اخبار اداری و استخدامی

جزییات تصمیم مجلس در ساماندهی تنوع استخدام‌ها و عدالت محور کردن نحوه پرداخت حقوق و مزایا

سخنگوی کمیسیون مجلس از تشکیل کارگروهی برای بررسی اهداف مشترک دولت و مجلس در خصوص ساماندهی تنوع استخدام‌ها و عدالت محور کردن نحوه پرداخت حقوق و مزایا خبر داد.

به گزارش شناسنامه قانون، مجید انصاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح جزئیات نشست امروز (یکشنبه، ۲۳ آبان ماه) کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: این نشست پیرو مهلت ۴۵ روزه که برای سازمان اداری و استخدامی کشور جهت تدوین لایحه ساماندهی استخدام کارکنان دولت تعیین شده بود با حضور آقای لطیفی رئیس این سازمان برگزار شد.

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس ادامه داد: رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در این نشست ضمن تأکید بر ضرورت استانداردسازی نحوه پرداخت حقوق و مزایا مبتنی بر عدالت اذعان کرد که تعدد قراردادهای استخدامی زیبنده نظام اداری و استخدامی کشور نیست.

وی تصریح کرد: بر اساس تحقیقاتی که اعضای کمیسیون اجتماعی انجام دادند، حدود ۲۶ نوع قرارداد استخدامی در کشور وجود دارد که رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور نیز در این راستا یادآور شد که این سازمان اقدام به تهیه داشبورد اطلاعات نظام اداری کشور کرده که هنوز از آن رونمایی نشده است. همچنین در جمع بندی که انجام داد معتقد بود با توجه به آسیب‌شناسی دقیقی که از سوی کارشناسان این سازمان صورت گرفته است بخشی از مشکلات موجود در نظام اداری و استخدامی در سایه عدم اجرای قوانین موجود، عدم نظارت دقیق و تعامل بین بخشی در این زمینه ایجاد شده است.

انصاری خاطر نشان کرد: در نهایت قرار بر این شد کارگروه مشترکی متشکل از اعضای این کمیسیون، نمایندگان صاحب ایده و تفکر مجلس و کارشناسان سازمان اداری و استخدامی کشور تشکیل شده و در سه روز ابتدای هفته آینده نشست مشترکی داشته باشند و اهداف مشترکی که پیرامون سامان بخشی تنوع استخدام‌ها و عدالت محور کردن نحوه پرداخت حقوق و مزایا وجود دارد را مورد ارزیابی قرار دهند و قطعا خروجی این کارگروه به اتخاذ تصمیم کمیسیون پیرامون ضرورت پیگیری تدوین لایحه یا ادامه بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت منتهی خواهد شد.

پیش از این رییس کمیسیون اجتماعی مجلس در این خصوص گفته بود: هرچند طرح ساماندهی کارکنان دستگاه ها، کار سنگین و پیچیده‌ای است، اما دولت و مجلس برای اجرای آن اهتمام کافی دارند.

در این نشست رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور و معاونانش حضور داشتند.

بیشتر ببینید: گزارش ساماندهی استخدام کارکنان دولت در نشست کمیسیون اجتماعی مجلس ۲۳ آبان ۱۴۰۰

[su_spacer size=”10″]اخبار مربوط به طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت را از لینک زیر دنبال کنید:

[su_button url=”https://shenasname.ir/tag/%d8%b7%d8%b1%d8%ad-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%a7%d9%86%d8%af%d9%87%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%ae%d8%af%d8%a7%d9%85″ target=”blank” style=”noise” size=”11″ radius=”0″ icon=”icon: newspaper-o”]آخرین اخبار طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت[/su_button]

20 دیدگاه

  1. با سلام وعرض ادب
    من فکرمیکنم آنهایی که در این زمینه کار میکنند
    هدفشان این است که ی عده ای کثیری از شرکتی ها که تا الان بار ادارات را با بی عدالتی بدوش کشیده اند از کار بیکار کنند چون کسی که ۱۵ سال کار کرده و اینهمه با بی عدالتی روحی وعصابش خراب کرده اند قادر به آموزن استخدامی نیست

  2. با سلام و احترام.
    بهترین راه مطیع بودن و پیروی کردن از قوانین هست .
    همان قوانینی که چندین سال پیش موجب جذب اینگونه نیروهای زحمتکش که اکثریت آنها در رده های پایین دستی مثل خدمات و آبدار و تنظیفات میباشند .. اکنون هم حتما با کارشناسی دقیق و در نظر گرفتن همه جوانب موضوع از طریق بزرگواران مجلس و دولت انقلابی بهترین قوانین که بیشترین قرابت را با فرمایشات رهبر معظم انقلاب و فرمایشات سید محرومان که همان عدالت محوری است وضع خواهد شد .بنا بر این همانگونه که از طریق قانون این عزیزان امنیت شغلی و دغدغه مند معیشت شده اند به حول و قوه الهی همان قانون نیز مشکلاتشان را حل خواهد کرد .ان الله مع الصابرین..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام