آزمون تعیین صلاحیت
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

کاهش ساعات کار موظف کادر درمانی خدمات دهنده به بیماران کرونا

کاهش ساعات کار موظف کادر درمانی خدمات دهنده به بیماران کرونا حداقل به میزان 20 درصد (بخشنامه شماره 102/100 مورخ 13/1/1399 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی)

رییس/ سرپرست محترم دانشگاه/ دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی

رییس محترم مرکز آموزشی، تحقیقاتی و درمانی قلب و عروق شهید رجایی

رییس محترم بیمارستان مسیح دانشوری

با سلام؛

سختکوشی، ممارست و تلاش بیوقفه کلیه اقشار ستادی و محیطی درمان کشورمان در مواجهه و مقابله با کویید 19 و درمان و مراقبت از بیماران و مبتلایان آن، یادآور همت والا و جانفشانی بی دریغ این بزرگواران در دوران نگ تحمیلی و دفاع مقدس است. آمار و اطلاعات اخیر در خصوص تعداد مبتلایان و بهبودیافتگان کویید-19 و شهدای خدمت در بیمارستان های کشور، مؤید تلاش های پیگیر و سندی قطعی بر همت والای این بزرگواران در جهت بهبودی مبتلایان و برگشت سلامت به جامعه و کاهش عوارض اجتماعی همه جانبه ناشی از این بحران است.

 بدیهی است استمرار فعالیت بهینه و کیفیت مطلوب خدمات کلیه گروه های بالینی و پشتیبانی درمان در مقاطع زمانی آینده مستلزم پاسخ به هنگام، به مطالبات به حق و قدردانی متناسب از ایثارگری و از خودگذشتگی کم نظیر آنان در این برهه حساس می باشد.

با توجه به موارد پیشگفت، به واسطه ساعات کار طولانی و طاقت فرسا، خستگی و فرسودگی شغلی و روانی، ریسک بالا و مخاطرات ناشی از مواجهه مداوم با بیمارانی که در فاز شدید انتقال و شرایط وخیم بالینی می باشند، انتظار می رود مجموعه مدیریتی آن دانشگاه ضمن تسری مفاد نامه شماره 1849/100 مورخ 29/12/1398 بر تیم درمان (ستادی و محیطی) نسبت به اعطای مزایا و امتیازات ذیل برای این گروه ها اقدام گردد:

1. اعطای تشویق در خصوص پیشنهادهای علمی و اجرایی در نحوه اداره درمان بحران کویید 19 در راستای قوانین جاری اداری

2. تسریع پرداخت مطالبات قبلی کادر درمانی

3. تقدیر و تشکر از پزشکان با درج در پرونده و اعمال در امتیاز ارتقای رتبه افراد هیأت علمی

4. تقدیر و تشکر از دستیاران، کارورزان و کارآموزان درگیر در ارائه خدمات درمانی با درج در پرونده دانشجویی

5. تقلیل ساعت کار موظف کادر درمانی ارائه دهنده خدمات و سرویس به بیماران کرونا حداقل به میزان 20 درصد و محاسبه و جبران خدمات مازاد به صورت اضافه کار.

6. ارائه هر گونه اقدامات تقدیر مادی و معنوی به صورت موقت یا مستمر (هدایای غیرنقدی با مشارکت تعاونیهای مصرف، بسته های حمایتی ویژه کارکنان بهداشت و درمان و …)

دکتر سعید نمکی- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

← عضویت در صفحه اینستاگرام شناسنامه →
← عضویت در کانال بله شناسنامه →

← عضویت در کانال تلگرام شناسنامه →
← عضویت در پرسش و پاسخ تلگرام شناسنامه →

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام