آزمون تعیین صلاحیت
بودجه 1401

اصلاح ضوابط اجرایی بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور

اصلاح ضوابط اجرایی بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور (تصویبنامه شماره ۱۰۱۰۸۱/ت۶۰۲۲۹هـ مورخ ۱۲/۶/۱۴۰۱ هیئت وزیران)

سازمان برنامه و بودجه کشور

هیئت وزیران در جلسه ۲/۶/۱۴۰۱ به پیشنهاد شماره ۸۷۳۱۵/۴۸۸۰۰ مورخ ۲۵۵/۱۴۰۱ معاونت حقوقی رییس‌جمهور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور موضوع تصویب‌نامه شماره ۲۱۵۰۲/ت۵۹۷۴۰هـ مورخ ۱۵/۲/۱۴۰۱ به شرح زیر اصلاح می‌شود:

۱- ماده (۲۰) به شرح زیر اصلاح می‌شود:

ماده ۲۰- دستگاه‌های اجرایی مکلفند در چارچوب قوانین و مقررات و حدود اعتبارات مربوط و در قالب موافقتنامه متبادله با سازمان و در سطح استان با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها حداکثر سه در هزار اعتبارات هزینه‌ای پرداخت شده خزانه به خود از محل اعتبارات ابلاغی و مصوب مربوط (به جز فصول (۱)، (۴) و (۶)) را با هماهنگی و نظارت دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت برای اطلاع‌رسانی و تبلیغ دستاوردهای همان دستگاه علاوه بر اعتبارات مربوط به روابط عمومی دستگاه‌ها هزینه نمایند. این حکم در شرکت‌های دولتی مندرج در پیوست شماره (۳) قانون، صرفاً از محل هزینه‌های اداری و عمومی به استثنای هزینه‌های کارگزینی (پرسنلی) و پاداش سنوات کارکنان و استهلاک و در سقف تعیین‌شده قابل اجرا است.

۲- در ماده (۲۱)، بعد از عبارت “فروش اموال و دارایی‌های منقول و غیرمنقول مازاد”، عبارت “موضوع ردیف (۶۸- ۵۵۰۰۰) جدول شماره (۹) قانون” الحاق می‌شود.

۳- در بند (۱) ماده (۳۷)، بعد از عبارت “فاقد بودجه عمومی” عبارت “در چارچوب قوانین و مقررات” الحاق می‌شود.

۴- در انتهای بند (۱) ماده (۲۹)، عبارت “نیروهای مسلح، اماکن امنیتی، دستگاه‌های زیرنظر مقام معظم رهبری و سازمان انرژی اتمی ایران از حکم مذکور در این بند و تبصره‌های این ماده مستثنی هستند” الحاق می‌شود.

۵- در ماده (۳۶) بعد از عبارت “در قالب تنخواه‌گردان” عبارت “با رعایت سازوکار موضوع ماده (۳۰) قانون برنامه و بودجه کشور -مصوب ۱۳۵۱-” الحاق می‌شود.

محمد مخبر- معاون اول رییس‌جمهور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام