اخبار اداری و استخدامی

امتیازات قانون جوانی جمعیت در نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی

امتیازات قانون جوانی جمعیت در نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی

شناسنامه قانون- در اجرای امتیازات قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، در دفترچه راهنمای نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی که به تازگی منتشر شده است، تغییراتی نسبت به دوره‌های گذشته مشاهده می‌شود.

بیشتر ببینید: ثبت‌نام‌ نهمین آزمون‌ استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور سال ۱۴۰۰

بر این اساس، دو امتیاز عمده متأهلین و دارندگان فرزند در این آزمون به شرح زیر است:

الف- افزایش سقف سنی

بر اساس تبصره (۳) “بخش دوم: شرایط عمومی داوطلبان”: «به ازای تأهل و نیز داشتن هر فرزند، یکسال به سقف محدوده سنی داوطلب که در متن دفترچه راهنمای ثبت‌نام امتحان مشترک فراگیر درج گردیده، اضافه خواهد شد. حداکثر سنوات قابل افزایش برای تأهل و داشتن فرزند، پنج (۵) سال می‌باشد. امتیازات فوق‌الذکر، مشروط به آن است که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه داوطلب یا فرزند وی، بالای ۲/۵ نباشد. مبنای تعیین نرخ باروری، آخرین اعلام رسمی وزارت کشور در زمان برگزاری امتحان مشترک فراگیر می‌باشد.

ب- افزایش امتیاز مکتسبه آزمون کتبی

بر اساس جزء (۳) بند (ج) “سایر امتیازات”: «به ازای تأهل و نیز هر فرزند دو (۲) درصد، مجموعاً حداکثر تا ده (۱۰) درصد به امتیاز مکتسبه آزمون کتبی داوطلب اضافه می‌شود.

تذکر: امتیازات مطروحه در بند فوق‌الذکر، مشروط به آن است که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه داوطلب یا فرزند وی، بالای ۲/۵ نباشد. مبنای تعیین نرخ باروری، آخرین اعلام رسمی وزارت کشور در زمان برگزاری امتحان مشترک می‌باشد.

گفتنی است، بر اساس ماده (۱۵) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت:

«ماده ۱۵- کلیه دستگاه‌های مذکور در ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مکلفند:

الف- در به‌کارگیری، جذب و استخدام نیروی جدید به ازای تأهل و نیز داشتن هر فرزند یک سال تا حداکثر پنج سال به سقف محدوده سنی اضافه کنند.

ب- در به‌کارگیری، جذب و استخدام به ازای تأهل و نیز هر فرزند دو درصد (۲%) مجموعاً حداکثر تا ده درصد (۱۰%) به امتیاز هر فرد اضافه می‌شود.

شمول این بند در مورد دستگاه‌هایی که قواعد استخدامی خاص خود را دارند منوط به عدم تعارض با ضوابط آن دستگاه‌ها است.»

مطالب مرتبط:

2 دیدگاه

  1. معیار و ملاک انتخاب فرد مناسب باید علم و توانایی او باشد نه همسر و … قطعا هر فردی تلاش میکند تا شغلی داشته و تشکیل خانواده دهد لذا هر فردی که داری وضعیت تاهل میباشد دارای شرایط تشکیل خانواده نیز بوده است. اکنون باید از جوانانی که فرصت و امکان ازدواج ندارند حمایت گردد تا بتواند ازدواج کند. این امر میتواند شامل قانونی شود که وی را موظف به تشکیل خانواده تا یکسال پس از استخدام کند که در صورت عدم ارائه مدارک از ادامه روند استخدام باز ماند. قوانین باید همه شمول باشد نه صرفا در راستای تحقق یک هدف. نتایج مخرب حاصل از سرخوردگی داوطلب مجرد که به این دلیل از داشتن شغل محروم میماند بسیار خطرناک و عامل افسردگی و نیز فاسد شدن جوانان در جامعه می شود

  2. جای بسی تعجب هست که این موضوع رو درنظر گرفتن اما فکری به حال سن متولدین نیمه دوم سال نکردن که به خاطر ۳تا ۴ماه حق شرکت در آزمون را ندارن واز اون طرف به خاطر اینکه ۶سال تمام نبودن یه سال جا موندن از تحصیل لطفا برای این موضوع یه تبصره یا اصلاحیه بزارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام