آموزش کارکنان دولت

اصلاح دستورالعمل اعتبارسنجی و تعیین صلاحیت مراکز و مؤسسات آموزشی

اصلاح دستورالعمل اعتبارسنجی و تعیین صلاحیت مراکز و مؤسسات آموزشی متقاضی برگزاری دوره‌های آموزشی کارمندان دولت (بخشنامه شماره ۳۶۸۰۲۴ مورخ ۰۷/۰۷/۱۳۹۸ سازمان اداری و استخدامی کشور)

رؤسای محترم سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان

اصلاح دستورالعمل اعتبارسنجی و تعیین صلاحیت مراکز و مؤسسات آموزشی

پیرو بخشنامه شماره ۱۵۵۸۵۰۵ مورخ ۱۸/۰۹/۱۳۹۶ موضوع “دستورالعمل اعتبارسنجی و تعیین صلاحیت مراکز و مؤسسات آموزشی متقاضی برگزاری دوره‌های آموزشی کارمندان دولت“، به منظور ایجاد شفافیت و وحدت رویه در مورد پیامدهای تخلفات مذکور در ماده (۹) دستورالعمل، بند (۲) ماده (۱۰) دستورالعمل به صورت زیر اصلاح و بندهای (۳ تا ۸) به شرح زیر به ماده (۱۰) افزوده می‌گردند:

۲- در صورت تکرار تخلفات مندرج در بند (۱)، مجوز صادره لغو و مؤسسه ذیربط برای مدت (۲) سال از دریافت گواهینامه محروم می‌گردد.

۳- در صورت محرز شدن ارائه مدارک، مستندات و اطلاعات خلاف واقع برای دریافت گواهینامه صلاحیت از سوی مؤسسه در هر زمان، مجوز صادره لغو و مؤسسه مربوطه برای یک دوره (۳ سال)، از دریافت گواهینامه صلاحیت محروم می‌شود.

۴- در صورت عدم پایبندی به مقررات و ضوابط مندرج در نظام آموزش کارمندان دولت و سایر موارد ابلاغی از سوی سازمان و تکرار تخلف از ضوابط و مقررات آموزش کارکنان و دستورالعمل اعتبارسنجی، مجوز صادره لغو و مؤسسه ذیربط برای مدت (۲) سال از دریافت گواهینامه صلاحیت محروم می‌گردد.

۵- در صورت اعلام ممنوعیت فعالیت مؤسسه توسط مراجع قانونی، مجوز صادره لغو و مؤسسه مربوطه تا زمان رفع ممنوعیت فعالیت از طرف مراجع مربوطه، از دریافت گواهینامه صلاحیت محروم می‌شود.

۶- در صورت احراز تخلف در هر یک از موارد مربوط به بندهای ۲، ۵، ۶، ۷ و ۹ ماده (۹) دستورالعمل، مجوز صادره لغو و مؤسسه ذیربط برای یک دوره (۳ سال)، از دریافت گواهینامه صلاحیت محروم می‌گردد.

۷- پس از انقضای مدت محرومیت، در صورت ارتکاب مجدد هر یک از تخلفات موضوع ماده (۹) دستورالعمل که به لغو مجدد مجوز منجر گردد، مدت محرومیت دریافت گواهینامه صلاحیت، به میزان دو برابر خواهد بود.

۸- در موارد تخلف یادشده، مدیر عامل مؤسسه نیز مشمول محرومیت‌های مقرر خواهد بود و جابجایی وی به مراکز و مؤسسات آموزشی دیگر (به عنوان مدیر عامل یا عضو هیأت مدیره) رافع محرومیت نخواهد بود.

جمشید انصاری- معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام