اخبار اداری و استخدامی

تشکیل کارگروه جهادی تدوین لایحه جامع حقوق و دستمزد کارکنان دولت در سازمان اداری و استخدامی

ستاد جهادی شهید مهدی باکری

تشکیل کارگروه «تدوین لایحه جامع حقوق و دستمزد کارکنان نظام اداری کشور» | عملیات جهادی در سازمان اداری و استخدامی کشور

دستور رئیس جمهور مبنی بر اصلاح نظام پرداخت حقوق و دستمزد به صورت عادلانه، تشکیل کارگروه ویژه برای «تدوین لایحه جامع حقوق و دستمزد کارکنان نظام اداری کشور» را به صورت شبانه‌روزی در سازمان اداری و استخدامی کشور به دنبال داشت.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل سازمان اداری و استخدامی کشور، روز ۲۲ دی پس از دریافت دستور فوری رئیس جمهور، به سرعت برنامه‌ریزی برای تشکیل کارگروه ویژه «تدوین لایحه جامع حقوق و دستمزد کارکنان نظام اداری کشور» در دستورکار این سازمان قرار گرفت و از همان شب پس از برگزاری جلسه توجیهی و تقسیم کار، فعالیت خود را آغاز کرد.

این کارگروه تحت عنوان «ستاد جهادی شهید مهدی باکری» به ریاست دکتر میثم لطیفی؛ معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی، از هفت کمیته «علمی»، «آمار و هوشمندسازی»، «حقوقی»، «ایثارگران»، «محتوایی»، «رسانه» و «پشتیبانی» تشکیل شد و در حال حاضر به صورت شبانه‌روزی و بدون تعطیلی تا انجام دستور، فعال است.

لازم به ذکر است؛ فعالیت سازمان اداری و استخدامی کشور در راستای برقراری عدالت در پرداخت‌ها به کارکنان نظام اداری کشور، از چهار ماه گذشته با راه‌اندازی سامانه «ثبت حقوق و مزایای کارکنان دولت» آغاز شده است و تاکنون آمار و اطلاعات ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار کارمند در این سامانه جمع‌آوری شده که برای هر یک از آنها «شناسه یکتا» ایجاد شده است.

در حال حاضر با دستور رئیس جمهور مبنی بر فوریت در برقراری نظام عادلانه پرداخت حقوق و دستمزد، حساسیت موضوع «شفافیت و عدالت در پرداخت به کارکنان دولت» جدی‌تر مورد توجه دستگاه‌های دیگر قرار گرفته و سازمان اداری و استخدامی کشور با تشکیل کارگروه جهادی با عنوان «ستاد شهید مهدی باکری»، سرعت انجام عملیات را با برنامه‌ریزی برای کار شبانه‌روزی، شدت بخشیده است.

گفننی است، آیت‌الله رئیسی در جلسه روز چهارشنبه هیئت وزیران بر ضرورت تدوین و اجرای نظام عادلانه پرداخت حقوق تاکید و خاطرنشان کرد: به عنوان دولت سیزدهم با توجه به شعارها و رویکردهای این دولت باید نظام پرداخت حقوق را عادلانه کنیم. آنچه امروز اجرا می‌شود غلبه چانه‌زنی در نظام پرداخت حقوق است که باید در چارچوب یک نظام پرداخت هماهنگ و عادلانه اصلاح شود.

دکتر رئیسی اظهار داشت: لازم است کارگروهی تشکیل شود تا در یک بازه زمانی کوتاه قانون جدید، واحد و عادلانه‌ای برای پرداخت حقوق تدوین کند و این قانون پس از تصویب در مجلس تمام قوانین و مقررات متعدد فعلی در پرداخت حقوق و مزایا در دستگاه‌های مختلف را ملغی اعلام کند.

مطالب مرتبط

10 دیدگاه

  1. وزارت نفت داغونه تو رده بندی حقوقی در کل وزارتخانه ها رتبه ۱۷ ام شده در سال۹۹ حالا حسابشو بکن ۱۶ وزارتخانه دیگه که بیشتر از نفت دارن میگیرن کیان؟؟؟
    اصلا ما مگه کلا چندتا وزارتخانه داریم مگه؟؟
    با رو امار وزارتخانه ها رو بگیر لبین چندتان وزارت نفت خیلی خیلی کارهاش یخت و در نقاط بیابون و دریا و جک و جونور بعد در سایر ارگانها کنار زنو بچه و خانواده بهترین حقوق و مزایا با راحت ترین کار و رفاهیات .مثل آموزش پرورش که نیمی از سال تعطیل بیشتر از شرکت نفت حقوق میگیره نوش جون همه ولی خواستم بدونید اسم نفت و علم میکنن و یواشکی بیشتر میگیرن

  2. سلام هر کاری کنید بازم مدیران راهکاری برای دور زدن دارن و همین الان هم این ترفند آماده شده عدم شفافیت در نظام پولی کشور بیداد می کنه و با این کارگروه‌ها مشکلی حل نمیشه که هیچ تازه یکسری قوانین خلق الساعه تولید میشه که باعث نابودی بیشتر قشر مظلوم کارمند میشه همیشه قانون فقط برای فقرا اجرا میشه خانه متاسفانه از پای بست ویران است.

  3. با سلام
    ایجاد نظام پرداخت عادلانه نیازمند سیستم ارزشییابی دقیق است که در ارگانهای دولتی و عمومی کشور وجود ندارد، این ضعف باعث تمامی معضلات و فسادهای در ادارات دولتی است که حتی برخی مدیران از ایجاد اون واهمه دارند چون اندازه گیری دقیق عملکرد باعث شناسایی کارشناسان لایق و مدیران نالایق خواهد شد. و در خصوص جبران خدمت هم دست مدیران رو برای پرداخت بیشتر به چاپلوسان نالایق خواهد بست، این خانه از پای بست ویران است

  4. حقوق مانسبت به حقوق همنوعان درادارات دیگر مثل دادگستری تامین اجتماعی وغیره پایبن هست به مامیگوییند کارتان جهاددرراه خداست افتخارمیکینم درسازمان بهزیستی ولی ماباحقوق۳میلیون تا۶میلیون چطوری براین تورم وقیمتهای سرسام اورغلبه کنیم خودمان دچارآسیب شدهایم خواهشممد براساس مدرک وسابقه وتجربه وسختی کارحقوقها رادسته بندی واختلاف مدیرتا کارشناس حداقل یک میلیون باشه تااجحاف وظلم بین کارمندان خدوم وبی ادعا نباشه ممنون ازدست اندرکاران این طرح ورییس جمهور محترم لطف کنید بررسی کارشناسانه وبدون غرض ورزی انجام شود پرسنل بهزیستی باتشکر

  5. سلام وخسته نباشین به شما یعنی هرچه زودتر از اونایی که سال ۷۹ بلاجبار بعنوان تعدیل نیرو باز خرید شدن وهنوز هم شرکتی هستن رفع تبعیض بشه ، چون بعد از اونا خیلی ها که سابقه کم هم داشتن با پارتی قرارداد معین شدن ولی اونا نه ، این بزرگترین تبعیض وبزرگترین گناه هرچه زودتر جلوش گرفته بشه بنفع رضایت جامعه میشه ممنون .

  6. در این رابطه اولین و بهترین کاری که میتواند انجام شود تبدیل وضعیت مستخدمین دولت است که خودبخود موجب همسان شدن دستمزدها و رفع تبعیض میشود ولی متاسفانه بنظر میرسد انگیزه و اراده کافی برای انجام این مهم وجود ندارد.

    1. برادر استارت همه این داستانها از بچه های وزارت نفت بود
      الان بزگترین تبعیض تو همین وزارت نفتی هستش که من توش مشغول به کارم . خیالت راحت من با تخصص و … اندازه آبدارچی یه شرکت دیگه هم حقوق نمیگیرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام