکنان دولت اظهار کرد: بنابر این است تا با اجرای این طرح، در راستای تامین امنیتی شغلی کارکنان، شرکت های پیمانکاری حذف شوند بدین صورت که ادارات دولتی می‌توانند موقتاً و حداکثر به مدت ۶ ماه از نیروهای شرکتی استفاده کنند اما این اقدام به صورت پروژه‌ای و موقت خواهد بود و دیگر امکان فعالیت چنین نیروهایی به صورت دائمی وجود نخواهد داشت.

وی حذف امضاهای طلایی در جذب افراد در بدنه دولت را از دیگر ویژگی‌های طرح ساماندهی کارکنان دولت عنوان کرد و گفت: در صورت تصویب طرح در مجلس، ورودی جدید برای دولت خواهیم داشت اما این جذب فقط به شرط برگزاری آزمون و دارا بودن حداقل ملاک‌های تخصصی است.

اسماعیلی با اشاره به روند رسیدگی به این طرح در مجلس نیز گفت: پس از اعلام وصول طرح از سوی هیئت رئیسه، کمیته‌ای ویژه با حضور سازمان اداری و استخدامی تشکیل شد و طی جلساتی به بندهای مشترکی با دولت رسیدیم و مخالفت دولت با بسیاری از بندهای این طرح برطرف شد؛ یعنی اگر این طرح در صحن بررسی شود، دولت با کلیت آن موافق است.

وی افزود: همچنان اما یکسری از مباحث وجود دارد که به طرح آسیب می‌رساند؛ پس از انجام جمع بندی در این خصوص و همچنین پس از تصویب کلیات طرح در صحن، تلاش می‌کنیم در روند رسیدگی به جزئیات اختلافاتی باقی مانده میان مجلس و دولت برطرف شود.

65 دیدگاه

  1. با سلام
    یکسال این دولت و مجلس هم وعده داد که نیروها رو ساماندهی میکنه و قراردادیها رو به رسمی تبدیل وضعیت میکنه اخرشم هیچی به هیچی مثل دولتهای قبل و اب پاکی رو‌ر یخت رو‌ دست همه نیروهای قراردادی که امیدوار بودن روزی تبدیل وضعیت بشن . ۱۵ ساله که بصورت نیرو قراردادی دارم برا ارگان دولتی کار میکنم تو این سالها هزاران تبعیض بین نیروهای رسمی پیمانی باقراردادی بوده الان که طی این دوسال از نظر نوع بندهای قرارداد بهتر شده باز مشاغل حساس رو‌ به قراردادی نمیدن ، حق مسئولیت یا حق مدیریت برا نیروهای قراردادی نیست و … به چند دولت دیگه امیدوار باشیم برا تبدیل وضعیت الله و اعلم .

  2. یه سوال ،برای افرادی که ،در بیمارستان تامین اجتماعی ،رسمی هستن ،ود بهداشت و در مان سازمان زندان‌ها شرکتی وضعیت اونا چی خواهد شد ،کسی پاسخ بده ممنون میشم

  3. چرا یکبار از طریق اخبار ورسانه ملی درمورد این طرح حرف زده نمیشه؟تو مجلس طرف عطسه میزنه یک هفته راجبش اخبار پخش میشه این طرح که به زندگی حداقل۶۰۰هزار نفر به همراه خانواده شان تاثیر بزاره چرا یکبار از طریق رسانه خبری راجبش خبر پخش نمیشه
    بنظر من همش سرکاریه

  4. ما که متوجه نشدیم چی شد یعنی از این به بعد قرارداد ها شش ماهه میشه و بعد از ۶ماه به سلامت؟ اگر قرار هست حذف بشن پس موقت یعنی چی ؟ آخرش هم همه رو شش ماه شش ماه میکنن.یه جورایی چراغ سبز هست برای اخراج نیرو

  5. الان 22 سال قراردادی هستم دیگه در شرف بازنشستگی هستیم اگه امکان داره مسئولین
    بجنبند با همین آهنگ اگه بخواند حرکت کنند تبدیل وضعیت با بازنشستگی ما ادغام میشه
    با تشکر.

  6. سلام
    الان ۱۰ساله که با قرارداد طرح های عمرانی در اداره مل زاه و شهرسازی و بعد از انتقال در اداره کل راهداری مشغول بکارم ، چرا هیچ طرحی برای تبدیل وضعیت ما نمی آد . ما روزی که استخدام شدیم نمی دونستیم رابطه استخدامیمون اینقدر افتضاحه وگرنه در اون زمان جایی دیگر و به نحو دیگه مشغول به کار می شدیم . خواهش می کنم پیگیری کنین این ظلم حداکثری به من و امثال من که کم نیستن تموم شه

  7. من الان ۸ ساله نیروی وصول مطالبات شرکت گاز هستم پیمانکار هر ماه کلی از حقوق ما رو نمیده و اگر اعتراضی کنیم اخراج میشیم.. خدا روزی برسید از دست پیمانکار خلاص بشدیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام