0 امتیاز
427 بازدید
در بازنشستگی و از کار افتادگی و فوت کارگر توسط

با سلام به کارشناسان و شاوران محترم 

من مدت 24 سال سابقه کار در مشاغل سخت و زیان آور دارم . از سال 75 در یه شرکت تولید فرو آلیاژ  مشغول به کار شدم که شغلم سخت و زیان آور محسوب میشد . سال 83 با تغییر شرکتم ،در یه شرکت نساجی مشغول بکار شدم که باز هم شغلم سخت و زیان آور بود تا سال 88، یعنی 5 سال . سال 88 ترک کار کردم و 27 ماه (حدود2سال) از بیمه بیکاری استفاده کردم ، دوباره با پیشنهاد کارفرما مجددا به شغل قبلیم در همین شرکت نساجی مشغول شدم که تا هم اکنون نیز مشغول هستم . سال 97 درخواست بررسی بازنشستگی سخت و زیان آور دادم . مشاغلم در شرکت فروآلیاژ تایید شد و سال های 90تا 99 هم تایید سخت زیان آور را گرفته . مشکل من مربوط به 5 سال83 تا 88 هست . این سالها را علی رغم اینکه من در کارخانه مشعول بکار بودم ولی کارفرما بیمه من و سایر مهندسین مشغول در کارخانه را از طریق دفتر تهران در شعبه 22 تهران پرداخت نموده و متاسفانه در دیسکت ارسالی به تاین اجتماعی ، کد کارمندی برای من و سایرین عنوان شده . لذا با درخواست مجدد از اداره کار برای بررسی شغل کارمندی درخواست دادم و با توجه به سوابق و بررسی ، این شغل ه تایید شدو لذا تاییدیه از طریق بیمه سمنان برای تایید بیمه شعبه 22 تهران ارسال گردید . ولی متاسفانه بیمه نظر منفی داده و میگه اداره کار حق نداشته شغل کارندی را تایید کنه و علی رغم اینکه لیست های فیزیکی پرداخت بیمه که ممهور به مهر شعبه 22 را که در همه سالها 83 تا 88 ، عنوان شغل سرپرست تاسیسات ذکر شده بود ولی قبول نکردن .

 حالا با توجه به اینکه من 24 سال سابقه پرداخت دارم و با احتساب این 5 سال اگر سخت و زیان آور پذیرفته میشد ،( 83 تا 88 )، بیش از 35 سال سابقه کاربرای من محاسبه میشه و در غیر اینصورت هم 33 سال سابقه محاسبه میشه ، راه حلهای موجود برای رسیدن سریع برا رسیدن به یاز نشستگی و استفاده از امتیاز سابقه سخت و زیان آور چیه؟ و من چطور میتونم از حق خودم دفاع کنم .

 اگر باید در دیوان طرح شکایت کنم زیاد طول میکشه و من دارم حق بیمه اضافی پرداخت میکنم . چطور باید اینکار را انجام بدم که سریعتر به نتیجه برسم . 

سوال بعدی اینکه با توجه به سنم و سابقه بیمه و سخت وزیان آورم ، چطور میتونم تقاضای بازنشستگی سخت و زیان آور متناوب را درخواست بدم ؟  

ببخشید که طولانی شد ، ولی سعی کردم همه را بگم تا کارشناسان محترم بتونن بهتر بررسی و راهنمایی نماییند . منون از سایت خیلی خوب شما 

پاسخ شما

نام شما برای نمایش - اختیاری
حریم شخصی : آدرس ایمیل شما محفوظ میماند و برای استفاده های تجاری و تبلیغاتی به کار نمی رود

سوالات مشابه

...