آرای وحدت رویه

راهنمای شکایت کارمندان و کارکنان دولت به دیوان عدالت اداری

آشنایی با ادارات زیرمجموعه دیوان عدالت اداری:

اداره کل ابلاغ و اجرای احکام دیوان عدالت اداری:

اداره کل ابلاغ و اجرای احکام دیوان عدالت اداری که یکی از ادارات کل زیر مجموعه معاونت اجرای احکام و نظارت و ارزشیابی می باشد در سال ۱۳۸۶ تشکیل و اداره ابلاغ و اداره جرای احکام از اداره های تابعه آن می باشد.

 

اداره ابلاغ:

اداره ابلاغ تحت نظر مدیر کل ابلاغ و اجرای احکام  با ارسال به موقع اوراق قضایی از قبیل دادنامه، لوایح،دعوتنامه،اخطاریه ،احضاریه،در راستای بند ب ماده ۶۲ قانون دیوان عدالت اداری در حال انجام وظایف قانونی خود می باشد.

 

 اداره اجرای احکام

هدف از اقامه دعوی در دیوان عدالت اداری از ناحیه اشخاص رفع تعدی و تظلمات از مامورین با واحد های دولتی بوده و تا زمانی که رأی صادره قطعی و لازم الاجرا به نحو صحیح و کامل اجرا نشده باشد شاکی به حقوق خود نرسیده فلذا در جهت اجرای صحیح آرا قطعی و جلوگیری از تعلل سازمان طرف شکایت از اجرای رأی واحد اجرای احکام مطابق قانون مرقوم متناسب با حجم ورودی و موجودی پرونده با تشکیل چندین شعبه اجرای احکام و تعدادی دادرس وکارمند دفتری به تعداد لازم موضوع اجرای آرا صادره را مطابق قانون پیگیری می نماید .

 

ترتیب ارسال و رسیدگی پرونده به اجرای احکام:

مطابق ماده ۳۴ قانون مصوب سال ۱۳۸۵ و ماده ۱۰۷ قانون مصوب سال ۱۳۹۰کلیه سازمانهای محکوم علیه  مکلفند آرا صادره از دیوان را بلافاصله پس از ابلاغ اجرا نمایند. در صورت استنکاف طرف شکایت از اجرای رأی را  مطابق ماده ۳۵ قانون سال ۱۳۸۵ چنانچه شاکی به شعبه صادرکننده رأی مراجعه و اظهار نماید که طرف شکایت از اجرای رأی صادره خودداری نموده پس از بررسی موضوع از طرف رییس شعبه و احراز استنکاف، پرونده به اجرای احکام ارسال و پس از ارجاع آن به یکی از شعب، موضوع اجرای رأی مطابق ماده ۳۶ و ۳۷ قانون پیگیری می شود ولی با اجرای قانون مصوب سال ۱۳۹۰و باستناد ماده ۱۰۸ آرا قطعی از شعب بدوی یا تجدید نظر بلافاصله پس از ابلاغ به اجرای احکام ارسال و پس از ارجاع آن به شعبه اجرای احکام مطابق مواد بعدی اقدامات اجرایی پیگیری می شود.

 

برگهٔ قبلی 1 2 3 4 5 6 7برگهٔ بعدی

2 دیدگاه

  1. باسلام اینجانبان از کارکنان شهرداری ارومیه هستیم شهردار محترم ما حقوق واضافه کاری کارگری را کم کرده و حقوق کارمندی را افزایش داده والان دوماه است از حقوق ما ۲/۵ میلیون تومانکم کرده واعتراض کردیم گفتن همینه وگرنه میروید کارگری بابیل وما که ۲۰ساله در شهرداری کار می‌کنیم حقوق ما با کارمندی که ۵ساله شهرداری خدمت می‌کنم یکی شده لطفا رسیدگی کنید از کارگر بدبخت‌تر نیست

  2. سلام اینجانب چون الان همه جا شکایت مردمی از سازمان‌ها در سامانه غیر حضوری شکایت را ثبت می‌کنند ولی متاسفانه دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری استان‌ها همچین سامانه را ندارد لطف کنید یک سامانه ثبت شکایت غیر حضوری اقدام نمایید با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام