آزمون تعیین صلاحیت
قوانین و مقررات ایثارگران

بهره‌مندی رزمندگان جبهه مقاومت از تسهیلات ورود به دانشگاه و سایر احکام قانونی رزمندگان

اصلاح آیین نامه اجرایی قانون تسهیلات برای ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی به دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی

بهره‌مندی رزمندگان جبهه مقاومت از امتیازات مندرج در قوانین و مقررات حاکم بر رزمندگان (تصویب‌نامه ۷۵۸۰۴/ت۵۹۲۴۱هـ مورخ ۱۹/۰۷/۱۴۰۰ هیئت وزیران)

وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری- وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

هیئت وزیران در جلسه ۱۴/۷/۱۴۰۰ به پیشنهاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

متن زیر به عنوان تبصره (۵) به ماده (۱) آیین نامه اجرایی قانون تسهیلات برای ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی مصوب ۳۰/۱۱/۱۳۶۷، موضوع تصویبنامه شماره ۴۰۳۹۰/ت۱۷۷ مورخ ۱۳/۳/۱۳۶۸ الحاق می‌شود:

تبصره ۵- رزمندگان جبهه مقاومت مشروط به حداقل (۶) ماه حضور داوطلبانه در جبهه با تأیید ستاد کل نیروهای مسلح می‌توانند از تسهیلات ورود به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی بهره‌مند شوند. این دسته از رزمندگان از جهت سایر احکام قانونی، مشمول قوانین و مقررات حاکم بر رزمندگان هستند.

محمد مخبر- معاون اول رییس‌جمهور

توضیح شناسنامه قانون:

هر چند این تصویب‌نامه در راستای اجرای قانون ایجاد تسهیلات برای ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی تصویب و ابلاغ شده است، اما به نظر می‌رسد حکم اخیر این تبصره، بر کلیه امتیازات رزمندگان در سایر قوانین و مقررات دلالت عام دارد (هر چند به لحاظ اصول تنقیحی چنین رویکردی ایراد دارد و احتمالاً تسری سایر امتیازات در قالب تصویب‌نامه‌ها و بخشنامه‌های مجزا انجام شود).

تسهیلات دانشگاه رزمندگان جبهه مقاومت

12 دیدگاه

  1. سلام عليكم وقتی رهبرم امر فرمود مبارزه با تروریسم بنده حقیر و خیلی از دوستان همرزمم بدون ذره‌ای تردید کار و زندگی را رها کرده به جبهه مقاومت پیوستیم از سخنان آزاردهنده مغرضین بگذریم از محل کار اخراج شدیم و حالا دچار مشکلات زیادی هستیم در حال حاضر نیز با حضور در منطقه عملیاتی شرق کشور به پاسداری از کیان اسلامی می‌پردازیم چرا بنده و دوستانم را جزو ایثارگران به حساب نمی‌آورید.

  2. جالبه دوستان بدانند در کنکور سراسری سهیمه ای برای فرزندان هیات علمی دانشگاهها در نظر گرفتن می دانید چرا ؟ چون خود این اقایون قانون تنظیم می کنند متاسفانه برای رزمندگان مدافع حرم حتی یک کارت ناقابل ایثارگری نمی دهند یاللعجب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام