فروشگاه کتاب استخدامی اداری ها
اخبار اداری و استخدامی

افزایش حقوق سال ۱۴۰۱ کارکنان و بازنشستگان از ۶ درصد تا ۱۴ درصد | حداقل حقوق ۴.۵ میلیون

اعلام میزان افزایش و کف و سقف حقوق در بودجه ۱۴۰۱ / بودجه سال آینده با دلار ۲۳ هزار تومان بسته شد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: در بودجه ۱۴۰۱ کف حقوق از ۳.۵ میلیون تومان به ۴.۵ میلیون تومان افزایش یافته و همچنین سقف حقوق از ۳۳ میلیون تومان به بین ۳۷ تا ۳۸ میلیون تومان رسیده‌ است یعنی در کف حقوق افزایش ۲۸ درصدی و در سقف حقوق رشد ۶ درصد اعمال شده که متوسط آن ۱۰ درصد است.

جعفر قادری در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره تاخیر در ارایه لایحه بودجه ۱۴۰۱ اظهار داشت: دلیل اصلی تاخیر در ارایه لایحه بودجه سال آینده این است که دولت به دنبال کاهش بند‌های بودجه بوده و کاهش هزینه‌های دولت یک موضوع چالشی است و برای بررسی کدها، بندها و ردیف‌های بودجه نیاز به زمان دارد. البته این تاخیر در تحویل لایحه بودجه با هماهنگی مجلس بوده تا با هفته تعطیلی مجلس تداخلی ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه تاخیر در تحویل لایحه بودجه ارتباطی به مذاکرات وین نداشت، تاکید کرد: سقف فروش نفت در بودجه ۱.۲ میلیون بشکه در نظر گرفته شده‌ است و قرار نیست که برای بودجه‌ریزی منتظر تعیین تکلیف برجام باشیم اگر مذاکرات به نتیجه رسید، برای کمک به بودجه متمم تنظیم و الحاق می‌شود اما در حال حاضر بودجه بدون در نظر گرفتن نتیجه مذاکرات وین بسته شده‌ است.

رییس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره نرخ دلار در بودجه ۱۴۰۱ گفت: آنچه که گفته می‌شود دلار در بودجه سال آینده ۲۳ هزار تومان تعیین شده‌ است.

قادری درباره کاهش هزینه‌های دولت در بودجه ۱۴۰۱ اظهار داشت: معتقدم کاهشی در بودجه سال آینده اتفاق نیفتاده، در واقع بودجه افزایش پیدا نکرده‌ است به‌طوری‌که فقط دو درصد نسبت به بودجه سال آینده اضافه شده و هزار و ۲۷۰ هزار میلیارد تومان است.

وی با اشاره کف و سقف حقوق و دستمزد در بودجه سال آینده گفت: در بودجه ۱۴۰۱ کف حقوق از ۳.۵ میلیون تومان به ۴.۵ میلیون تومان افزایش یافته و همچنین سقف حقوق از ۳۳ میلیون تومان به بین ۳۷ تا ۳۸ میلیون تومان رسیده‌ است یعنی در کف حقوق افزایش ۲۸ درصدی و در سقف حقوق رشد ۶ درصد اعمال شده که متوسط آن ۱۰ درصد است.

مطالب مرتبط:

7 دیدگاه

  1. حقوق هرچقدرم که بشه هیچ ارزشی نداره چون اگر 30درصدم جقوق شما اضاف بشه 50 درصد هم اقلام اضاف میشه پس همیشه ماعقب میمانیم

  2. این بودجه ریزی اشتباه است قرار بود کف را ببرید بالا دوباره سقف رفته بالا ظاهراً نمی توانند حقوق بگیر های بالا از حقوق خود بگذرند آلان اگر ملاحظه کنید سقف پنج میلیون رفته بالا طبق گفته خودتان ولی حداقل بگیران فقط یک میلیون تومان حقوقشان رفته بالا این یعنی تبعیض آقایان نماینده و مجلسیان عزیز و دیگر دست اندرکاران شما باید افزایش حقوق پانزده میلیون را برای دو سال متوقف کنید چون بی رویه بالا رفته است و افزایش حقوق زیر پانزده میلیون تومان را پلکانی از صفر تا هشتاد درصد بالا ببرید تا حقوق بگیر های پایین هم یک نفسی بکشند نمی شود خود را به خواب زده باید دقیقا و با نصف بودجه ریزی کرد.

  3. بنظرم دولت محترم اعتبار افزایش حقوق و مزایای کارکنان را صرف سرمایه گذاری و تولید نهاده های دامی و کشاورزی بمنظور افزایش تولید و توقف افزایش قیمتها و در نهایت بهبود قدرت خرید کارکنان و عموم مردم جامعه و بهبود کار وفعالیت دامداران و کشاورزان گردد و کشور و کل افراد جامعه منتفع شوند

  4. سلام اگر بودجه هست به همه ۲۰ میلیون تا ۳۷ میلیون بدهید اگر هم نیست حداقل ۱۰ تومان وحداکثر ۲۰ میلیون بدهید چرا تفاوت ۴ تومان تا ۳۷ این همه باشه یعنی ۳۳ میلیون تفاوت باشه و بعضی بیشتر بگیرن البته ۴ تومان هم خیلی خيلی کم هست ۱۰ تومان هم کم هست ۲۰ تومان در حد پوشش خوراک وپوشاک زندگی روز مره هست نمیخواد محتاج کسی باشی ۳۴ تومان هم نسبت به بقیه خيلی زیاد هست خواهشا جلو نجومی ها بالای ۳۷ تومان که تا ۵۰۰ ت حقوق میکرن رابگیرید ممنون میشیم حتی نگذارید وزراتخانه ها و مجلسی ها ومدیران کل بیشتر از ۳۷ ت بگیرن اگر این کار را بکنید بدونید انقلابی ومردم هستید درغیر اینصورت مدیون هستید وتمام اموالتان حرام هست وعاقبت بخیر نمی‌شوید باتشکر

    1. آخه من که نمیدونم کارت چیه ولی انتظار داری حقوق یه جراح مغز با یه کارمند دون پایه توی اداره آب یکی باشه. این چه حرفیه که می زنی دولت خودش ختم روزگاره. حتما ماهیت کاری که یه نفر انجام میده ارزشش ۵ میلیونه یکی 37 میلیونه یکی هم ۲۰۰ میلیونه.

  5. متاسفانه مبلغ اضافه کاری بعضا برابر با حقوق است ولی آیا بازنشستگان اضافه کار دارند لذا درآمد کارمندان و مدیران خیلی بیشتر از بازنشستگان است نبایستی ملاک فقط حقوق باشد ملاک تمام دریافتی در افزایش حقوق لحاظ گردد درست است ۱۰ درصد لیکن برای شاغلین ۳۰ درصد بلکه بیشتر است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام