بودجه ۱۴۰۰

بخشنامه درخواست گزارش عملکرد نیمه نخست سال ۱۴۰۰ اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی

بخشنامه نحوه ارایه گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی دارای اعتبارات هزینه‌ای مصوب در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور در نیمه نخست سال (بخشنامه شماره ۳۱۰۱۷۳ مورخ ۰۶/۰۶/۱۴۰۰ سازمان برنامه و بودجه کشور)

آنی- حائز اهمیت

در اجرای ماده ۳۰ قانون برنامه و بودجه کشور و جزء (۵) بند (ج) تبصره (۱۹) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، از تیرماه سال ۱۴۰۰، هر گونه تخصیص و پرداخت اعتبارات هزینه‌ای بر اساس برنامه‌های اجرایی و متناسب با تحقق خروجی‌ها (کالا یا خدمات) و ارزیابی شاخص‌های عملکرد خواهد بود. بنابراین دستگاه‌های اجرایی دارای اعتبار هزینه‌ای مصوب در جدول شماره (۷) قانون مکلفند گزارش‌های مالی و عملیاتی برنامه‌های اجرایی و خروجی‌ها را در مقاطع سه ماهه به این سازمان ارسال نمایند.

به همین منظور، فرم‌های ارائه گزارش عملکرد شش ماهه اول اعتبارات هزینه‌ای برای دستگاه‌های اجرایی ملی (منطبق با برنامه‌ها و خروجی‌های پیوست شماره (۴) قانون بودجه) در سامانه جامع بودجه به آدرس budjet.mporg.ir بارگذاری شده است و می‌بایست حداکثر تا روز چهارشنبه مورخ ۱۴/۰۷/۱۴۰۰ تکمیل و با تأیید بالاترین مقام دستگاه اجرایی و ذیحساب/ مدیر امور مالی (حسب مورد) به امور بخشی ذیربط در سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال گردد.

دستگاه‌های اجرایی استانی مکلفند گزارش عملکرد مالی و عملیاتی برنامه‌های اجرایی و خروجی‌ها را با سازوکاری که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها تعیین می‌کند، به آن سازمان ارایه نمایند.

از آنجا که هر گونه تخصیص اعتبار در سه‌ماهه سوم منوط به تأیید گزارش عملکرد آن دستگاه اجرایی، از سوی امور بخشی ذیربط در این سازمان/ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان می‌باشد، در صورت هر گونه تأخیر در ارسال گزارش‌های مربوطه، مسئولیت عدم تخصیص و پرداخت، از جمله پرداخت حقوق و مزایای کارکنان در زمان مقرر بر عهده آن دستگاه اجرایی خواهد بود.

سید مسعود میرکاظمی- معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام