آزمون تعیین صلاحیت
اندیشه‌های حقوقی

پنجره واحد استعلام اصالت مدارک تحصیلی رسمی آموزشی کشور | estelam-madarek.ir

پروژه نهم اولویت‌دار دولت الکترونیکی با راه‌اندازی پنجره واحد استعلام اصالت مدارک تحصیلی رسمی آموزشی کشور با آدرس https://estelam-madarek.ir تکمیل گردید.

شناسنامه قانون- پنجره واحد استعلام اصالت مدارک رسمی آموزشی کشور شامل چهار بخش به شرح زیر است:

استعلام مدرک تحصیلی دیپلم (وزارت آموزش و پرورش)

 emt.medu.ir

در این سامانه متقاضیان تاییدیه مدارک با درج مشخصات فردی و مشخصات مدرک تحصیلی خود از منطقه آموزش و پرورش صادر کننده مدرک، برای دانشگاه یا هر سازمان استعلام گیرنده تقاضای استعلام مدرک تحصیلی نمایند.

پس از انجام مراحل ثبت درخواست، شماره پیگیری صادر می شود که به صورت پیامک برای موبایل متقاضی ارسال می شود. متقاضی می تواند از طریق گزینه پیگیری تاییدیه تحصیلی آخرین وضعیت درخواست خود را مشاهده کند.

این درخواست در مناطق آموزش و پرورش بررسی می‌شود و در صورت وجود و صحت مدرک تحصیلی متقاضی، بر اساس مدارک و مستندات موجود در آموزش و پرورش گواهی تاییدیه مدرک تحصیلی مورد نظر را صادر می نماید. این تاییدیه مدرک به صورت الکترونیک برای استعلام گیرنده ارسال می شود.

مدارک موجود شامل دو مدرک تاییدیه تحصیلی و سوابق فارغ التحصیلی(ریز نمرات و محلهای تحصیل) است که برای ثبت نام در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و کلیه سازمانهای استعلام گیرنده صادر می شود و مبلغ دریافتی از متقاضی برای هر مدرک بیست دو هزار صد و ده تومان است.

استعلام مدارک تحصیلی آموزش عالی (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

estelam.msrt.ir

در این خدمت ملی و وفاق جمعی ثبت نام دانشجو از طریق سامانه‌های آموزشی دانشگاه انجام شده و:

۱- اقلام هویتی دانشجو از طریق خدمات برخط هویتی و خدمت استعلام عکس سازمان ثبت احوال و خدمت شاهکار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی،

۲- اقلام تحصیلی دانشجو از طریق خدمت برخط استعلام تحصیلی وزارت عتف و وزارت آپ اعتبارسنجی می‌شوند (سامانه https://estelam.msrt.ir و https://emt.medu.ir).

مزايای استفاده از اين سامانه ها:

۱- عدم نياز مراجعه دانشجويان برای ثبت نام به دانشگاه‌ و حذف واسطه‌های غیرضرور در این زمینه همانند دفاتر پیشخوان دولت و تسهیل و تسریع فرآیند ثبت نام

۲- کمینه شدن میزان جعل مدارک (در دست پیگیری بودن صدور الکترونیکی دانشنامه‌ها و تجهیز به امضای الکترونیکی)

۳- صرفه‌جویی در مصرف کاغذ

ارزیابی مدارک تحصیلی حوزه علمیه

(هنوز فعال نشده است)

استعلام مدرک سوادآموزی

(هنوز فعال نشده است)

11 دیدگاه

  1. سلام
    سوابق تحصیلی من درسته توی سایت.
    بیش از یک سال از تاریخ پایان خدمت سربازیم گذشته. حالا چطور میتونم بدون پرداخت هزینه آزادسازی مدارکم فعلا یک گواهی یا نامه معتبر از تاییدیه تحصیلی ام بگیرم که قابل ترجمه باشه؟ چون میخوام بدم به سفارت عمان برای تحویل به کارفرما در اونجا

    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام