کتاب استخدامی اداری ها
اخبار اداری و استخدامی

افزایش حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۱ حداقل ۱۰ درصد/ حداقل حقوق بازنشستگان ۵ میلیون تومان

در نشست امروز کمیسیون تلفیق حداقل حقوق بازنشستگان در سال آینده را ۵ میلیون تومان تعیین کردند و میزان افزایش حقوق برای تمامی کارکنان و کارمندان در سال ۱۴۰۱ حداقل ۱۰ درصد مصوب شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: براساس مصوبه کمیسیون در سال ۱۴۰۱ هرگونه افزایش هزینه‌های پرسنلی با استفاده از اختیارات مجامع عمومی شرکت‌ها و موسسات در مغایرت با قانون بودجه سال ۱۴۰۱ غیرقانونی بوده و موجب پیگرد خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس در تشریح نشست امروز عصر (دوشنبه ۴ بهمن ماه) کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: نمایندگان در نشست امروز کمیسیون تلفیق حداقل حقوق بازنشستگان در سال آینده را ۵ میلیون تومان تعیین کردند و میزان افزایش حقوق برای تمامی کارکنان و کارمندان در سال ۱۴۰۱ حداقل ۱۰ درصد مصوب شد.

وی ادامه داد: به موجب مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه هرگونه افزایش هزینه‌های پرسنلی با استفاده از اختیارات مجامع عمومی شرکت‌ها و موسسات در مغایرت با قانون بودجه سال ۱۴۰۱ غیرقانونی بوده و موجب پیگرد خواهد بود.

زارع در خصوص تعیین حداکثر حقوق در سال آینده نیز اظهار کرد: براساس تصمیم اعضای کمیسیون تلفیق سقف حداکثر حقوق در سال ۱۴۰۱ هفت برابر حداقل حقوق پرداختی خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس بیان کرد: در جلسه سه ساعته‌‍‌ای که برای بررسی و تعیین میزان مالیات بر حقوق‌ها برگزار شد، با بررسی پیشنهادات متعدد در این باره، نمایندگان به جمع‌بندی نرسیدند و جمع بندی به جلسات بعد موکول شد.

همچنین گفتنی است، در نشست خبری امروز صبح اعلام شده بود: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق درخصوص حقوق دریافتی، حداقل حقوق پیشنهادی دولت در لایحه بودجه از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افزایش یافت که بر این اساس کف حقوق افزایش حدود ۲۴ درصدی نسبت به مبلغ پیشنهادی دولت در لایحه داشته است.

مطالب مرتبط:

9 دیدگاه

  1. سلام پس افزایش پلکانی و جلوگیری از تبعیض در حقوق های پرداختی کارکنان دولت کلا فراموش شد دیگه!! اونی که حقوق بالاتر می گرفت هم ده درصد اون کارمند ضعیفتر هم ده درصد!!! فکر می کردیم در اولین قدم با وجود دولت سیزدهم این تبعیض ها کمتر میشه که نشده!!!

  2. اوایل سخنگوی کمیسیون میگفت که مجلس پیشنهاد افزایش حقوقها رو از10%تا 29% بصورت پلکانی اصلاح کرده ولی حالا شده حداکثر24% پس اون 5% چی شد.

  3. یک سوال داشتم در مورد همین حقوق
    من تا 8ابان همین امسال قراداد کارگری بودم و حقوق نه حکم بدون کسری ها 4100بود که باهمین طرح رسمی شدن ایثارگران وفرزندان من هم ندانسته رفتم اقدامات لازمشو انجام دادم و خودمو رسمی کردم البته ناگفته نماند که برای انصراف هم اقدام کردم وقتی متوجه شدم که چه کلاهی سرم می‌ره ولی قبول نکردند چون به نفع دولت بود نه خودم
    الان حقوق نه حکم. سمی از اول آبان برام خورده 3100به این میگن مملکت
    سوال کردم چراحقوقم کم شده میگن چون کارمند صفر کیلومتر هستی و پستت مزیا نداره
    علی برکت الله

  4. یه زمانی شاغل بودیم معادل ۲۵۰۰ دلار حقوق می گرفتیم الآن ۴۰۰ دلارهم نمیشه واقعا چه دولتهای منصف و با سواد و عدالتی دیگه چه میشه گفت

  5. این حداقل را که یه ستادی یا نورچشمی چندین برابرش را اضافه کار میگیره؟؟!!
    کجای کارید حواستون کجاست ؟؟!!
    و بازنشسته که یک روز از سال اول خرد خردو کم کم حقوقش اضافه شده تا سی سال که بازنشسته شده یکدفعه حقوقش نصف میشه با کدام عقل سلیمی میشود سنجید انصافتان کجاست و؟؟!!

  6. سلام و عرض ادب و احترام، طبق قانون حقوق ها باید بر اساس تورم واقعی که الان بالای 50 درصد شده، و خط فقری که الان بالای 12میلیون شده افزایش پیدا کند، این حقوق‌های کم جوابگوی ده روز زندگیه، کجاست انصاف و عدالت خواهشان رسیدگی بفرمایید. ممنون ?

    1. {{{دولت محترم و مجلس محترم }}}بیایید اضافه کاری ها را پلکانی کنید اینگونه باشد کسی که کمتر حقوق میگیرد بیشتر کسی که بیشتر میگیرد کمتر یا حد اقل یکسان باشد الان صد ساعت اضافه کاری یک کارمند سیزده ملیون ببالاست و یک کارمند دیگر هفصد هزار تومن ایا با کدام عقل سلیمی میشود پذیرفت؟؟!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام