اخبار اداری و استخدامی

ماده ۶ طرح ساماندهی کارکنان دولت در مورد کارکنان پیمانکاری چه می‌گوید؟/ بررسی در ۱۴۰۱

بر اساس ماده ۶ طرح ساماندهی کارکنان دولت، کارکنانی که از طریق مقاطعه‌کاران یا پیمانکاران به استخدام درآمده‌اند، کلا از حالت پیمانکاری خارج می‌شوند و افراد با خود سازمان یا نهاد و معاونت پشتیبانی آن، قرارداد می‌بندند.

شناسنامه قانون- عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در رابطه با طرح ساماندهی کارکنان دولت توضیحاتی ارائه کرد و گفت: با توجه به آغاز بررسی لایحه قانون بودجه سال ۱۴۰۱ در صحن علنی مجلس که سایر طرح‌ها و لوایح تا پایان زمان بررسی و تصویب آن از دستورکار صحن خارج خواهند شد، لذا بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت به این دلیل به سال آینده موکول می‌شود.

اردشیر مطهری در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه با توجه به وضعیت نابسامان پرداخت ها در دولت طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت از مدت‌ها قبل در کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح شده بود، اظهار کرد: بعد از دعوت از رییس سازمان اداری و استخدامی کشور و کارشناسان این سازمان برای حضور در جلسات این کمیسیون قرار بر این بود که سازمان امور اداری و استخدامی کشور لایحه‌ای را برای ساماندهی استخدام کارکنان دولت به کمیسیون اجتماعی ارائه دهد، اما در عمل اتفاقی نیفتاد.

وی با اشاره به جامعیت طرح ساماندهی کارکنان دولت خاطرنشان کرد: تمام افرادی که مشمول ماده ۲۹ برنامه توسعه ششم هستند و تمام دستگاه‌ها ذیل این طرح قرار می‌گیرند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: علاوه بر نهادهای دولتی، بسیاری از دستگاه‌های دیگر که به نوعی خصولتی محسوب می‌شوند و همچنین دستگاه‌هایی مثل صداوسیما که به نوعی ذیل مجموعه مقام معظم رهبری هستند، ذیل این قرار خواهند گرفت.

مطهری ازعدم اقدام سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص ارائه لایحه‌ای برای ساماندهی استخدام کارکنان دولت نیز سخن گفت و افزود : چون سازمان اداری و استخدامی کشور به این امر مبادرت نورزید، ادامه بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در دستور کار کمیسیون قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: با دستور آقای رئیسی در جهت ساماندهی کارکنان و اجرای عدالت به نوعی دولت هم موظف شده که این موضوع را پیگیری کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم در خصوص تبیین دیدگاه سازمان اداری و استخدامی کشورخاطرنشان کرد: تاکید آقای لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی بر این بود که همین وضعیت موجود استخدام کارکنان را باید با نظارت بیشتر مدیریت کنیم که این از نظر مجلس قابل قبول نیست.

مطهری در ادامه گفت: این طرح در نهایت در کمیسیون اجتماعی مجلس به تصویب رسید و به هیات رییسه و معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی ارسال شد تا در دستورکار صحن علنی مجلس قرار بگیرد.

وی حذف پیمانکاران و واسطه‌ها را از مزایای این طرح برشمرد و تصریح کرد: ماده ۶ طرح ساماندهی کارکنان می‌گوید افرادی که از طریق مقاطعه‌کاران یا پیمانکاران به استخدام درآمده‌اند، کلا از حالت پیمانکاری خارج می‌شوند و افراد با خود سازمان یا نهاد و معاونت پشتیبانی آن، قرارداد می‌بندند.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس یازدهم ۱۴ ایراد شکلی و محتوایی معاونت قوانین مجلس به این طرح را وارد دانست و تصریح کرد: طرح برای اصلاح به کمیسیون اجتماعی مجلس ارجاع داده شد و از طریق بحث و تبادل نظر با مرکز پژوهش‌های مجلس این ایرادات برطرف شد که برای بارگذاری در سامانه طرح‌ها و لوایح در اختیار هیئت رئیسه مجلس قرار داده شده است.

مطهری افزود: با توجه به آغاز بررسی لایحه قانون بودجه سال ۱۴۰۱ در صحن علنی مجلس، سایر طرح‌ها و لوایح تا پایان زمان بررسی و تصویب آن از دستورکار صحن خارج شده است، لذا بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت به دلیل بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ به سال آینده موکول می‌شود.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: ما تلاش کردیم به گونه‌ای ایرادات آن را رفع کنیم که در زمان بررسی این طرح در صحن علنی مجلس با موانع قانونی مواجه نشده و به سرعت به تصویب برسد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: جمعی از نمایندگان (۱۷۰ نفر) با تدوین نامه ای از هیئت رئیسه مجلس درخواست کرده اند تا این طرح پس از بررسی لایحه بودجه با اولویت در مجلس بررسی شود، اما تا قبل از زمان اعلام وصول آن در صحن این امضاها بلااثر خواهند بود.

بیشتر ببینید: درخواست ۱۷۰ نماینده برای بررسی اولویت دار طرح ساماندهی کارکنان دولت در مجلس

مطهری در خصوص زمان تصویب این طرح گفت: علیرغم اینکه خیلی کارشکنی شد و حتی از طرف سازمان امور استخدامی همکاری لازم نشد، اما با جدیت تصویب طرح ساماندهی کارکنان دولت را دنبال خواهیم کرد. چون میلیون‌ها خانواده چشم ‌انتظار تصویب و ابلاغ این طرح هستند و نمایندگان مردم با جدیت و با همکاری دولت تصویب و اجرای این طرح را دنبال خواهند کرد تا شرمنده میلیون‌ها تن از موکلین محترم نباشیم.

11 دیدگاه

  1. 22سال در شرکت گاز کارکردیم از این قانون ها وتبصرها زیاد دیدیم اگر کسی پارتی نداشت و تبدیل وضعیت شد بیاد ی دستی هم سر ما بکشه
    خوشحال باشید که میشه،
    اره میشه،

  2. حالا گیریم که تصویب شد بعدش چی.مثلا قانون تغییر وضعیت ایثارگران تصویب شد یکسال پیش.اینقدر اما و اگر در آوردن باز رفت رفع ابهام شد درنهایت بعضی سازمانها (خیلی کم)اجرا کردن بقیه ی سازمانها هم پشم.وقتی یک نهاد نظارتی درستی نیست که پیگیری کند تا باشه همینه.این قانون هم که تصویب بشه خواهند گفت این یکی رو شامل میشه این یکی رو شامل نمیشه.حالا اگه چیزی به ضرر مردم تصویب بشه که بلافاصله اجرا میشه اما اگه قانونی به نفع مردم تصویب بشه اما و اگرهایی میاد بیرون که نپرس.عده ای از قانون بهره خواهند برد که پارتی داشته باشند و عزیز دردونه های مدیران باشند.این هست وضعیت تصویب قانون.زیاد دلخوش نباشید دوستان.

  3. سلام ان شاءالله که این طرح عملی بشه ومیلونها فرد شرکتی از دست پیمانکاران ظالم نجات پیدا کنند چشم انتظار هستیم لطفا اقدامات سریعتری انجام بدید اجرکم عندالله.

  4. ۱۵ ساله برای املاک سازمان شهرداری کار کردیم حتی دهه ۸۰ هم مدتی قراردادی سازمان بودیم و دهه ۹۰ هم شرکتهای تابعه سازمان نه قرارداد درستی داشتیم و نه حق و حقوق درست ، گناه ما اینه که پارتی نداشتیم … الانم روی هوا هستیم قرارداد یک ماه یک ماه بسته میشه با کارگر در صورتی چند سال پیش یکساله بود …!!!

  5. این خبر را بطرق مختلف چندین بار نشر می‌دهی د منظورتان چیست؟چرا اینقدر با روح وروان ما ور میرید خبرهای دیگه را نشر دهید شما مردم آزار وسود جو هستید

  6. چرا برادر خواهر جانباز جزو مشمولان ماده ۲۱ خانواده ایثارگران نیست ؟ چرا شش ماه جبهه دوران اجباری خدمت شامل هست ولیکن برادر خواهر جانباز نیست ؟؟؟؟؟

  7. امکان نداره این طرح تصویب بشه و اگه روزی هم تصویب شد قطعا همه کارگرهای مورد نظر شامل نخواهد شد عده ای خواص نفع خواهند برد گذشته تز همه ابنها امور ابثارگران بخشنامه کرده که مشمولینش در حال استخدام شدن هستند مجلس به اندازه یک سازمان قدرت نداره یک کلری برای مردم بکنه؟ در ضمن خود مجلس در زمان تصدی روحانی ۴۵روز به دولت فرصت داد تا تعیین تکلیف کنه الان بیشتر از هفت ماه گذشته یعنی مجلس برای حرف خودش هم اهمیتی نمیده این هفت ماه کاری نکرد غفط میلیونها کارگر خانواده هاشون چشم براه کرد همکاران استخدام شده شون دیدن و حصرت خوردند

  8. با عرض سلام وخسته نباشید خدمت دوستان گرامی
    و تشکر از زحمات ایشان می خواستم اگر امکان دارد یک پیشنهاد به این قانون اضافه کنید آن هم حمایت از مخترعان ونواوران دراین طرح باشد.چرا که هیچ قانونی از استخدام این گروه موثر حمایت نمیکند برای کسانی که نواوری اختراع ثبت شده دارند شرایط چندین سال سابقه یا اشتغال در کارهای مستمر برداشته شود .در ضمن می خواستم یادآوری کنم که همه جای دنیا برای این افراد بیشترین مزایارادرنظر میگیرند ولی در ایران هیچ اهمیتی به افراداخلاق نمی دهند.باتشکر

  9. چرا لایحه بودجه ی ۱۴۰۱ در زمان تصویب جذب و قرارداد رسمی ایثارگران تاثیری نداشت و برای آن طرح وقت داشتید به ما که رسید به بودجه ی ۱۴۰۱ پرداختید و وقت نشد و افتاد برای سال آینده. یا همه یا هیچکس شعار خود شما بود که عمل نکردید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام