وزارت جهاد کشاورزی

طرح تعیین تکلیف ناظرین کشاورزی بعد از مصوبه سال ۱۳۹۰ مجلس شورای اسلامی

طرح تعیین تکلیف ناظرین کشاورزی بعد از مصوبه سال ۹۰ مجلس شورای اسلامی

ماده واحده- دولت (وزارت جهاد کشاورزی) مکلف است با رعایت حکم بند «ج» ماده ۲۴ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۷/۸/۱۳۸۶، تعداد پنج هزار نفر از کارشناسان ناظر با مدرک کارشناسی و بالاتر، با رعایت ماده ۴۶ قانون مدیریت خدمات کشوری و شرایط عمومی استخدامی کشور در پست‌های کارشناسی عملیاتی و نظارتی و ترویج محصولات کشاورزی و… در مراکز و مدیریت‌های جهاد کشاورزی استان‌ها و شهرستان‌ها با اولویت سابقه و بدون آزمون، تماماً طبق سند توسعه و اعلام نیاز آن وزارت خانه به سازمان اداری و استخدامی طی نامه شماره ۳۸۷۶/۹۶/۲۰۰ مورخ ۱۱/۲/۹۶ به کار گرفته شوند.

تبصره ۱- با توجه به اینکه پنج هزار نفر از ناظرین بخش کشاورزی بعد از مصوبه سال ۹۰ مجلس محترم وجود دارند که با سابقه فعالیت ۱۰ ساله از سال ۸۶ تا کنون در هیچ طرح و مصوبه ای استخدام نشده اند، لذا وزارت جهاد کشاورزی مکلف است این ناظرین را در قالب طرح جدید استخدامی تعیین تکلیف نماید.

تبصره ۲- برای اشخاص دارای تحصیلات دانشگاهی بالاتر از کارشناسی یک امتیاز و هر سال سابقه کاری بالاتر به عنوان ناظر کشاورزی، یک امتیاز منظور می شود و سوابق کاری این کارشناسان به حداکثر سن استخدامی اضافه می شود.

تبصره ۳- این طرح شامل افرادی می شود که به عنوان ناظر محصولات مختلف کشاورزی در قالب طرح نظارت با جهاد کشاورزی همکاری داشته اند و شامل افرادی که در طرح های دیگر وزارت جهاد کشاورزی سوابق اجرایی دارند، نمی شود.

تبصره ۴- با توجه به یانکه ناظرین کشاورزی از بین فارغ التحصیلان کشاورزی به وسیله آزمون انتخاب می شوند و مرحله انتخابی به وسیله آزمون را گذرانده اند، از آزمون اداری استخدامی دولت معاف می‌شوند.

تبصره ۵- بار مالی این طرح طبق بند «ج» ماده ۲۴ قانون مدیریت خدمات کشوری، از محل بازنشستگان تأمین می شود.

تبصره ۶- به جهت رفع ابهامات و دفاع از حق ناظرین واقعی، هیئتی متشکل از نمایندگانی از ناظرین کشاورزی، وزارت جهاد کشاورزی، مجلس محترم شورای اسلامی جهت صحت سوابق ناظرین تشکیل شود و تمامی سوابق به تأیید نماینده ناظرین و ارگان‌های نام برده برسد.

2 دیدگاه

  1. وزارت جهاد کشاورزی باید نیروی جوان با انگیزه و با اطلاعات بروز جذب کند، جذب مربیان جهش تولید بسیجی تنها راه خودکفایی در عرصه کشاورزی است

  2. آنقدر نیروی اضافی و بیخودی در وزارت جهادکشاورزی هست که عملا این ارگان را یکی از کاغذباز ترین وزارتخانه ها نموده و اگر خدای ناکرده این تعداد هم به بدنه جهادکشاورزی تزریق بشه، مصیبت عظیمی خواهد بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام