0 امتیاز
87 بازدید
در حقوق و دستمزد و مزایا -عیدی پاداش - سنوات و پایان کار توسط
بازنشستگان تامین اجتماعی در انتظار افزایش قانونی مستمری ۱۴۰۳
 

ایلنا: حسن ایزدان (بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران):

بازنشستگان تامین اجتماعی در انتظار افزایش قانونی مستمری ۱۴۰۳


مطالبه جدیِ مستمری بگیران تامین اجتماعی، افزایش مستمری‌ها در سال ۱۴۰۳ براساس الزامات ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی است.ماده ۹۶ به صراحت می‌گوید افزایش مستمری باید به میزان افزایش هزینه‌های زندگی باشد؛ بنابراین برای افزایش مستمری بازنشستگان حداقل بگیر و سایر سطوح، الزامی به تبعیت از مصوبه مزدی شورایعالی کار نیست.


 افزایش ۲۲ درصدی برای مستمری بگیران سایر سطوح اصلاً کافی نیست و موجب می‌شود که خیل گسترده‌ای از بازنشستگان سازمان به شرایط حداقل بگیری و خط فقر مطلق دچار شوند؛ در ماده ۱۱۱قانون تامین اجتماعی نیز تاکید شده که افزایش حداقل مستمری بازنشستگان نباید از افزایش حداقل دستمزدِ مصوب شورایعالی کار کمتر باشد اما سقفی برای این افزایش در نظر گرفته نشده است.

2 پاسخ

0 امتیاز
توسط

۱۱:۳۵۱۶ فروردين ۱۴۰۳

فیش حقوقی فروردین بازنشستگان تامین اجتماعی بارگذاری شد؛حقوق فروردین افزایش نیافته است چرا؟ افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در بهمن ماه سال 1402مشخص و روشن شده است سوال اینجاست که پس چرا از فروردین ماه سال 1403 اعمال نشده است.

0 امتیاز
توسط

دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس پاسخ دهند
بنده با ۳۳ سال و ۵ ماه سابقه کار در شرکت مخابرات حقوق و مزایای کارگر دریافت کردم و بازشسته شدم سوال بنده این است که پس چرا مبلغ عیدی بنده با کارمند یکسان بوده است.

سوالات مشابه

...