اخبار اداری و استخدامی

طرح تسری برقراری فوق العاده خاص به کارکنان سازمان تعزیرات حکومتی پیشنهاد شده است

پیشنهاد طرح تسری فوق العاده خاص برای همسان‌سازی حقوق کارکنان سازمان تعزیرات حکومتی

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، از پیشنهاد طرحی برای همسان سازی حقوق کارکنان سازمان تعزیرات حکومتی که در طرح تسری فوق‌العاده خاص کارمندان سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور به کارکنان اداری قوه قضاییه لحاظ نشده بود، خبر داد.

حسن نوروزی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد اظهارنظر رییس قوه قضاییه مبنی بر اینکه امیدواریم هرچه زودتر با کمک دولت و مجلس طرح همسان‌سازی حقوق کارکنان دستگاه قضا با سایر سازمان‌های کشوری به نتیجه برسد، گفت: قطعا منظور رییس قوه قضاییه این بوده است که لازم است طرح تسری فوق‌العاده خاص کارمندان سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور به کارکنان اداری قوه قضاییه به نتیجه برسد.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به روند بررسی این طرح در مجلس، ادامه داد: البته بررسی این طرح در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی به پایان رسیده است و منتظر هستیم گزارش آن در صحن مورد بررسی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: با تصویب طرح تسری فوق‌العاده خاص کارمندان سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور به کارکنان اداری قوه قضاییه، همسان سازی حقوق هم برای قضات و هم کارمندان دستگاه قضایی اجرا خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: متأسفانه در این طرح، همسان سازی حقوق کارمندان سازمان تعزیرات حکومتی لحاظ نشده است و این در حالی است که این مجموعه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بنده در قالب طرحی پیشنهاد داده‌ام که همسان سازی حقوق کارمندان سازمان تعزیرات حکومتی هم در قانونی که به این منظور برای کارمندان دستگاه قضایی مصوب می‌شود، لحاظ شود.

پیش از این، در کمیسیون اجتماعی مجلس، در این مورد رای‌گیری شد که آیا این امکان وجود دارد که کارکنان سازمان تعزیرات حکومتی و وزارت دادگستری را به قانون تسری فوق العاده خاص کارکنان دستگاه قضایی الحاق کنیم تا همچون کارکنان دستگاه قضایی و قضات مشمول این قانون شوند، نظر اعضای این کمیسیون این بود که چنین امکانی وجود ندارد چرا که سازمان تعزیرات حکومتی و وزارت دادگستری دولتی هستند و زیرمجموعه دستگاه قضایی نیستند به همین دلیل این قانون شامل آنها نمی‌شود مگر اینکه طرح جداگانه ای ارائه شود که کمیسیون متناسب با مفاد آن نظر بدهد.

بیشتر ببینید: فوق‌العاده خاص کارکنان دستگاه قضایی شامل کارکنان تعزیرات حکومتی و وزارت دادگستری نیست

2 دیدگاه

  1. قانون مدیریت خدمات کشوری اول قوه قضاییه باید رعایت کنه بقیه کارمندان اگر ببیند تفاوت فاحشی حادث شده رو به فساد وکم کاری میارن میگن قوه قضائیه چندبرابر حقوق میگیرن ما هم به اندازه حقوق آنها اختلاس میکنیم خود دانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام