اخبار اداری و استخدامی

احتمال تغییر در مصوبه سایر سطوح مزدی سال ۱۴۰۱ قوت گرفت

احتمال تغییر در مصوبه سایر سطوح مزدی قوت گرفت

شناسنامه قانون- نماینده کارگران در صفحه اینستاگرام خود از احتمال تغییر مصوبه شورای عالی کار در خصوص مزد سایر سطوح مزدی در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

فرامرز توفیقی نماینده کارگران در صفحه اینستاگرام:

در خصوص سایر سطوح مزدی بعرض می‌رسانم، بحث هایی در حال مطرح شدن است که باید چند روزی صبر کنید. نمایندگان شما موضعشان همان قبلی است و مصوبه را لازم الاجرا می دانند. هرآنچه خیر است اتفاق بیافتد. التماس دعا.

احتمال تغییر در مصوبه سایر سطوح مزدی سال ۱۴۰۱ قوت گرفت

روز گذشته (۳۰ فروردین) جلسه فوری شورایعالی کار برگزار شد که در خبرها موضوع آن را «اصلاح مزد مصوب شده» اعلام کردند. علی خدایی (عضو کارگری شورایعالی کار) در ارتباط با خروجی این نشست و مباحث آن گفت: در نشست روز گذشته، مباحثی در خصوص اصلاح مزدِ مصوب شده از سوی شرکای اجتماعی مطرح شد اما شورایعالی کار با این اصلاحات موافقت نکرد و هیچ اصلاحی مصوب نشد.

وی افزود: مزد مصوب ۱۴۰۱ که در جلسه شورایعالی کارِ نوزدهم اسفند سال قبل تصویب شد، به قوت خود باقیست؛ ابلاغیه دستمزد لازم الاجراست و هیچ تغییری نکرده است.

خدایی با تاکید بر اینکه کارفرمایان باید مزد مصوب را تمام و کمال بپردازند، اضافه کرد: تکلیف کارفرمایان سراسر کشور پرداخت دستمزد کارگران براساس مصوبه مزدی شورایعالی کار است و هرنوع تخلف از این مصوبه، تخلف از قانون محسوب می‌شود و حق پیگیری برای کارگران کشور محفوظ است.

به گفته این نماینده کارگری، هیچ تغییری در ابلاغیه دستمزد ۱۴۰۱ صورت نگرفته و شورایعالی کار با اصلاحات پیشنهادی، مخالفت کرده است بنابراین بایستی مزد کارگران براساس مصوبه‌ی مزدی شورایعالی کار که لازم الاجراست، پرداخت شود.

مطلب مرتبط: بخشنامه حداقل دستمزد سال ۱۴۰۱ و دستورالعمل های تبعی آن

8 دیدگاه

  1. با سلام.
    متاسفانه کسانی برای کارگران تصمیم‌گیری می‌کنند که هیچ‌وقت کارگری نکرده و نان کارگری نخورده‌اند!
    این که با کارفرمای متخلف برخورد میشه هم گزاف و اراجیفی بیش نیست…
    برای نمونه کارفرمای ما مرخصی اجباری میده و پایان سال بعنوان مرخصی مازاد از حقوق کارکنان کسر می‌کنه! یا این‌که شغل سخت و زیان‌آور ما رو مشمول ساعت کار کمتر در هفته نمی‌دونه و اساسا این بخش از قانون رو قبول نداره! وقتی قانون رو یادآوری می‌کنیم پاسخ میده قانون من این هست و هر کس ناراضی‌ست تسویه‌حساب کنه!
    بارها به اداره کار مراجعه کردیم و نتیجه‌ای حتی در حد تشکیل یک جلسه‌ی فرمالیته هم نداشت!
    بنده شیراز هستم.

  2. اون مسئولی که برای معیشت حدود ۳۰ میلیون کارگر تصمیم میگیره ایا میتونه با حتی با ۲ برابر عددی که بعنوان حقوق برای کارگر مصوب میکنه یک ماه زندگی کنه؟
    یا اینکه نظرشواینه که کارگر همان برده دوران جاهلیت هستش که فقط باید زنده باشه و حق زندگی نداره
    خواهشا اگر ذره ای وجدان دارید جواب دهید

  3. عدالت زمانی اجرا میشه که بیمه پرداز بر مبنای حداقل دستمزد مستمری به میزان حداقل دریافت و به همان نسبت سایر سطوح پرداخت حق بیمه (حداکثر به میزان ۷ برابر حداقل دستمزد ماهانه) حقوق بازنشستگی دریافت کنندولی متاسفانه با تعیین نرخ افزایش دستمزد پلکانی بیمه سده باپرداخت حداکثر حق بیمه طی سالها مستمری حداکثری دریافت نکرده و روند کاهشی داردواز طرفی به علت نقص قانون محاسبه مستمری بر اساس صرفا ۲ سال آخر نیز اشتباه وبی عدالتی است مستمری باید براساس پرداختی کل سنوات خدمت محاسبه گردد

  4. اینکه مثلاً 38درصد به حقوق سایر سطوح اضافه بشه بی عدالتی ونابرابری مزدی رو به دنبال داره و باعث اعتراض حقوق های پائین و متوسط میشه چرا که مثال یک نفر شاغل یا بازنشسته که حقوق بالایی داره مثلاً فردی که پایه حقوقش 15ملیون باشه با افزایش 38درصدی 5ملیون و 7صد هزار تومنی افزایش حقوق داره در مقابل فردی که مثال 7ملیون حقوق میگیره 2ملیون و نهصد و 60هزار افزایش حقوق داره یعنی نفر دوم کمتر از نصف نفر اول افزایش حقوق داره پیشنهاد اینه که به جای درصد یک عدد ثابت مثلاً 2ملیون به اضافه 15درصد اضافه بشه تا فاصله حد اکثری و حداقلی کمتر بشه

    1. اون موقع که سال ۹۶ من و امثال من سه میلیون و خورده ای فقط پول بیمه میدادیم یعنی سه برابر حداقل مزد اون زمان شما چقدر حق بیمه پرداخت می کردید که چنین پیشنهادی می دهید ، من و امثال من که همیشه سقف پرداختی بیمه از حقوقمان کم میشد باید در زمان بازنشستگی نیز سقف پرداختی را بگیریم ولی متاسفانه دولت چون خودش و آقازاده هاش کارفرمای اعظم هستن همیشه در حق افراد سایر سطوح ظلم و حق خوری کردند

  5. باسلام
    طاعات وعبادات قبول
    کارگران چقدرمظلوم هستند که افزایش حقوق مصوب شده ی آنهاهم ثبات نداردومیخواهند آن راکاهش دهند
    چرادرجامعه ای که حدود14میلیون کارگرداردودرکشورخودش حسرت رفاه وداشتن سرپناه وداشتن یه خودروبی کیفیت رابخورد؟
    چراکسی دردکارگران رانمیفهمد؟
    چراداشتن یک خودروبی کیفیت تولیدداخل که امنیت هم ندارندبرای کارگریک رویای دست نیافتنی شده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام