آزمون تعیین صلاحیت
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

بخشنامه تشویق کارکنان شاغل بهداشتی درگیر مقابله با بیماری کرونا

تشویق کارکنان شاغل بهداشتی درگیر مقابله با بیماری کرونا (بخشنامه شماره 1849/100 مورخ 29/12/1398 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی)

رییس/سرپرست محترم دانشگاه/ دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی …

همانگونه که اطلاع دارید بخش بهداشت بنا به شرح وظیفه اصلی خود که پیشگیری است، همواره سرباز خط مقدم جبهه سلامت بوده و این پیشگامی سابقه ای به اندازه عمر بخش بهداشت دارد. در تاریخ جمهوری اسلامی ایران نیز این امر به کرات، چه در دوران دفاع مقدس و چه در سایر عرصه های مبارزه با بیماری های واگیر و غیرواگیر اثبات شده است.

همکاری در مدیریت بیماری COVID19 و مقابله با آن که از حدود دو ماه پیش در کشور آغاز شده استف تجلی دیگری از این پیشقدمی است. سربازان بخش بهداشت در این بازه زمانی در سراسر کشور درگیر مبارزه با بیماری COVID19 و مدیریت پیشگیری آن هستند. آموزش پیشگیری از بیماری COVID19، ارائه خدمات فعال به همه خانواده ها، اعم از خانواده های دارای فرد مشکوک، مبتلا و خانواده های بدون مشکل، پیگیری موارد مشکوک به بیماری، ارائه خدمات در مراکز منتخب بیماری COVID19 به صورت (16 ساعته و 24 ساعته)، ارجاع بیماران نیازمند به درمان های تکمیلی به بیمارستان ها و پیگیری بیماری بستری و ترخیص شده از بیمارستان و دیگر بخش هایی از خدماتی است که توسط این عزیزان ارائه می شود.

در راستای جبران زحمات این عزیزان شایسته است که حنابعالی و مجموعه مدیریتی آن دانشگاه نسبت به قدردانی و جبران زحمات همکاران یاد شده اقدام فرمایند. برخی از مصادیق این قدردانی ها عبارتند از:

– اعطای تشویق با درج در پرونده پرسنلی برای نیروهای محیطی و ستادی (شهرستان و دانشگاه)

– اعطای مرخصی تشویقی متناسب با دوره و کیفیت کارکرد همکاران محیطی و ستادی (شهرستان و دانشگاه) در عرصه مقابله با بیماری COVID19

– منظور نمودن خدمات همکاران محیطی و ستادی (شهرستان و دانشگاه) در عرصه مقابله با بیماری COVID19 در ارزشیابی سالانه

– تسهیل فرایند ارتقای همکاران در عرصه مقابله با بیماری COVID19 در راستای تبدیل شدن به رتبه ارشد، خبره و عالی

– پرداخت پاداش متناسب با میزان و کیفیت فعالیت کارکنان حوزه بهداشت در بسیج ملی مقابله با بیماری COVID19

– افزایش پرداختی کارانه و اضافه کار ساعتی کلیه کارکنان حوزه بهداشت (شهرستان، دانشگاه) فعال در عرضه مقابله با بیماری COVID19 به میزان 100- 50 درصد با توجه به کیفیت و دشواری کار

– در نظر گرفتن امتیاز (اولویت) ویژه جهت تبدیل وضعیت استخدامی کارکنان قرارداد کار معین (تبصره 3- ماده 2) حوزه بهداشت.

دکتر سعید نمکی- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

مقررات مرتبط:

اعطای امتیازات اداری و استخدامی در دانشگاه‌های علوم پزشکی به دلیل کرونا

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام