اخبار اداری و استخدامی

طرح تعیین تکلیف و استخدام ناظرین کشاورزی در کمیسیون کشاورزی تصویب شد

طرح تعیین تکلیف ناظرین کشاورزی در کمیسیون کشاورزی تصویب شد/ ۵ هزار ناظر کشاورزی واجد شرایط استخدام می‌شوند

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: دولت موظف به استخدام ۵ هزار نفر از مهندسین ناظر کشاورزی در طی ۵ سال شد.

به گزارش شناسنامه قانون، احد آزادی‌خواه سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز ( یکشنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه ) کمیسیون متبوع خود، گفت: در نشست امروز طرح تعیین تکلیف ناظرین کشاورزی با یک ماده واحده و ۹ تبصره در کمیسیون کشاورزی بررسی و به تصویب رسید که بر اساس آن دولت موظف شد با رعایت حکم بند (ج) ماده ۲۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و شرایط عمومی استخدامی کشور تعداد ۵ هزار نفر از کارشناسان ناظر همکار با وزارت جهاد کشاورزی از سال ۱۳۸۲ لغایت تصویب این الحاقیه را با مدرک کارشناسی کلیه رشته‌های کشاورزی، منابع طبیعی، دامپزشکی و بالاتر در پست‌های کارشناسی عملیاتی و نظارتی ترویج کشاورزی و منابع طبیعی در مراکز خدمات جهاد کشاورزی و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها با اولویت سابقه و آزمون طی ۵ سال جذب کند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بر اساس تبصره ۱ طرح مذکور برای اشخاص دارای تحصیلات دانشگاهی بالاتر از کارشناسی در هر مقطع یک امتیاز محاسبه شود، ادامه داد: در تبصره ۳ طرح تعیین تکلیف ناطرین کشاورزی آمده است که ناظرینی که تا سال ۹۰ بیش از ۳۰ ماه سابقه فعالیت داشته‌اند اما تا کنون جذب نشده اند در اولویت قرار دارند و مطابق تبصره ۴ این طرح ناظرینی که در آزمون گذشته قبول شده‌اند نیازی به تکرار آزمون ندارند.

وی افزود: بر اساس تبصره ۶ و ۷ طرح تعیین تکلیف ناظرین کشاورزی جابجایی، ماموریت و انتقال نیروهای جذب شده به مدت حداقل ده سال از شهرستان محل جذب به سایر شهرستان‌ها و کلیه دستگاه‌های اجرایی دیگر ممنوع است.

آزادی‌خواه با تاکید بر اینکه وزارت جهاد کشاورزی مکلف شده است تا در استخدام مهندسین ناظرین مشمول این قانون به نحوی اقدام کند که حداقل ۵۰ درصد استخدام شدگان مرد باشند، عنوان کرد: به منظور بررسی سوابق ناظرین وزارت جهاد کشاورزی هیاتی استانی با حضور یکی از نمایندگان ناظرین با انتخاب مجمع آنها، دو نفر منتخب استاندار، یک نفر از سوی نظام مهندسی کشاورزی و نماینده سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها تشکیل می‌شود.

مطلب مرتبط:

1 دیدگاه

  1. لطفا در مورد تعهد ۱۰ ساله افرادی که سال ۹۳ استخدام شده اند تجدید نظر شود این تعهد مشکلات فراوانی را بوجود آورده حتی نمی توانند مدیر شوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام