آزمون تعیین صلاحیت
قوانین و مقررات ایثارگراننظریه‌های رییس مجلس شورای اسلامی

ایراد رییس مجلس به اصلاحیه آیین نامه اعطای نشان ویژه به ایثارگران

ایراد رییس مجلس به اصلاحیه آیین نامه اعطای نشان ویژه به ایثارگران موضوع: ماده (۶۵) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران (نامه شماره ۱۰۱۷۹۲/هـ ب مورخ ۱/۱۱/۱۴۰۱ رییس مجلس شورای اسلامی)

حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر رئیسی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم؛

بازگشت به رونوشت تصویبنامه هیأت محترم وزیران به شماره ۱۵۵۳۸۰/ت۶۰۵۹۵هـ مورخ ۲۶/۰۸/۱۴۰۱، موضوع: «اصلاح آیین نامه اجرایی ماده (۶۵) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران»، متعاقب بررسی‌ها و اعلام نظر مقدماتی «هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین» و مستنداً به صدر ماده واحده و تبصره (۴) الحاقی به «قانون نحوه اجراء اصول هشتاد و پنجم (۸۵) و یکصد و سی و هشتم (۱۳۸) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصلاحات بعدی» و ماده (۱۰) آیین‌نامه اجرایی آن، مراتب متضمن اعلام نظر قطعی جهت اقدام در مهلت مقرر قانونی و اعلام نتیجه به اینجانب ابلاغ می‌گردد. بدیهی است پس از انقضای یک هفته مهلت مقرر در قانون، آن بخش از مصوبه که مورد ایراد قرار گرفته است، ملغی‌الاثر خواهد بود.

ایراد اصلاحیه آیین نامه اعطای نشان ویژه به ایثارگران

«طبق ماده (۶۵) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران -مصوب ۱۳۸۶ با اصلاحات و الحاقات بعدی- لازم است به «همسر، فرزند [و] والدین شهدا، مفقودان [و] اسرا» نشان ویزه اعطا شود. بنابراین اقدام دولت به حذف تبصره ماده (۳) آیین‌نامه اجرایی ماده (۶۵) قانون مزبور، که حذف شدن همسر، فرزند و والدین مفقودان و اسرا را از دایره گیرندگان نشان، به دنبال دارد، مغایر قانون است.»

محمدباقر قالیباف- رییس مجلس شورای اسلامی

4 دیدگاه

  1. سلام مگران زمان جوان ۱۳ساله
    که می رفت جهبه ازدرصدجانبازی
    خبرداشت همین الان هم کسی را
    متوجه کاردولت نیست
    مگر کسی خودش دستش درکار باشد
    تمام عزیزان که جانباز شدن هیچ کسی خبر نداشت که امشب زنداست
    یانه حق اینهانظربه وجدان نمایندگان مجلس است

  2. به نظر میرسد مجلس شورای اسلامی ،بنیاد شهید انقلاب اسلامی و ایثارگری نیروی مسلح ارتش جمهوری اسلامی ایران اینگونه تفاوت ها و مشکلات را ساماندهی نمایند ،مگر زمان هشت سال دفاع مقدس ،موقع حمله دشمنان ، خط مقدم و دوم و سوم ،پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی تفاوت وجود داشت بخدا همه تلاش میکردند پیروز میدان و جنگ باشیم الان که تمامی عزیزان از سرداران دفاع مقدس میباشند آیا شما تمامی حقوق رزمندگان دفاع مقدس را ایفاء نمودید. در دنیا و آخرت باید همه جوابگو باشند هر کس به اندازه بضاعت و مسئولیت خودش ، به امید احقاق تمامی حقوق این عزیزان

  3. با سلام سوال ،،ایا کسانی که مدت هشت سال دفاع مقدس چه به صورت وظیفه وچه به صورت داوطلبانه در جبهه های حق علیه باطل حضور داشته‌اند و مدت حضورشان متغیر از۳تا ۳۰ماه و بیشتر می‌باشد واز لحاظ روحی و روانی و جسمی اسیب دیده‌اند ورزمنده بی نام و نشان بدون برخورداری از امکانات وحمایتهای دولتی زندگی می‌کنند شهروند ایرانی نیستند که در قانون اساسی جمهوری اسلامی وخصوصا در قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران جایی برایشان پیدا نشده اگر شهروند ایرانی هستند و یک کارت بدون اعتبار و مانند کول زنی بچه صادر شده برایشان لطفاً این کارت را هم نمیدادید ما کمتر اذیت میشدیم

  4. با سلام
    پس همسر و فرزندان جانبازان زیر ۲۵ و رزمندگان شایسته ی این نشان ویژه نیستند؟
    فقط خانواده ی این دو گروه از نشان حذف شده اند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام