بودجه 1401

جدول افزایش حقوق سال ۱۴۰۱ کارکنان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت

جدول میزان افزایش ناخالص (قبل از کسر مالیات) حقوق کارکنان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت در سال ۱۴۰۱

شناسنامه قانون- نحوه افزایش حقوق و مزایای کارکنان دولت در بند (الف) تبصره (۱۲) ماده واحده لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ اورده شده بود، توسط کمیسون تلفیق بودجه با تغییراتی روبرو شد.

ببینید: گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱

بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه، در سال آینده ضریب ریالی ۱۰ درصد به نسبت سال ۱۴۰۰ افزایش خواهد یافت و مجموع حکم کارگزینی هیچ کارمندی نباید از ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان کمتر باشد.

از سویی بر اساس ماده (۱۶) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، از سال آینده و به مدت ۵ سال هر ساله می‌بایستی کمک هزینه عائله‌مندی و اولاد کارمندان دولت به ترتیب ۵۰ و ۱۰۰ درصد افزایش یابد.

در جداول طراحی شده که دو اسلاید و بر اساس دو نظام پرداخت قانون مدیریت خدمات کشوری و نظام هماهنگ پرداخت تهیه گردیده است، افزایش ۱۰ درصدی ضریب ریالی و افزایشات موضوع قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برای کارکنان مجرد، متاهل، متاهل دارای یک فرزند و متاهل دارای دو فرزند بصورت جداگانه محاسبه شده است

پیش‌بینی می‌شد که حقوق سال آتی کارکنان و بازنشستگان دولت به صورت پلکانی افزایش یابد. اما کمیسیون تلفیق بودجه فقط مالیات حقوق را پلکانی نموده و افزایش ضریب حقوق را بصورت ثابت و ۱۰ درصد در نظر گرفته است.

ذکر این نکته ضروریست که کمک هزینه عائله‌مندی و اولاد کارکنانی که در سال ۱۴۰۱ ازدواج نموده یا صاحب اولاد شوند بصورت جداگانه محاسبه می‌شود که در جداول به آن نپرداخته‌ایم.

بیشتر ببینید: جدول افزایش حقوق سال ۱۴۰۱ مشمولین قانون مدیریت خدمات کشوری

جدول افزایش حقوق سال ۱۴۰۱ کارکنان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت

برای بزرگنمایی بیشتر بر روی جدول کلیک کنید

شناسنامه قانون | ezgif.com gif maker 21 1

تهیه و تنظیم: صیاح الدین شهدی
مدرس دوره‌های آموزش ضمن خدمت کارکنان دولت (اداری- مدیریتی)
https://www.instagram.com/sayah.shahdi

36 دیدگاه

  1. 10درصد افزایش حقوق با این تبرم بعدشم این 10درصدم مالیات میخوره یعنی همون حقوق پارسال خخخ مارو مسخره کردید یا خودتان رو این همه ظلم

  2. کسی 4سابقه دارد با کسی که تازه استخدام شده حقوق یکی است56000000این تبعیض است الان اداره ما کارمندانی که 4سال بیش تر از سابقه دارند800تومن بیشتر از من میگیرند.

  3. این افزایش حقوق ها همه کارمندهارو ناراضی کرده بنده خداها چقدر زحمت میکشن کاره مفیدشون کمتر از یکساعته اونوقت شاکیم هستن‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام