آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

توضیح نامه‌های سازمان برنامه و بودجه در خصوص حقوق، استخدام و تبدیل وضعیت وزارت بهداشت

بیانیه وزارت بهداشت و درمان در توضیح نامه‌های سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص موارد مربوط به حقوق، استخدام و تبدیل وضعیت کارکنان آن وزارت

پیرو انتشار گزارشی با عنوان «جاماندن کادر درمان از رقابتِ حقوق و دستمزد/ توجیه‌کارانه ۳۰۰ میلیونی هیات علمی با مالیات! / بیش از ۱۰۰ هزار پرستار فاقد قرارداد کار بادوام هستند» وزارت بهداشت توضیحی را وارد مربوط به حقوق، استخدام و تبدیل وضعیت کارکنان آن وزارت منتشر کرد.

شناسنامه قانون- در متن توضیح مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، که بر اساس گزارش اداره کل منابع انسانی این وزارتخانه تنظیم شده، آمده است:

با توجه به تنوع وضعیت‌های استخدامی کارکنان در دانشگاهها، دانشکده‌ها و موسسات وابسته به صورت کارکنان رسمی، پیمانی، قرارداد کار معین و خرید خدمات (شرکتی) در سال ۱۳۹۹ افزایش اقلام پرداختی با هدف ترمیم فاصله حقوق‌ها با توجه به ظرفیت‌های قانونی موجود در مقایسه با افزایش‌های اعمال شده در سال ۱۳۹۸، صورت گرفت. به نحوی که افزایش ضریب حقوق سالیانه به میزان ۱۸ درصد از ابتدای سال ۱۳۹۸ و به میزان ۱۵ درصد از ابتدای سال ۱۳۹۹ در احکام اعمال شد. در سال ۱۳۹۹ نیز افزایش ۵۰ درصدی امتیازات فصل هشتم آیین نامه اداری و استخدامی کارکنان غیر هیأت علمی سازمان دانشکده دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از ابتدای اسفند ماه ۱۳۹۸ اجرایی شده و برقراری فوق العاده ویژه موضوع بند ۱۲ ماده ۵۴ آیین نامه اداری و استخدامی کارکنان غیر هیأت علمی نیز پس از تأمین اعتبار و طرح و تصویب در هیأت امنای دانشگاه‌ها از تاریخ ۰۱/۱۰/۱۳۹۹ برقرار گردید. لازم به ذکر است در کلیه موارد مذکور لزوم رعایت قوانین و مقررات و ضوابط مربوطه و رعایت عدالت در پرداخت‌ها و اعمال امتیازات نیز مد نظر قرار گرفته است.

با عنایت به تصویب نامه شماره ۳۸۸۰۱/ت ۵۸۹۹ه مورخ ۱۴۰۰/۰۴/۰۹ هیئت محترم وزیران مبنی بر نحوه رعایت مفاد جزء (۷) بند الف) تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور در رابطه با «سقف ناخالص حقوق و مزایای مستمر و غیر مستمر (مجموع دریافتی گروه‌های مختلف حقوق بگیر در دستگاه‌های اجرائی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه و همچنین نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی به استثنای مشمولین قانون کار جمهوری اسلامی ایران) از قبیل کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و قضات در کلیه مناطق کشور برای سال ۱۴۰۰، از (۲۱) برابر حداقل حقوق مصوب شورای حقوق و دستمزد به (۱۵) برابر حداقل حقوق و دستمزد موضوع ماده (۷۶) قانون مدیریت خدمات کشوری کاهش می‌یابد. کاهش دریافتی افراد ناشی از اجرای این حکم مشمول پرداخت تفاوت تطبیق است. کارانه گروه پزشکی از حکم این جزء مستثنی است» تبصره ۱۲ ماده واحد قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کشور طی بخشنامه شماره ۲۰۹/۳۱۵۶/د مورخ ۱۴۰۰/۰۴/۱۶ به کلیه دانشگاه‌ها دانشکده‌های علوم پزشکی جهت اجرا و اعمال در پرداخت حقوق و مزایای اعضای هیات علمی ارسال گردیده است.

با توجه به مفاد جزء (۵) بند (الف) تبصره (۱۲) قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور، هر گونه تصویب نامه بخشنامه، دستورالعمل، تغییر تشکیلات، تغییر ضرایب و جداول حقوقی و طبقه‌بندی مشاغل و افزایش مبنای حقوقی و نظایر آن‌ها در دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و دستگاه‌های مشمول ماده یک قانون احکام دائمی توسعه کشور، منوط به تامین اعتبار مورد نیاز و رعایت ترتیبات مندرج در ماده (۷۴) قانون مدیریت خدمات کشوری و بند (ج) ماده (۶) قانون برنامه ششم توسعه کشور با اخذ مجوز مکتوب از سازمان برنامه و بودجه کشور می‌باشد. لذا بر همین اساس برقراری فوق العاده خاص نیز مستلزم تأمین اعتبار توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و تصویب در هیأت امنای وزارت متبوع می‌باشد که مکاتبات لازم در این خصوص انجام پذیرفته است.

تبدیل وضعیت کارکنان نیز بر اساس قوانین و مقررات موجود (دستورالعمل اجرایی ماده ۳۳ و تبصره ماده ۳۵ آیین نامه اداری استخدامی کارکنان غیر هیات علمی مبنی بر رعایت فضای رقابتی و شرکت متقاضیان در آزمون استخدامی) میسر نبوده و مستلزم تصویب قانون از سوی مجلس شورای اسلامی است. با توجه به پیگیری‌های بعمل آمده، در این رابطه لایحه‌ای از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور در حال تهیه برای ارائه به مجلس شورای اسلامی است.

در خصوص نامه سازمان برنامه و بودجه کشور مبنی بر تأمین نشدن اعتبار استخدام و تبدیل وضعیت کارکنان مشمول ماده ۲۱ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، مجوز تامین اعتبار مورد نیاز برای تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران مشمول بند «د» تبصره ۲۰ قانون بودجه ۱۴۰۰ قبلا طی نامه‌های شماره ۷۰۰۴۷۳ مورخ ۲۴/۱۲/۱۳۹۹ و شماره ۲۸۱۰۹۰ مورخ ۱۴۰۰/۰۶/۲۱ از سازمان مذکور اخذ گردیده است و در همین راستا به منظور رفع اعتراضات ایجاد شده در دانشگاه‌های علوم پزشکی تابعه که به علت ممانعت سازمان‌های مدیریت و برنامه ریزی استان‌های کشور از صدور شماره مستخدم برای مشمولین فوق الذکر ایجاد شده است، مکاتبه و هماهنگی‌های لازم در این خصوص با سازمان برنامه و بودجه کشور در حال انجام می‌باشد.

8 دیدگاه

  1. سلام بنده۱۴ ساله کارمنددانشگاه علوم پزشکی هستم کارنامه قبولی آزمون ادواری سال۸۳ رو هم دارم یک بار مجوز تبدیل وضعییت توسط دیوان باطل شد وما از قافله عقب موندیم حالا هم با این قانون غیر عادلانه تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران چون ما به زعم حضرات ایثارگر نیستیم تبدیل وضعیت نشدیم همکارم و سال نیست که اومده رسمی شد آخه این کجای عدالته طرف متولد سال۷۵ اصلا جنگی به چشم ندیده پدرش هم ۷ ماه منطقه داشته اون وقت خانواده ما ۸ سال از روز اول جنگ تا روز آخر جنگ تو دزفول زیر بمب و موشک بودیم خدا شاهده خونه مارو ۲ بارموشک زد خدا رحم کرد زیر آوار نمردیم اینم تعریف عدالت تازه تعریف درستش رو فهمیدم

  2. اسدی
    سلام و عرض ادب.بنده 21 سال میباشد که در کادر اداری و درمان بیمارستان مشغول کارم بعد از چندین سال برنامه تعقیر وضعیت پرسنل اجرا شده ایا کسانی که ایثارگری ندارند جز این مملکت به شمار نمیایند.ایا توقعی که از پرسنل ایثارگری دارند در امور کاری از پرسنل غیر ایثارگر ندارند!؟خواهشمندیم از مسعولین کمتر تبعیض قاعل شوند که باعث از بین رفتن انگیزه کاری و حتی زندگی نشود…با تشکر و به امید برقراری عدالت….

  3. با سلام
    اجرای فوق العاده خاص می تونه قدر دانی ار یکایک نیروها وکادر سلامت باشه از اون بهورز گرفته تا اون پرستار و عدم اجرای اون به بهانه نبود اعتبار می تونه بیانگر این باشه که خر دولت از پل گذشته والا وقتی شاه می بخچه چرا شاه قلی نمی بخشه (کنایه از رئیس جمهور و رئیس برنامه بودجه است)

  4. کادر بهداشت ودرمان واقعا دوساله بی‌وقفه درانجام واکسیناسیون کرونا بهورزان وبقیه عزیزان زحمت زیادی مکشن از نطر روح وروان آسیب دیدن وضع معیشت آنان خوب نیست واگه میخواین خستگی از تن‌شان بیرون بیا د فوقالعاده خاص با ظریف ۳ به زودی اجرا ه ممنون

  5. به نظرم استخدامی باید در شرایط کاملا عادلانه بوده و امتیاز خاص به کسی داده نشه ..چون واقعا داره در جامعه ی بدبینی بوجود میاره، و ی عده فکر میکنن متعلق به این ملت نیستن ..همه فرزند این ملت هستن و شرایط عادلانه باید رعایت شه

  6. سلام کادر بهداشت زحمت بسیار زیادی کشیدن اگر این نیروهای زحمت کش و مراقبین سلامت وکارشناسان بهداشت بهورزان نبودند هیچ بیمارستان و هیچ کادر درمانی نمیتوانست پاسخگو باشد هر چند کادر درمان و کادر بهداشت هردو دست توان مند نظام سلامت هستند ولی بدون بیماریابی ،پیگیری و واکسیناسیون نیروهای بهداشتی کنترل ویروس وحشی کرونا امکان پذیر نبود خواهشمندم کادر سلامت را دریابید .کادر بهداشت و درمان با حقوق های ناچیز از پس مخارج اولیه زندگی بر نمی آیند وزیر محترم بهداشت حق ما نیست که هم غم نان داشته باشیم و هم بیم جان

  7. با سلام لطفاً پرستارهای طرحی را که بنا به نیاز بیمارستانها چندین بار تمدید طرح شدند و در این دوره با وجود ویروس کرونا حتی جانشان را دست دادند و پرستاران طرحی زحمتکش همچنان در حال خدمات دهی به بیماران هستند را هم از یاد نبرید از آنها هم حمایت کنید و فکری به حال تبدیل وضعیت استخدامی آنها هم تدبیری بیاندشید . ممنون گروهی از پرستاران طرحی بیمارستانها

    1. 0

      من ده ساله پرستارم دریافتیم 8ملیونه از بیستم هر ماه به اونور دیگه خرجی ندارم،تو هر شیفت با 40نفر بیمار کرونایی فقط با یک همکار یعنی هر پرستار باید تا صبح تو اون فضای پر از ویروس کرونا مواظب 20مریزباشه، هر بیمارستان روزانه چندصدملیون و ماهانه چندمیلیارد واسه دولت درآمد داره بعدسازمان برنامه و بودجه میگه برای حق خاص واسه پرستارا بودجه کم میاریم، باعرض پوزش آقای میرکاظمی چطور واسه هیئت علمی و قوه قضائیه که حقوقشون از 30 ، 40 ملیون به بالا شروع میشه بودجه داشتین برای جهاد کشاورزی برای سازمان زندان ها برای دارایی و ادارات حق خاص بهشون تعلق گرفت و بودجه کم میومد ولی واسه ما پرستارای بدبخت که هر کدوم نزدیک ده بار کرونا گرفتیم دوساله همه اجباری صدساعت اضافه کار و نزدیک دوتومن مالیات و بدون مرخصی،نوبت ما که شد بودجه کم میاد،بخداوندی خدا قسم اگه حق خاص که حقمونه روندن یا مثه خیلی از همکارام مهاجرت میکنم یا از پرستاری انصراف میدم بخدا الان یه مغازه کوچیک پوشاک یا شال و روسری فروشی بزنم ماهی 7، 8 تومن بهم میده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام