طرح استفساریه ماده ۶۰ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران
طرح استفساریه ماده ۶۰ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران (شماره ثبت ۶۲۰)
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
احتراماً طرح ذیل که به امضای ۴۸ نفر از نمایندگان رسیده است، جهت طی مراحل قانونی تقدیم میشود.
مقدمه (دلایل توجیهی):
نظر به اینکه اخیراً جمعی از عزیزان ایثارگر بازنشسته که عموماً کمتر از ۳۰ سال خدمت نموده اند ، حسب ماده ۶۰ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران متقاضی اعاده به خدمت شده اند ولیکن دستگاههای موضوع ۲ آن قانون با این توجیه که شرط اعاده به خدمت ایثارگران ، قطع همکاری قبل از تاریخ تصویب قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران یعنی (۰۲/۱۰/۱۳۹۱ ( است، با درخواست نامبردگان مخالفت می نمایند. به منظور حفظ و ترویج فرهنگ ایثار – جهاد و شهادت و تکریم الگوهای این فرهنگ ماندگار و پاسداری از حق این عزیزان به جهت سهمی که در عزت و امنیت ملی و نظام اسلامی دارند و با عنایت به منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری در قانون و ابلاغیه سیاست های کلی نظام برای ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و جهاد و ساماندهی امور ایثارگران (مورخ ۱۶/۰۲/۱۳۸۵) خصوصاً بندهای ۷ و ۸ آن ابلاغیه که حل مشکلات معیشتی و اشتغال این عزیزان با حفظ اصول عزتمندی و شئون ایثارگری را ضروری برشمرده است و همچنین با عنایت به ” مقررات نظارت بر حسن اجرای سیاستهای کلی نظام ” که رعایت آن در مصوبات مجلس الزامی و ضروری است طرح استفساریه ذیل تقدیم و مطرح می گردد:
لذا طرح ذيل تقديم ميشود:
جعفر قادری – حسینعلی حاجی دلیگانی – عباس جهانگیرزاده – احمد محرم زاده یخفروزان – سیدکاظم
دلخوش اباتری – جلال محمودزاده – فرهاد بشیری – احمدحسین فلاحی همدان – کیوان مرادیان
کوچکسرائی – علی علیزاده مراغه – سیدعلی یزدی خواه – حسین حق وردی – رسول فرخی میکال –
یعقوب رضازاده – هاجر چنارانی – علی اکبر بسطامی – علی بابائی کارنامی – روح اله عباس پور –
علیرضا زندیان – مجید نصیرائی – محمدصالح جوکار – پرویز اوسطی – حسینعلی شهریاری – ذبیح الله
اعظمی ساردوئی – حسن رزمیان مقدم – غلام رضا شریعتی اندراتی – یحیی ابراهیمی – بهزاد علیزاده
دهلران – بهروز محبی نجم آبادی – محمدحسین فرهنگی – علی اکبر علیزاده برمی – الیاس نادران –
نصراله پژمان فر – علیرضا عباسی – علیرضا سلیمی – اصغر سلیمی – موسی احمدی – سیدجواد حسینی
کیا – جعفر راستی – محمدتقی نقدعلی – غلامحسین کرمی – انور حبیب زاده بوکانی – علی اصغر
عنابستانی – حسین میرزائی – محمدرضا رضائی کوچی – قاسم ساعدی – محمدرضا احمدی – حسن
همتی
عنوان طرح:
طرح استفساریه ماده ۶۰ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران
آیا اعاده به خدمت مذکور در ماده ۶۰ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران (مصوب ۰۲/۱۰/۱۳۹۱) مشمول آن دسته از جانبازان ، آزادگان، همسران و فرزندان شهدا که بعد از تصویب این قانون قطع همکاری یا بازنشسته و یا به شهادت رسیدهاند میشود؟
پاسخ : بلی











سلام من هم جانباز هستم وهم ایثارگر ۲۳ سال پیش باز خرید شدم به دلیل اعتیاد ایا امکانش هس که اعاده به خدمت بشم ممنون میشم جواب بدین باتوجه به ماده ۶۰
باسلام آیا اعاده به کار پس از بازخریدی برای یک بار شامل رزمندگان دفاع مقدس بالای ۶ماه سابقه حضور درجبهه میشود ؟تشکر از پاسخگویی شما 🙏
آیا طرح استفساریه ماده ۶۰ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران اجرایی شده است یا خیر؟
سلام
این استفساریه اجرایی شده؟
متشکرم
نداشتن مدرک بالینی
با سلام من هم یک رزمنده بسیجی زمان جنگ هستم سوال اینجاست خودم با چشم خودم دیدم یکی از دوستان بعد از 16 روز که به جبهه اومده بود شهید شد 45 روز آموزش نظامی دیده بود بعد 16 روز شهید شد حالا بحثی که به خانوادش ون نمیرن یا آنطور که باید خدمات رسانی کنن نمیکنن اون هم مسئله هست ولی اون رزمنده ای که 3 ماه تو جنگ عملیات بود چرا اون هیچ نوع خدماتی حتی داشتن یک کارت رزمنده بسیجی بوده محروم هست و الا آخر یعنی اون کجا بوده بودن کسانی که در مدت کوتا ه در جنگ.بودن شهید شدن ولی اون رزمنده حتی نمیتونه از اون از سهمیه فرزندش هم استفاده کنه چرا نمایندگان اونا رو ندیدن یعنی 3 ماه زمان نبست اون هم عملیات والفجر هشت متاسفم برای قانون گزار که آنوقت ما درس مدرسه رو رها کردیم واین دوستان راحت پیش خانواده بودن
نداشتن مدرک بالینی :::: بنده درسال ۱۳۶۰ تیر ران پا راست اصابت کرده و از داخل لگن در پا سمت چپ آرام گر از ته ٱلان ۴۰ سال است که تیر داخل پا من هست هر روز پایم پر درد و لاغرتر میکند و چون پست امدادی در خط مقدم روز بعد بر اثر خمپاره به ۱۲۰
سلام هموطن
یک سوال؟؟ گناه من که زمان جنگ بدنیا امدم و نتونستم برم جبهه چیه؟
چرا باید کسی بره جنگ خدماتشو به فرزندش بدن؟ خدا هم همچین کاری نمیکنه.
سوال دوم اون عزیزی که میگه برید کشورهای دیگه رو ببینید برای ایثارگرانشون چه میکنن.شما یک کشور رو به من معرفی کنین که خود ایثارگر یا فرزندش استخدام شده باشه؟
در اکثر کشورها فقط پول و امتیاز رفاهی برای زندگی میدن. نه شغل و پست و دانشگاه رایگان با مدرک های بی اعتبار
فرزند ایثارگر هستم امسال کنکور سراسری شرکت کردم و با رتبه ی۹۶۰ و معدل ۱۹/۸ به مصاحبه ی دانشگاه فرهنگیان دعوت شدم اما بخاطر اینکه شرط سنی رو نداشتم و چهارماه بیشتر بود رد شدم…باشرایط سختی درس خوندم انتظارم این بود موفق بشم. اما واقعا ناحقی شد و تلاشم بی نتیجه موند.. توروخدا به مسئولین بگید یک نیروی ۲۴ساله جوان و پرانرژی به درد کار میخوره یا یک نیروی ۴۰ساله؟؟؟بخدا این حق نیست که بخاطر فقط چهار ماه رد بشم. با ۲۲هزار امسال فرهنگیان قبول شدن و هیچ تلاشی هم نکردن مفتی به دست آوردن.اما من با تلاش زیاد نتونستم به خواسته ام برسم.
سلام
مادرشهید هستم همسرایثارگر باحقوق 2200میلیون با3فرزنداهل زن ومادری مریض چطوردوام بیارم.
وهیچ امتیازی بهمون تاحالا تعلق نگرفته
ارمسولین خواهش دارم رسیدگی کنید
سلام
کاش یک شماره تماس هم آخر مطلب اضافه میکردید ،که اگه کسی راجبه این موضوع سوال داره رو بتونه بپرسه و به جواب برسه .
چون که بنده ، شخصاً به جهاد استان ….. هم مراجعه کردم ، متاسفانه بعد ۲ساعت انتظار در پشت درب اتاق مسئول مربوطه ، به بنده گفتند که کاری برایشان پیش آمده و روز دیگری مراجعه کنم
فردای آن روز هم مراجعه کردم ، و اصلاً به پرسش بنده اعتنایی نکردند .
اینجا هم که یا کسی پاسخگو نیست ،و یا حتی نظر یا انتقاد ها را ثبت نمیکنند.
مناللهتوفیق
ما توو منطقه بهارستانیم و پدرم جانباز آزادس
نیاز شدید ب وام داریم ! چیز اضافه یا غیر عرف نمیخوایم فقط یه وام تعمیر میخوایم!
بنیاد منطقه میگه سهمیه نداریم! زنگ زدم مرکز بست به فحش که غلط کردن نمیدن!!! خلاصه که سهمیه هارو خودشون برمیدارن یا میدن به آشناشون