فروشگاه کتاب استخدامی اداری ها
اخبار اداری و استخدامی

مجلس تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی، قراردادی و حجمی را با جدیت دنبال می‌کند

مجلس تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی، قراردادی و حجمی را با جدیت دنبال می‌کند

یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: مقرر شده تا دولت ظرف یک ماه آینده لایحه ای در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی، شرکتی و حجمی به نیروهای رسمی ارائه کند و در غیر این صورت مجلس با فوریت طرح خود را در این زمینه دنبال خواهد کرد.

محمد حسن آصفری در گفت و گو با ایسنا، درباره اقدامات مجلس جهت تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی، قراردادی و حجمی بیان کرد: موضوع نیروهای شرکتی، قراردادی و حجمی به طور جدی در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد. هفته گذشته جلسه‌ای در مجلس در این خصوص برگزار شد و توافقی با دولت و سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی صورت گرفت.

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به اینکه طرحی در این زمینه در مجلس درحال رسیدگی بوده که به تبدیل وضعیت استخدامی نیروهای قراردادی، شرکتی و حجمی به نیروهای رسمی باز می گردد و این موضوع نیز به عهده خود وزارتخانه ها، سازمان ها و مجموعه هایی است که نوعی از دولت بودجه می گیرند، دولت ملزم شد تا در این زمینه به مجلس لایحه ارائه کند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مجلس نیز با فوریت این موضوع را دنبال خواهد کرد تا بعد از آنکه دولت لایحه خود را ظرف زمانی یک ماه آینده به مجلس ارائه داد بتوانیم به سرعت در صحن آن را تصویب کنیم و امنیت شغلی که نیاز فوری همه نیروهای مشغول به کار در سازمان ها و مجموعه های مختلف است را تامین کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: متاسفانه امروز دولت پول می دهد ولی به واسطه اینکه این پول به شرکت ها داده می شود حقوق کافی و امنیت شغلی برای نیروهای قراردادی، شرکتی و حجمی وجود ندارد. اگر دولت در ظرف زمانی تعیین شده لایحه خود را به مجلس ارائه دهد با فوریت به تصویب خواهد رسید و اگر دولت به تعهد خود عمل نکند مجلس همین طرحی را که آماده کرده است به صحن ارائه می‌دهد و با توجه به نظر مثبت اکثر نمایندگان قطعا به تصویب می‌رسد.

آصفری افزود: این موضوع هیچ بارمالی برای دولت ندارد و دولت اکنون این پول را به شرکت ها و سازمان ها می دهد اما به دست کارکنان و نیروهای شرکتی، قراردادی و حجمی نمی رسد. باتوجه به اینکه این موضوع مغایر اصل ۷۵ قانون اساسی نیست ان شاءالله به زودی به نتیجه برسد و همه نیروهای شرکتی، قراردادی و حجمی که حدود ۵۰۰ هزار نفر هستند یک آزمون کلی داده و همه این افراد یک قرارداد مستقیم به صورت پیمانی یکساله با سازمان و شرکت خود می بندند و بعد یکسال به عنوان نیروی رسمی مانند دیگر کارکنان دولت محسوب خواهند شد.

اخبار مربوط به طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت را از لینک زیر دنبال کنید:

[su_button url=”https://shenasname.ir/tag/%d8%b7%d8%b1%d8%ad-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%a7%d9%86%d8%af%d9%87%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%ae%d8%af%d8%a7%d9%85″ target=”blank” style=”noise” size=”11″ radius=”0″ icon=”icon: newspaper-o”]آخرین اخبار طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت[/su_button]

29 دیدگاه

  1. با عرض سلام و احترام خدمت کلیه عزیزان شرمنده خدایی نکرده توهینی نباشه ولی کاش دوستان تهمت نزنن بالاخره طرف همون زحمت رو کشیده و وقت هم گذاشته تا بره درس بخونه و مدرک رو بگیره بیاییم به جای اینهمه به هم تهمت زده دعا بکنیم تا این طرح به سرانجام برسه تا به قول خیلی از دوستان از این سردرگمی و تبعیض رها بشیم و همه در کنار هم بتونیم به مردم عزیزمن خدمت بکنیم امیدوارم کسی از دست من رنجیده نشده باشه و در پایان از کلیه مسئولین تمنا میکنم ما رو هم مثل فرزندان خودشون بدونن و کمی هم ما رو درک بکنن که واقعا 22 سال بصورت قراردادی خیلی سخت هستش و با حقوق در ماه 3 تا 4 ملیون تومن زندگی کردن سخت تر

  2. با سلام.به خدا الان نزدیک ۱۴ ساله بصورت شرکتی در یه جا مشغول به کار هستم هر روز خدا منتظر تبدیل وضعیت،اونوقت یه قانون میاد کسایی که پدرشون ۶ ماه جبهه داره باید استخدام بشن.همکار من که ۳ ساله اومده کار میکنه حکمش اومد داره رسمی میشه بنده با ۱۴ سال سابقه موندم.به خدا پدر من هم جبهه رفته اما سال ۱۳۵۶ الی ۱۳۵۸ تو کردستان هم خدمت کرده.گناه من چیه که اون موقع جنگ نبوده؟ما ایثارگر نشدیم.تو را به خدا تو را به قرآن یه فکری هم برا ما بکنید.

  3. اون دوستانی ک در دفاع از ایثارگران فرمایشاتی میفرمایند بدونند ک بله فرزندان اینها صرف اینکه پدرشون شش ماه جبهه بودند رسمی دارند میشن. بنده با ۱۷ سال کار هنوز قراردادی هستم و همکار شرکتی من با دو سال سابقه کار بدلیل اینکه پدرشون شش ماه جبهه بودن دارند رسمی میشن!!! این کجاش عادلانه ست؟ این پارتی بازیه یا اینکه ماها بعد اینهمه سال میخواایم حق خودمونو بگیریم؟؟
    چطور اینجا از فرزندان ایثارگر آزمون نمیگیرن، سابقه کارشون مهم نیس و یکباره ره صدساله رو میرن و رسمی قطعی میشن اونوقت من کارمند قراردادی بعد ۱۷ سال باید الان چ آزمونی بدم؟؟؟ب قول دوستان اگه سازمان از من‌قراردادی راضی نبود چطور ۱۷ سال و هر سال یکبار باهام قرارداد بسته؟

  4. حالا نیروهای قرارداد معین و استخدام دولت که حقوقشو نم با پیمانی و رسمی یکیه و حدود ۱۰ ساله، کی تبدیل وضعیت میشن ؟؟؟؟؟

  5. شماها که میگین با رابطه اومدن و الان میخوان استخدام بشن…..اونایی که با رابطه اومدن همون اول کار استخدام شدن رفت…..ما که کسی رو نداشتیم موندیم…..

  6. با سلام به همه دوستان،خطاب کلام من به آندسته از دوستانی است که هرحرفی به میان میایدپای ایثارگران وجانبازان را وسط میکشند به عرض این عزیزان میرسانم اینگونه که شما میگوئید نیست مثلا خود بنده مدت حدودبیست ساله در شرکت مخابرات هستم جانباز۲۰٪ شیمیائی هستم هنوزم با حقوق حداقلی پیمانکاری کار میکنم وهیچگونه امتیازی نسبت به بقیه ازمخابرات دریافت نکردم در صورتیکه حداقل ربع حقوقم فقط صرف ایاب وذهاب برای همین شغلم از دستم میرودوبا آنکه سنوات خدمتی روبه پایان است ولی حتی برای چندماه هم قردادی هم نشدم وبااین حقوق اندک هم نمیتوانم درخواست بازنشستگی کنم بعدبعضیها میفرمایندهمه چیز مال ماست این نوع تفکرخیلی زیبنده نیست منکه عمریست باعوارض مجروحیتم سرمیکنم بجزبیماریهای دیگری که دارم مثل دیابت هرگز سعی نکردم درکارم کم بذارم وبرکتشم از خدا میگیرم ازاینگونه جمع بستنهاآزرده خاطر میشوم وای بحال فرزندی که چشم گشوددیدپدرش زیر خروارهاخاک بخاطر اعتقادش خوابیده یا پدرش معلول گوشه خانه یا توی آسایشگاهست یابخاطرموج گرفتگی خجالت میکشه بگوید این پدرم است،یکم بخودمان بیایم

  7. ما نیروی پیمانکار زیر مجموعه بنیاد مستضعفان هستیم
    کارخانه سیمان تهران
    بنیاد میگه ما از دولت بودجه نمیگیریم و نهاد جداگانه و خود مختار هستیم
    حق ما کارگرا چندین سال هست نادیده و خورده میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام