اخبار اداری و استخدامی

همراهی نمایندگان دولت در تعیین دستمزد ۱۴۰۱/ در دومین جلسه شورای عالی کار چه گذشت؟

تعیین رقم دستمزد ۱۴۰۱ در دستور کار دومین جلسه شورای عالی کار قرار گرفت/ از ساعت ۱۸ امروز جلسه شورای عالی کار با حضور نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت برگزار شد.

پایان دومین جلسه مزدی شورایعالی کار/ ادامه مذاکرات به دوشنبه موکول شد/ کارفرمایان به عدد و رقم ورود نکردند

جلسه شورایعالی کار بدون ورود به بحث عدد و رقم خاتمه یافت.

به گزارش شناسنامه قانون، دومین نشست رسمی شورایعالی کار با موضوع تعیین دستمزد ۱۴۰۱، دقایقی پیش خاتمه یافت. فرامرز توفیقی (از نمایندگان کارگری دستمزد) در ارتباط با خروجی این نشست گفت: در این نشست کارفرمایان به عدد و رقم ورود نکردند و اعلام کردند به جمع‌بندی در مورد عدد و رقم نرسیده‌ایم علیرغم اینکه هم نمایندگان دولت و هم نمایندگان کارگری، آماده برای ورود به بحث جدی و مذاکره بر سر عدد و رقم دستمزد بودند. در نهایت، درخواست کردند جلسه بعدی دو روز دیگر (دوشنبه شانزدهم اسفند) برگزار شود. امیدواریم در جلسه بعد به بحث عدد و رقم و میزان افزایش مزد ورود کنیم.

وی افزود: امسال نمایندگان دولتی همراهی به نسبت خوبی دارند و دغدغه‌های معیشتی کارگران را درک می‌کنند و قبول دارند که باید این مشکلات برطرف شود. اما تاکنون نمایندگان کارفرمایی هنوز همراهی چندانی با کارگران و حرکت حول ماده ۴۱ ندارند؛ اکنون نرخ سبد معیشت مشخص شده است و نرخ تورم نیز معلوم است و با توجه به شرایط موجود، قطعاً هزینه‌های زندگی سال آینده بازهم افزایش خواهد یافت؛ بنابراین امیدواریم در جلسه بعد، با همراهی گروه کارفرمایی و دولتی‌ها، به سمت اجرای ماده ۴۱ و تعیین دستمزد براساس الزامات بند دوم این ماده حرکت کنیم.

همچنین، تاجیک نماینده کارگران گفت: به جمع بندی نرسیدیم، در حقیقت وارد چارچوب مذاکرات نشدیم. در انتهای جلسه امشب یک سری اعداد مطرح شد که مورد توجه ما نبود. بنابراین گفتن عدد برای ما بازتاب خوبی ندارد. چارچوب ما سبد معیشت است، در واقع ملاک ما اجرای قانون هست.

جلسه بعدی شورای عالی کار دوشنبه ۱۶ اسفند ساعت ۱۸:۳۰ برگزار می شود.

در نخستین نشست دستمزد شورای عالی کار که هفته گذشته – هفتم اسفند- ماه برگزار شد، دو طرف دیدگاههای خود را در خصوص مزد ۱۴۰۱ مطرح کردند.

بیشتر ببینید: در نخستین جلسه شورای عالی کار برای تعیین حداقل دستمزد سال ۱۴۰۱ چه گذشت؟

3 دیدگاه

  1. اگر حقوق کارگر درست پرداخت بشه بهره وری هم بیشتر میشه. کارگر مقروض و بیمار و گرفتار و فقیر به درد کارفرما نمیخوره. این یک رابطه‌ی مستقیمه. یکبار هم که شده دولت سطح زندگی کارگر رو بالا ببره. کمر کارگر زیر بار تورم خم شده. کارگر کار می‌کنه که شرمنده خانوادش نشه. توی این چند سال اخیر با افزایش تورم، کارگرا به بیچارگی رسیدن باید به دادشون رسید. دولت باید اینو درک کنه.

  2. سلام.اصلا وقتی همه چی مشخصه وسبد معیشت مشخص شده.کارفرما چه حرفی برای گفتن داره.۲۰ساله دارم کارمیکنم.همیشه کارفرماها برای تعیین دستمزد گردن کلفتی میکنن.واصلا دوست ندارن قانون اجرا بشه.وتمایل دارن کارگر مفت کارکنه که چه بسا تاالان هم همینطور بوده.اینا ادعای اربابی دارن وکارگر رو نوکر خودشون میدونن واصلا دعدعه اینو ندارن که کارگر هم حق زندگی داره.خداشاهده همشون الکی می نالن واکثرا وضعیت مالی خوبی دارن.همه چیزشون .مسافرت خارجی وویلاهای خوب تو شمال.و..‌.
    وکارگر هنوز ارزوش اینه که رنگ جزیره کیش روببینه.اصلا نباید کارفرما رو دخالت داد تو تعیین دستمزد وقاطعانه دولت قانون رو اجرا کنه.وسلام

  3. تا کی باید کارگر با بدبختی زندگی کنه همه جای دنیا حقوق کلرکر بد نیست نسبت به خرج و مخارج اما ما همیشه شرمنده رن و بچه ایم تورو حدا به ما رحمی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام