0 امتیاز
681 بازدید
در قوانین و مقررات ایثارگران توسط
با عرض سلام و احترام، آیا قانون تبدیل وضعیت استخدام رسمی شامل حال رانندگان استیجاری هم میشود یا نه؟ ما رانندگان ایثارگر استیجاری خودرو سرویس شهر تهران وابسته به شهرداری تهران هستیم، شهرداری تهران استنکاف میکند/ شماره اینجانب

09379800215

مهدی اشرفی

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط (5.0هزار امتیاز)
انتخاب شده توسط
 
بهترین پاسخ

سلام علیکم

براساس نظریه مشورتی معاونت حقوقی، مجلس و استانهای سازمان اداری و استخدامی کشور؛

رانندگانی که به صورت تمام وقت در خدمت دستگاه اجرایی بوده و مشغول به کار می‌باشند و شغل ایشان راننده آن سازمان بوده و رابطه شغلی احراز می‌گردد، مشمول قانون تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شرکتی (رانندگان استیجاری) می‌باشند. لذا دستگاه‌های اجرایی می‌بایست نسبت به بارگذاری مدارک ایشان در سامانه کارمند ایران (پس از بررسی نسبت به صدور شماره مستخدم برای افراد واجد شرائط) اقدام نمایند.

اما در خصوص رانندگان استیجاری نوع دوم با توجه به اینکه کاری که به ایشان واگذار شده می‌بایست با وسیله نقلیه خود انجام دهند و فی الواقع وسیله نقلیه ایشان در اجاره دستگاه اجرایی می‌باشد، لذا حسب موارد فوق در مورد این افراد رابطه شغلی وجود نداشته و بدین ترتیب مشمول قانون مذکور نمی‌باشند.

 

پی‌نوشت:

براساس بخشنامه در خصوص رانندگان استیجاری و قراردادهای مشاوره ای و… مشمول مقررات تبدیل وضعیت ایثارگران (بخشنامه شماره ۸۷۹۶۱ مورخ 1402.08.14 سازمان اداری و استخدامی کشور) اساساً موضوع محوری این بحث، احراز شرایط رابطه شغلی و شاغل بودن فرد در تبدیل وضع ایثارگری می باشد، بنابراین در ارتباط با فردی که به عنوان راننده مشغول به کار می‌باشد و شغل ایشان راننده آن سازمان بوده و رابطه شغلی وی احراز گردد، وی مشمول این تبدیل وضعیت قرار می‌گیرد، لیکن رانندگان محترم استیجاری با توجه به آنکه فی الواقع کاری که واگذار شده با خودرو می بایست انجام پذیرد، لذا آن دستگاه وسیله نقلیه را اجاره نموده است، در این حالت رابطه شغلی رانندگان استیجاری احراز نمی‌گردد.

در خصوص افرادی که به صورت قراردادهای مشاوره‌ای در حال همکاری می‌باشند نیز در این فرض، در صورتی که رابطه مستقیم شغلی آنان با دستگاه احراز گردد، مشمول این تبدیل وضعیت قرار می‌گیرند.

لازم به ذکر است افرادی که در دفاتر خدمات یا شعب کارگزاری همچون دفاتر پیشخوان دولت، دفاتر خدمات قضایی،کارگزاری‌های بیمه تامین اجتماعی، بیمه های خودرویی، مهدکودک، مدارس غیردولتی، دفاتر پلیس +۱۰، مراکز و موسسات خیریه (نظیر مراکز زیر نظر سازمان بهزیستی و کمیته امداد) و دیگر دفاتر الکترونیک اشتغال دارند، از شمول این قانون خارج هستند.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 1.5هزار بازدید
...