فروشگاه کتاب استخدامی اداری ها
وزارت نفت و نیرومقررات حقوق و دستمزد

تعیین تکلیف تاریخ برقراری فوق العاده سختی کار کارمندان وزارت نیرو

تعیین تکلیف تاریخ برقراری فوق العاده سختی کار کارمندان وزارت نیرو

وزارت نیرو پیشنهاد اصلاح مربوط به تعيين فوق العاده سختی كار كاركنان وزارت نيرو را به هیئت دولت ارائه نموده است.

به گزارش شناسنامه قانون، وزارت نیرو در سال ۱۳۹۱ طی توافقنامه‌ای، این وزارت مکلف به اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارمندان مشمول شد. آن وزارت نیرو در سال گذشته با طرح مسائلی از جمله موارد زیر درخواست بهره‌مندی کارکنان صنعت آب و برق از فوق العاده سختی کار را به هیئت دولت ارائه نمود:

  • الزام وزارت نیرو به تبعیت از قانون مدیریت خدمات کشوری، در حالی اتفاق افتاد که به دلیل عدم انطباق این قانون با ساختار شرکتی وزارت مزبور، نه تنها اجرای خط مشی ها و سیاست ها را که باید در قالب یک بنگاه اقتصادی اداره شوند، با کندی مواجه کرد، بلکه نارضایتی کارکنان و عدم امکان نگهداشت نیروی انسانی در این صنعت را به همراه داشت
  • علاوه براین، به لحاظ ابهام های موجود در قانون مدیریت خدمات کشوری، موارد متعددی در خصوص اجرای این قانون به ویژه درخصوص فوق العاده سختی کار کارمندان صنعت آب و برق، مورد ایراد دستگاه های نظارتی از جمله دیوان محاسبات کشور قرار گرفت که این صنعت را نیز با مشکل مواجه نمود.

در همین راستا هیئت وزیران اسفند سال گذشته، طی مصوبه ای مقرر کرد: فوق العاده سختی کار و کار در محیط‌های غیرمتعارف با رعایت سقف و ضوابط تعیین‌شده در بند (۳) ماده (۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری بر اساس دستورالعمل مصوب وزیر نیرو به کارمندان شاغل در مشاغل دارای شرایط مقرر در بند یاد شده در وزارت نیرو و شرکت‌های دولتی زیرمجموعه آن قابل پرداخت باشد.

بیشتر ببینید: برقراری فوق العاده سختی کار کارمندان صنعت آب و برق

متعاقباً وزارت نفت به تازگی پیشنهاد اصلاحی این مصوبه را به دلایل زیر مطرح کرده است: از آنجایی که مصوبه مذكور فاقد تاريخ اجرایی است و دستگاه‌های نظارتی تاريخ صدور تصويب‌نامه مذكور (۱۸ اسفند ۱۳۹۹) را مبنای عمل قرار داده اند و اين امر خلاء پنج ماه و ۱۰ روزه‌ را در مبانی قانونی پرداخت فوق‌العاده مذكور به وجود آورده، به طوري كه اصلاح احكام و كاهش حقوق كاركنان در طي مدت مذكور در دستور كار دستگاه‌های يادشده قرار گرفته است.

به منظور رفع مشكل مذکور وزارت نیرو به هیئت دولت پیشنهاد نموده است تا تصویب نامه مربوط به فوق العاده سختی کار کارکنان وزارت نیرو از تاریخ ۸ مهر ۱۳۹۹ مورد اجرا قرار بگیرد.

گفتنی است این موضوع مراحل بررسی خود را در کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک هیئت دولت طی می کند.

7 دیدگاه

  1. سلام بنده به‌عنوان یک مهندس وزارت نیرو در خوزستان اهواز هستم چرا ته این مملکت باید اختلاف فاحش حقوق دریافتی یک مهندس شرکت نفت با وزارت نیرو باشد چندروز قبل یک آقای که مهندس و سرپرست یه بخشی از حوزه ستادی ملی حفاری پرسیدم چقدر حقوق با سابقه حدود 30ساله دریافتی دارید فرمودند بدون مأموریت حدود 50میلیون تومان از زندگی راضی چون معادل حقوق ارزی دریافت میکند ولی بنده حقوقم بعنوان مهندس وزارت نیروبعد از حدود 30سال خدمت حدود 15میلیون است آیا بنظر شما این عدالت است در جمهوری اسلامی بعد 43سال تا چند سال باید صبر کرد که با این اوضاع خراب اقتصادی این همه تبعیض برداشته شود چه کسی تو این مملکت باید جوابگوی این تبعیضات باشد و این مشکلات رو حل نماید.

  2. همکار٣ ساله اومده باباش ٦ ماه جبهه داره اسمش رو دادن برای قانون جدید استخدام رسمی ما که١٨ ساله در ١٩ ساله در نیروگاه مشغول هستیم هنوز شرکتی هستیم.عدالت تون روشکر.بابا ی که٧بچه داشته وکارگر سرگذر اگه میرفت جبهه حقوق بگیر نبود که به حساش واریز بشه خرج کنند بچه هاش.به نظرتون مقصر کیه.بابام یا سیستم استخدامی

  3. ١٨ ساله در نیروگاههای کشور درسمت نگهبان مشغول به کار هستیم هنوز شرکتی هستیم.آزمون گذاشتند که رسمی بشیم.الان میگم رشته مرتبط باید باشه.تا میگیم همین نگهبانی رسمی کنید میگن نگهبانی چارت نداریم.

  4. ای بابا . تبدیل وضعیت نیروهای آب و فاضلاب رو معلوم کنید وزارت نیروی ها. اگه هنوز یک نفر به فکر مردم هست. ای که دستت می رسد کاری بکن پیش از آن که نیاید از تو کار. بعد 10 سال سابقه با مدرک بالا چه گناهی کردیم . تازه اونی که مدرک نداره چه گناهی داره. آقایان مردم دیگه بریدن . مرگ به همه ما نزدیک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام