آزمون تعیین صلاحیت
استخدام و تبدیل وضعیتمقررات کار

لیست مشاغل خدماتی و گروه های شغلی طرح طبقه‌بندی مشاغل در شرکت‌های پیمانکاری

لیست مشاغل خدماتی و گروه های ۲۰گانه شغلی در شرکت‌های پیمانکاری تأمین نیروی انسانی (بخشنامه شماره ۷۵۰۴۲ مورخ ۲۱/۶/۱۳۸۵ وزارت کار و امور اجتماعی)

به کلیه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی مشمول تصویبنامه شماره ۸۴۵۱۵/ت۳۴۶۱۳هـ مورخ ۱۵/۱۲/۸۴ هیأت محترم وزیران

در اجرای قسمتی از بند ۲ و تبصره آن از تصویبنامه شماره ۸۴۵۱۵/ت۳۴۶۱۳هـ مورخ ۱۵/۱۲/۸۴ هیأت محترم وزیران به پیوست فهرست مشاغل موضوع فعالیت‌های بند ۲ تصویب‌نامه مذکور، (طبخ و توزیع غذا، امور حمل و نقل، خدمات فضای سبز، تعمیر و نگهداری ساختمان، تأسیسات و سایر خدمات عمومی) قابل واگذاری به شرکت‌های پیمانکاری به انضمام ریز حقوق و مزایای ماهانه کارگران بر حسب گروه شغل مورد تصدی و فرم نمونه قرارداد کار جهت استحضار و اجرا ارسال می‌گردد. ضمناً اضافه می‌نماید:

۱- شرکت‌های پیمانکاری در قالب مقررات تصویبنامه مذکور مکلفند که هر یک از کارکنان خود را که برای انجام موضوع پیمان به دستگاه اجرایی طرف قرارداد معرفی می نمایند بر اساس شغل و وظایف عملی آنان مطابق با طرح طبقه بندی مشاغل شرکت‌های خدماتی با یکی از شغل‌های مندرج در فهرست تطبیق داده و ضمن صدر قرارداد کار منطبق با طرح طبقه بندی مشاغل حقوق و مزایای قانونی آنان را با رعایت سایر ضوابط مقرر پرداخت نمایند.

تبصره: در صورتیکه برخی مشاغل در فهرست ضمیمه پیش بینی نشده باشد، پیمانکار موظف است مراتب را جهت دریافت مشخصات شغل مزبور از طریق سازمان کار و آموزش فنی و حرفه ای استان مربوط یا مستقیماً به اداره کل نظارت بر نظام‌های جبران خدمت این وزارتخانه اعلام نماید.

۲- حقوق و مزایای تعیین شده در جدول آنالیز حقوق و مزایای کارکنان به منزله حداقل بوده و پرداخت مازاد بر آنها به نحوی که موجب افزایش مبلغ موضوع پیمان نشده و با درصد ثابتی شامل همه کارکنان شود (افزایش ضریب ریالی جدول مزد) بلامانع است.

۳- با توجه به اینکه در اجرای تبصره بند ۷ تصویب‌نامه، حداکثر سهم و هزینه مدیریت در تنظیم قیمت پایه قرارداد پیمانکاری مشخص می‌شود، در پایان قرارداد پیمانکاری در صورتی‌که مازاد بر سهم پیمانکار و حقوق و مزایا و مطالبات قانونی کارگران مبالغی باقی مانده باشد، بایستی به تناسب گروه شغل و مدت کارکرد کارگران بین آنان بعنوان ترمیم دریافتی توزیع شود.

۴- علاوه بر حقوق و مزایای مستمر، فوق‌العاده‌های اضافه کاری، مأموریت، عیدی و پاداش، لباس کار و نظایر آن‌ها حسب مورد باید به کارگران پرداخت شود.

۵- پیمانکاران موظفند حداکثر یکماه پس از انعقاد پیمان نسبت به تهیه و صدور قرارداد کار کارکنان بشرح مندرج در بند ۱ این دستورالعمل اقدام و نسخ قرارداد را به کارگر، دستگاه اجرایی و سازمان کار و آموزش فنی و حرفه ای استان یا اداره کار و امور اجتماعی محل تحویل دهند. هر گونه تغییر در شغل کارگر در طول مد قرارداد با رعایت ضوابط قانون کار و طرح طبقه‌بندی مشاغل مستلزم صدور قرارداد جدید است.

تبصره: شرکت‌های پیمانکاری که قبلاً برای موضوع پیمان خود گزارش اجرایی طرح طبقه‌بندی مشاغل را تهیه و به تأیید وزارت کار و امور اجتماعی رسانیده‌اند، تا زمانی که شغل کارگر تغییر نکرده باشد الزامی به تهیه قرارداد کار جدید ندارند.

۶- در اجرای بندهای ۷ و ۸ تصویبنامه مذکور، لازم است مسئولان و ذیحسابان یا مسئولان امور مالی واحدهای ذیربط نظارت کامل بر حسن اجرای تصویبنامه و این اطلاعیه را بنمایند و در صورت تخلف پیمانکار، مراتب را سریعاً به واحد کار و امور اجتماعی اطلاع دهند.

۷- کارگرانی که مدت کاری آنان یکسال است، یکماه آخرین حقوق را بعنوان مزایای پایان کار دریافت می‌کنند.

ضمناً با توجه به اینکه در تعیین قیمت پایه قرارداد پیمانکاری مزایای پایان کار کارگران نیز محاسبه می‌شود، کارگرانی نیز که به هنگام خاتمه قرارداد کمتر از یکسال سابقه دارند، به تناسب مدت کارکرد محق دریافت مزایای پایان کار معادل یک دوازدهم یک ماه آخرین حقوق ضرب در ماه‌های کارکرد می‌باشند.

ابراهیم نظری جلالی- معاون روابط کار وزارت کار و امور اجتماعی

لیست مشاغل ۲۰گانه شغلی شغلی و گروه‌های متعلقه

جدول عناوین شغلی شرکت‌های پیمانکاری در فعالیت‌های خدمات عمومی … کلیک کنید
جدول عناوین شغلی شرکت‌های پیمانکاری در فعالیت‌های امور حمل و نقل …. کلیک کنید
جدول عناوین شغلی شرکت‌های پیمانکاری در فعالیت‌های باغبانی و فضای سبز…. کلیک کنید
جدول عناوین شغلی شرکت‌های پیمانکاری در فعالیت‌های طبخ و توزیع غذا…. کلیک کنید
جدول عناوین شغلی شرکت‌های پیمانکاری در فعالیت‌های تعمیر و نگهداری ساختمان و تاسیسات …. کلیک کنید
جدول عناوین شغلی شرکت‌های پیمانکاری در فعالیت‌های خدمات شهری (شهرداری‌ها و موسسات تابعه) … کلیک کنید
لیست کامل جدول عناوین شغلی شرکت‌های پیمانکاری … کلیک کنید

3 دیدگاه

  1. با عرض سلام ،۱۴ سال سابقه کار آشپزی در شرکت حفاری شمال دارم هر سال یک یا دو پیمانکار عوض میشه قرارداد ما بعد ۱۴ سال هنوز حجمی ه ،با شرایط سخت کار اقماری روی سکوی دریایی ، حقوق ما فرقی با کارگر ی روز استخدام هم نداره

  2. سلام سال نو مبارک
    سه سال هست که در بخش لاندری بیمارستان مشغول کار هستیم نه سال دوم و نه سال سوم افزایش حقوق نداشتیم و حقوق رو همیشه کف کف ینی حداقل پیمانکار داده آیا این قانونی و درست هست مزایا میده آیا در این سال جدید کف حقوق رو بده بازم قانونی هست ینی این کارفرما نباید ی کم حقوق ما رو بالا ببره؟
    با این افزایش حقوق که ایجاد شده کارفرما می‌تونه کارگر رو به راحتی اخراج کنه یا دولت و اداره کار جلوی این قضیه رو میگیره و نمیزار به آسانی حق یک انسان پایمال بشه

    1. سلام من ۹ ساله که تو رختشویخانه بیمارستان کار می کنم هر سال هم از طریق مناقصه به یک شرکت واگذار میشه و هر سال هم کف حقوق بدون مزایا رو شرکت پرداخت می کنه و اگر هم اعتراض کنی خیلی راحت “”خوش اومدی””

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام