اخبار اداری و استخدامی

حداقل حقوق کارمندان و سقف معافیت مالیاتی حقوق در سال ۱۴۰۱ اعلام شد

حداقل حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۱ اعلام شد

براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، حداقل حقوق سال آینده کارمندان از ۳٫۵ میلیون تومان به ۴٫۵ میلیون تومان افزایش می‌یابد، این پیش‌بینی قطعی نیست و باید بودجه به تصویب مجلس برسد.

به گزارش شناسنامه قانون، براساس اظهارات محمدباقر قالیباف رئیس مجلس ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ به یکشنبه هفته آینده موکول شد.

طبق آیین نامه داخلی مجلس، دولت تا ۱۵ آذرماه باید لایحه بودجه سال بعد را به مجلس تقدیم کند. با این حساب دوشنبه (فردا) موعد ارائه لایحه است. از آنجایی روزکاری مجلس سه شنبه خواهد بود و با توجه به بررسی تبصره‌ها و ارقام کلان بودجه سال آینده در هیات وزیران،‌ زمان ارائه ۵ روز کاری به تعویق افتاد.

جزئیات بودجه نشان می‌دهد حداقل حقوق بگیران دولتی، سال آینده ۴٫۵ میلیون تومان دریافتی خواهند داشت. یک مقام آگاه در سازمان برنامه و بودجه در این باره می‌گوید: حداقل حقوق کارمندان در سال جاری ۳٫۵ میلیون تومان است که برای سال بعد به ۴٫۵ میلیون تومان افزایش می‌یابد.

وی تاکید کرد: طبق بخشنامه بودجه و تصمیمات گرفته شده متوسط افزایش کارمندان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۰ درصد پیش بینی شده است. به عبارت دیگر حداقل بگیران ۲۹ درصد افزایش حقوق را تجربه می‌کنند و هر چقدر حقوق بالاتر برود به همان نسبت ضریب افزایش حقوق کاهشی می‌شود.

این مقام مطلع بیان کرد: معافیت مالیاتی حقوق برای سال ۱۴۰۱ نیز ۵ میلیون تومان پیش بینی شده است.

براساس این گزارش، طبق قانون بودجه سال جاری معافیت حقوق سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده (۸۴) قانون مالیات‌های مستقیم در سال ۱۴۰۰ مبلغ چهارصد و هشتاد میلیون (۴۸۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال تعیین شده است.

منبع: فارس

3 دیدگاه

  1. عرض شود باد این دنگو فنگ که صدایش میاید معلوم نیست چه تسمیمی در مورد افزایش حقوق بازنشسته کشوری ولشکری گرفته میشود به قول معروف بادی که از ایو سراخ می وزد خیلی ارام است اقایان میدانند که چه کار کردن زیر بار تورم از زمین تا ایمان تورم حتی ساعتی این دلار امریکا شده بلای جان ملت اگر پول دشمن اینقدر ارزش داره کلآ باید حذف شود هر وسایلی که می خواهی بخرید میگن دلار امروز غوغا کرده پس تکلیف ما چیست پس حقوقها باید به دلار داده شود اینطور که این دلالان دارن دلارو به سر ملت می کوبن واقعآ تعجب اوره که اسیر دلار شدیم مثل سرطانی است که درمان ندارد

  2. معافیت مالیاتی حقوق بگیران بایستی بیشتر یا برابر با نرخ خط فقر هر سال باشد.به عنوان مثال مرکز آمار گزارش داده که خط فقر در سال1400 در کلان‌شهرها برای یک خانواده ۴ نفره‌ که جزء قشر کارمند، کارگر و فرهنگی قرار دارند حدود ۹ میلیون تومان برآورد می‌شود.پس دم دست ترین اقشار برای درآمد مالیاتی کارمندان هستند در حاکی که اکثریت کارمندان زیر خط فقر هستند و مابه التفاوت چهار میلیون معافیت مالیاتی با عدد خط فقر یعنی عدد پنج میلیون ريال مالیات برای این قشر واقعا عدد بزرگی هست.این در حالی هست که فرار مالیاتی سایر اقشار نادیده گرفته می‌شود

  3. سلام و عرض ادب و احترام ، خواهشان رسیدگی بفرمایید که حقوق ها طبق تورم واقعی که الان بالای 50 درصد شده، و خط فقری که الان بالای 12میلیون شده افزایش پیدا کند افزایش حقوق 10 درصد با تورم هم خوانی ندارد، کجاست انصاف و عدالت. خواهشان رسیدگی بفرمایید ممنون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام