اخبار اداری و استخدامی

عیدی سال ۱۴۰۰ کارکنان و بازنشستگان دولت تعیین شد

میزان و ضوابط پرداخت پاداش پایان سال ۱۴۰۰ کارکنان و بازنشستگان دولت ( عیدی ) تعیین شد

در جلسه بعدازظهر روز یکشنبه هیئت دولت که به ریاست دکتر مخبر معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، میزان و ضوابط پرداخت پاداش پایان سال ۱۴۰۰ (عیدی) کارکنان و بازنشستگان دولت تعیین گردید.

شناسنامه قانون- با تصویب هیئت وزیران، به دستگاه های اجرایی، نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی ایران اجازه داده شد به کارمندان خود (اعم از رسمی، ثابت، پیمانی، خرید خدمت، قراردادی و موقت) و اعضای هیئت علمی دانشگاه ­ها و مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی و قضات که بطور تمام وقت اشتغال به کار دارند (به استثنای کارگران شاغل در کارگاه های مشمول قانون کارمبلغ ثابت ۱۶ میلیون ریال به نسبت مدت خدمت تمام وقت در سال ۱۴۰۰ به عنوان پاداش آخر سال (عیدی) در بهمن ماه سال جاری از محل بودجه مصوب دستگاه های اجرایی پرداخت نمایند.

همچنین، به مشمولین این تصویب نامه که براساس قوانین و مقررات مربوط از کمک هزینه عائله مندی و اولاد برخوردار می‌باشند، علاوه بر مبلغ عیدی موضوع مصوبه، در راستای حمایت از خانواده مبالغی به شرح زیر توسط مرجع پرداخت کننده عیدی به شرح زیر پرداخت می‌شود:

– بابت همسر مبلغ ثابت ۴ میلیون ریال

– بابت هر فرزند تحت تکفل مبلغ ثابت یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال

پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) به کارکنان خرید خدمت، قراردادی و موقت به نسبت خدمات تمام وقت آنان در سال ۱۴۰۰ بوده و در هر حال میزان عیدی این گونه افراد از ۵۰ درصد رقم مذکور کمتر نخواهد بود.

علاوه بر این، میزان پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) بازنشستگان، مستمری بگیران، حقوق وظیفه از کارافتادگی، حقوق وظیفه وراث مستخدمین متوفای مشمول صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و سایر صندوق های بازنشستگی و نیز شهدا و جانبازان از کار افتاده کلی نیز به مبلغ ثابت ۱۶ میلیون ریال حسب مورد از محل بودجه مصوب صندوق بازنشستگی یا دستگاه اجرایی ذیربط قابل پرداخت است.

عیدی بازنشستگان مشمول صندوق بازنشستگی کشوری که در سال ۱۴۰۰ حق عائله مندی، اولاد و بیمه خدمات درمانی آنها را صندوق مذکور پرداخت نموده، توسط آن صندوق قابل پرداخت است و سایر مواردی که مشمول صندوق های یاد شده نیستند، از محل اعتبارات دستگاه اجرایی، سازمان یا شرکت دولتی ذی ربط قابل پرداخت است.

لازم به ذکر است خدمت نیمه وقت بانوان از لحاظ اجرای این تصویبنامه، تمام وقت محسوب می شود و معلمان حق التدریس نیز نسبت به ساعات تدریس مشمول این تصویبنامه خواهند بود.

همچنین شرکت های دولتی موظفند از پرداخت هر مبلغی تحت عنوان عیدی یا عناوین مشابه علاوه بر مبلغ مذکور به مدیران و اعضای هیات مدیره خودداری کنند و سازمان حسابرسی یا حسابرسان قانونی شرکت ها نیز مکلفند نظارت لازم در این خصوص را اعمال و موارد خلاف را گزارش کنند.

39 دیدگاه

  1. سلام.بنده کارگر شهرداری هستم با سخت ترین کارها بعد عیدی ما را کارمندی پرداخت می کنند.مسئولین محترم مشکل عیدی کارگران شهرداری را برطرف کنید .حقوقی که ندارند هیچ.عیدی شأن را که باعث خوشحالی بچه هاشون می شد ازشون گرفته شد . مسیولین خواهشاً عیدی شان را کارگری پرداخت کنید.

    1. احسنت خیلی خوب فرمودید.کجای قانون نوشته شهرداری‌ها از بودجه عمومی دولت استفاده می کنند که مارا شرکت دولتی محسوب می کنند وقتی قرارداد ما راطبق قانون کار تنظیم می کنند مگر میشه که عید براساس کارمندی بشه خداییش خیلی حقوق ما را سرموقع پرداخت می کنن حالا عیدی را کارمندی حساب می کنن

  2. سلام.آقایون مسئولین عزیز بنظرشمابااین مبلغ عیدی چندکیلوپرتقال میشود خریدآیاخودشمامیتوانیدزن وبچه راراضی کنیدکه ۱میلیون و۶۰۰هزارتومان بیشترندارید

  3. بتظرم نهایت بی انصافی درحق بازنشستگان صندوق تامین اجتماعی است چراکه زمانیکه شاغل بودند عیدیشان دوماه حقوق تاسقف سه ماه حداقل دستمزد که امسال حداقل 5/200وحداکثر7/800000تومان است ولی شاغلین وبازنشستگان خدمات کشوری به یک میزان میباشد زیاد توفیرندارهپای برای بازنشستگان قانون کاروتامین اجتماعی خیلی زورداره

  4. سلام آیا هر سه مبلغ عیدی حمایت از همسر و فرزند همه باید یکجا به عنوان عیدی ثبت و به خزانه ارسال کردد؟
    از کجا می توان تعداد همسر و فرزند را استخراج کرد.
    بطور مثال در احکام پرسنل قرارداد کارگری مبلغ عائله مندی همان حق اولاد است و البته تا دو نفر اولاد تحت تکفل که نه می توان تعداد اولاد را استخراج نمود نه اینکه آیا شخص دارای همسر هست یا خیر ؟
    آیا مبلغ حمایت از خانوار که متمم عیدی است نیز مانند عیدی نسبت به مدت کارکرد محاسبه می گردد؟
    آیا زنان معیل که حق عائله مندی دریافت می کنند مشمول دریافت مبلغ حمایتی نیستند؟
    آیا بانوانی که فرزند تحت تکفل دارند مشمول دریافت مبلغ حمایتی نیستند؟
    تکلیف مبلغ حمایتی برای کارمندانی که زن و مرد هر دو کارمند هستند چیست؟

  5. با سلام لطفا اگر توانایی دارید جلو پاداش‌های نا متعارف که مدیران دولتی وخصوصا مدیران در شرکت های دولتی و بانک‌ها می گیرند را بگیرید

  6. یعنی آقایون متاهل چه عملکردی بیشتر از بقیه دارن که مبلغ عیدیشون متفاوته همه طبق یک شرح وظایف کار می کنند چرا همه چیز رو با هم قاطی می کنید ، مگه توی حکم حق عائله مندی و حق اولاد لحاظ نشده ؟ چرا عیدی رو با این مقوله قاطی می کنید همه باید در برابر قانون ن به یک چشم دیده بشن ، چرا زن ستیزی!!!!!؟؟؟؟؟

  7. سلام. خسته نباشید. ببخشید قرارداد و حقوق ما کارگری ولی در آخر سال به ما عیدی کارمندی پرداخت میکنن. چطور باید حقمونو بگیریم.. این انصاف نیست.. ما روز مزدی کار می‌کنیم ولی عیدی کارمندی میگیریم???

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام