اخبار اداری و استخدامی

طرح ساماندهی استخدام، تأمین و تربیت نیروی انسانی آموزش و پرورش راهی صحن علنی مجلس شد

طرح ساماندهی استخدام نیروی انسانی آموزش و پرورش راهی صحن مجلس شد

رئیس کمیته آموزش و پرورش از پایان بررسی طرح ساماندهی، تأمین و تربیت نیروی انسانی آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش خبر داد و گفت: این طرح در قالب ۸ ماده برای طرح در صحن علنی تقدیم هیأت رئیسه شد.

مهدی اسماعیلی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست امروز کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس عنوان کرد: در نشست امروز طرح ساماندهی، تأمین و تربیت نیروی انسانی آموزشی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش در دستور کار قرار گرفت که بر این اساس ۸ ماده از این طرح در نشست امروز به تصویب رسید.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس این طرح وزارت آموزش و پرورش مکلف است در آزمون‌های استخدامی موضوع ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، برای افرادی که در امور آموزش و پرورش با واحدهای دولتی و غیردولتی وزارت آموزش و پرورش همکاری کرده‌اند، به ازای یک سال سابقه تمام وقت، ضریب ۱.۱ برای نمره مکتسبه آنها در آزمون محاسبه کنند و به ازای هر سال سابقه بیشتر حداکثر تا ۵ سال سابقه، این ضریب به میزان یک دهم افزایش یابد.

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات ادامه داد: بر اساس این طرح افرادی که متقاضی استخدام در آموزش و پرورش هستند می‌توانند بر اساس رشته‌ خود در آزمون ماده ۲۸ شرکت کنند و پس از طی مراحل قبولی بتوانند در کلاس‌های درس حضور داشته باشند.

تصریح کرد: بر این اساس کار بررسی این طرح در کمیسیون آموزش و تحقیقات به پایان رسید و این طرح برای بررسی در صحن مجلس تقدیم هیأت رئیسه می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح نیاز آموزش و پرورش به نیروی انسانی را برطرف خواهد کرد، ادامه داد: بر اساس آمار اعلام شده از سوی مسئولان آموزش و پرورش این وزارتخانه با کمبود ۱۵۰ هزار معلم مواجه است و در این طرح با توجه به اینکه طی ۳ سال آینده نیاز رو به افزایش است، جبران نیروی انسانی پیش‌بینی خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: تاکنون طرح‌های مصوب در زمینه استخدامی معلمان معطوف به گذشته بوده ولی این طرح معطوف به آینده است و نیازهای آموزش و پرورش در آینده را برطرف خواهد کرد ضمن اینکه طرح مذکور به هیچ عنوان برای دولت بار مالی ندارد چرا که وزارت آموزش و پرورش در حال حاضر به تمامی نیروهای غیررسمی خود حقوق پرداخت می‌کند و این طرح فقط قصد ساماندهی نیروهای غیررسمی را دارد.

مطالب مرتبط

15 دیدگاه

  1. باسلام به نظر من استخدام در آموزش وپرورش باید به دو صورت انجام بشه.۱.معلمی وکادر اداری مدارس ۲. کادر اداری شاغل در ادارات آموزش وپرورش
    گروه اول ازطریق مراکز تربیت معلم وگروه دوم ازفارغ التحصیلان دانشگاه ها.
    چون معلمی مهارت وحوصله می خواد وخوب باید تربیت بشوند.تا بتونند وظایف خود را به درستی انجام دهند.وحقوقشون بلید بیشتر هم بشه.
    وحقوق کارکنان اداری همچون حقوق سایر کارمندان منظور شود.

  2. چرا نیروی که هشت سال سابقه کار داره و هر کدوم بالای 400ساعت کلاس های ضمن خدمتو گذروندن باید اینجوری باهاشون رفتار بشه که با این امتیاز دادناتون معلومه این یه بازی بیش برای اخراج کردنه خیلی از نیروهای باسابق است چرا سرباز معلم های رو استخدام کردین که تو سال هفتادو سه فقط سرباز معلم بودن اونم بدون ازمون که الان هم سنشون خیلی بالاست هم اصلا روش تدریسی ندارن چون اونا نظام قدیم بودن الان هیچی از این کتابای جدید نمیدونن بقران هم بزرگترین ظلم هم در حق ما کردین هم دانش اموزای بیگناه

  3. به جای این طرح ها ۵ سال متوالی ظرفیت دانشگاه فرهنگیان را به دوبرابر افزایش دهید ه وبا تربیت نیروی تخصصی وکارامد وجوان حداقل ۲۵ سال اموزش وپرورش از نیروی انسانی بی نیاز می شود .حداقل این کار را از روش تامین نیروی نیروهای مسلح استفاده کنید چگونه جوان را با ۱۸ سال سن به دانشکده های افسری پذیرش و نیروی متخصص تربیت می کنند وهیچگونه گزینش سایر تحصل کنندکان دانشگاهها را ندارند وموفق هم هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام