کتاب استخدامی
اخبار اداری و استخدامی

اسماعیل سقاب اصفهانی دبیر ستاد راهبری تحول و مسئول رصد و پایش سند تحول دولت مردمی شد

اسماعیل سقاب اصفهانی دبیر ستاد راهبری تحول و مسئول رصد و پایش سند تحول دولت مردمی شد

شناسنامه قانون– با حکم رییس‌جمهور، دبیر ستاد راهبری تحول و مسئول رصد و پایش سند تحول دولت مردمی منصوب شد.

در حکم انتصاب سقاب اصفهانی به عنوان دبیر ستاد سند تحول این‌گونه آمده است:

«در اجرای بخش سوم «سند تحول دولت مردمی» و با عنایت به تجربیات و سوابق جناب‌عالی، به‌موجب این حکم به عنوان «دبیر ستاد راهبری تحول و مسئول رصد و پایش سند تحول دولت مردمی» منصوب می‌شوید.

انتظار دارد با بهره‌گیری از کلیه امکانات و ظرفیت‌های موجود و ضمن تعامل مؤثر با سازمان برنامه و بودجه کشور و سایر اعضای دولت، نسبت به پایش و نظارت بر تحقق سند تحول، بررسی و انطباق سیاست‌ها و برنامه‌های دولت با آن سند و پشتیبانی محتوایی از تصمیمات ستاد راهبری تحول، مجدّانه کوشا باشید.

توفیق شما را در انجام شایسته وظایف محوله، تحقق آرمان‌های نظام اسلامی و به ویژه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از درگاه خداوند متعال خواستارم.»

گفتنی است، ستاد راهبری تحول دولت به­‌منظور هدایت کلان اجرای سند تحول، به ریاست رئیس‌جمهور و عضویت معاون اول، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس دفتر رئیس‌جمهور، معاون اقتصادی ریاست جمهوری، رئیس سازمان اداری و استخدامی، رئیس مرکز رصد و پایش تحول (دبیر ستاد) و دو صاحب‌نظر، به انتخاب رئيس‌جمهور، و وظایف زیر تشکیل می‌شود:

  1. تصویب برنامه‌های عملیاتی سند؛
  2. تصویب مقادیر نشانگرها و شاخص‌های تحقق اقدامات سند تحول؛
  3. تصویب ساختارها، بودجه و سایر الزامات برای اجرای مفاد سند تحول؛
  4. بررسی گزارش عدم انطباق یا وجود مغایرت در سیاست‌ها، برنامه‌ها و بودجه دولت با سند تحول و اخذ تصمیمات لازم؛
  5. اخذ تصمیمات متناسب با تغییرات درون و بیرون قوه مجریه مرتبط با اجرای سند تحول؛
  6. تصویب اقدامات تحولی مد­نظر دستگاه‌های اجرایی علاوه بر تکالیف محوله در سند تحول؛
  7. تصویب فهرست دستگاه‌های اجرایی پیشرو و نمونه به‌صورت سالانه، به­‌منظور تقدیر توسط رئیس‌جمهور؛
  8. تصویب نسخه‌های ارتقا یافته سند تحول.

همچنین، مرکز رصد و پایش تحول دولت به‌­منظور پایش و نظارت بر تحقق سند تحول، بررسی انطباق سیاست‌ها و برنامه‌های دولت با سند تحول و پشتیبانی محتوایی از تصمیمات ستاد راهبری تحول، زیر نظر مستقیم رئیس‌جمهور با شرح وظایف زیر تشکیل می‌شود:

  1. بررسی عدم انطباق یا مغایرت سیاست‌ها، برنامه‌ها، مصوبات و بودجه دولت با سند تحول و تدوین گزارش‌های لازم؛
  2. نظارت و ارزیابی مستمر وضعیت تحقق سند تحول، با بررسی گزارش‌های موضوعی و فصلی کمیسیون ویژه اجرای تحول دولت و تدوین گزارش‌های بازخوردی از مردم و ذی‌نفعان اصلی؛
  3. ایجاد آگاهی عمومی نسبت به ابعاد سند تحول و برگزاری رویدادها و نشست‌های نقد و بررسی تخصصی در مجامع علمی و دانشگاهی و نهادهای مردمی، رسانه­ ملی و شبکه­های اجتماعی با حضور دبیر ستاد راهبری تحول و مسؤولان دستگاه‌های اجرایی مسؤول؛
  4. ارائه مشورت­های تخصصی به دستگاه‌های اجرایی مسؤول برای اجرای صحیح اقدامات و مصوبات ستاد راهبری تحول؛
  5. بررسی و تأیید اقدامات تحولی مد­نظر دستگاه‌های اجرایی علاوه بر تکالیف محوله در سند تحول؛
  6. بررسی تغییرات محیطی در ابعاد حقوقی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور، متأثر از اجرای سند تحول و تدوین گزارش‌های تخصصی لازم؛
  7. به­روزرسانی و تدوین پیش‌نویس نسخه­ ارتقا‌یافته سند تحول، با استفاده از نتایج گزارش‌های فصلی و پیشنهادهای اصلاحی مسؤولان دستگاه‌های اجرایی، صاحب‌نظران و کارشناسان؛
  8. برگزاری جلسات ستاد راهبری، تنظیم دستور جلسات و پیگیری اجرای مصوبات و ارائه گزارش مستمر از میزان تحقق مصوبات؛
  9. بررسی و تهیه نظریات کارشناسی برای دستورکارهای پیشنهادی ستاد راهبری تحول.

کتاب‌های استخدامی انتشارات آراه

کتاب‌های استخدامی سامان سنجش

blank

blank

blank

blank

کتاب‌های استخدامی از انتشارات معتبر را می‌توانید از فروشگاه اینترنتی اداری‌ها تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام