آزمون تعیین صلاحیت
بخشنامه‌ها و مصوبات دولت الکترونیکی

تأکید بر ممنوعیت اخذ کپی مدارک هویتی در ازای ارائه خدمت و لزوم حذف کپی در پورتال دستگاه 

تأکید بر ممنوعیت دریافت کپی مدارک هویتی در ازای دریافت خدمت و حذف کپی در پورتال دستگاه (بخشنامه شماره ۱۲۰۵۴ مورخ ۲۵/۰۲/۱۴۰۱ سازمان اداری و استخدامی کشور)

بخشنامه به دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری

موضوع: تأکید بر ممنوعیت اخذ کپی مدارک هویتی از خدمت‎‌گیرندگان

پیرو بخشنامه شماره ۳۰۹۶۲۸ مورخ ۱۷‏/۶‏/۱۳۹۹ در ارتباط با ممنوعیت دریافت کپی مدارک هویتی توسط دستگاه‌های اجرایی از خدمت‌‎گیرندگان و با توجه به گزارش‌های دریافتی مبنی بر عدم اجرای مطلوب بخشنامه مذکور از سوی دستگاه‌های اجرایی کشور که منجر به افزایش هزینه و نارضایتی مردم شده است، ضروری است اقدامات ذیل به نحو احسن انجام گیرد:

۱- واحدهای ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات (یا عناوین مشابه) در دستگاه‌های اجرایی، اطلاعیه‌‎ای مبنی بر ممنوعیت دریافت کپی مدارک هویتی از مراجعین را با درج شماره تلفن پیگیری در محل میز خدمت حضوری و در معرض دید مراجعین نصب نموده و ضمن رسیدگی به شکایات واصله در این ارتباط و انجام بازرسی‎های موردی و اعمال نظارت دقیق، گزارش اقدامات انجام شده را حداکثر ظرف یک ماه به این معاونت ارسال نمایند.

۲- بخش‌هایی از پورتال دستگاه که در آن دریافت خدمت، به ارائه کپی مدارک هویتی مشروط شده است، بروزرسانی شده و اخذ کپی مدارک هویتی از مراحل یا شروط دریافت خدمت حذف شود.

۳- سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‎‌ها، واحدهای استانی دستگاه‌‎های اجرایی را مورد پایش قرار داده و عناوین واحدهایی را که همچنان اقدام به دریافت کپی مدارک هویتی از خدمت‌گیرندگان می‌نمایند به این معاونت اعلام کنند تا ضمن لحاظ در ارزیابی عملکرد دستگاه‎ (سطح ملی و استانی)، مراتب به عنوان نقض مقررات، در جریان تصمیم‌گیری مراجع ذیصلاح قرار گیرد.

علاءالدین رفیع‌زاده- معاون نوسازی اداری

دانلود فایل ابلاغی بخشنامه

1 دیدگاه

  1. مسئولین باید با توجه به وسعت بروز شدن دولت الکترونیک راهکارهایی ایجاد کنند تا بسیاری از مواردی که مردم در ادارات با آن درگیرند و وقتشان شدیدا تلف میشود را به وظایف دفاتر پلیس+۱۰ و پیشخوان دولت اضافه کنند مثلا مواردی که بیجهت فرد مجبورست به ادارات بیمه درمانی یا خدمات اجتماعی برود مثل صفر تا صد ثبت نام برای بازنشستگی. یک عمر کار و تلاش باید ساعتها از وقت را تلف کرد و در صف مراجعین بود و موارد را جلو برد در حالیکه دفاتر بیمه و پبشخوان دولت راحت میتواند این موارد را انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام