0 امتیاز
17.2هزار بازدید
در حقوق و دستمزد و مزایا -عیدی پاداش - سنوات و پایان کار توسط
با سلام

من مدرس کانون زبان ایران هستم. با توجه به شرایط کانون تنها برای زمانی که ۶ کلاس کامل داشته باشم حق بیمه کامل واریز میکنند. و در صورتی که کلاس کمتر به ما بدهند یا خود مدرس تقاضا کنه با توجه به اینکه ساعات کاریشون در شهرستانها در عصر هست و بار کاری که بر دوش مدرس هست فقط به تعداد کلاس حق بیمه واریز میکنند در حالی که مالیات از ما کم میشه سهم کار فرما کم میشه .... افزایش دستمزد هم که اصلا چشمگیر نیست. دولت هرچی اعلام کنه کانون زبان اصلا به مقدار ناچیزی به دستمزد مدرس اضافه میکنه در صورتی که از هر دانش آموز حدود ۳۵۰ هزار تومان شهریه هم میگیره و هرسال افزایش شهریه دارند. برای بستن قرار داد هم کلی تعهد از ما میگیرن که کارمندان استخدام رسمی هم فکر نمیکنم چنین تعهداتی بدهند ولی سهم مدرس هیچه. ما نه کارت کارمندی پرسنلی داریم که شناخته بشیم نه هیچ چیز دیگه در صورتی که سه مرحله آزمون سخت دادیم تا جذب شدیم. واقعا جایگاه مدرسان کانون زبان کجاست؟ و اینکه آیا این خبر طرح ساماندهی استخدام کارکنان شامل حال مدرسان کانون زبان میشه یا نه؟

با تشکر

4 پاسخ

0 امتیاز
توسط
این ظلم و خیانتی هست که کانون زبان سال هاست در حق مدرسانش میکنه و هر سال بد ترش می کنه
توسط
اون دوست عزیزی که گفته کارمند بیشتر کار می‌کنه بهتره بدونه که معلم آموزش و پرورش  طبق قانون هفته ای 24 ساعت کار می‌کنه و مدرس کانون هم حداقل همین 24 ساعت رو در هفته باید کار کنه تا بیمه اش فول باشه. پس تا اطلاعی ندارید حرفی نزنید. یه زمانی دوران اوج کانون بود مثل دهه هفتاد و هشتاد و الان واقعا هیچی توش نیست . کلاس خصوصی بالای 200تومان هم واقعا مال عده بسیار خاص هست شاید از بین 40تا مدرس فقط یک نفر همچین شرایطی داشته باشه. اونم باید تمام وقت خودش رو بذاره پای تدریس . با 24 ساعت تدریس در هفته ما دریافتیمون یک سوم معلم آموزش و پرورش هست. در صورتی که اونها سه ماه تعطیلی تابستان دارند اما ما تابستان اوج کارمون هست.
من معلمی رو میشناسم که در کانون 15تا کلاس میگیره . و این یعنی هر روز هفته از ساعت 12:۳۰ تا ۱۰ شب بره کلاس . واقعا دیگه همچین فردی باید کل زندگی اش رو بذاره برای کلاس هاش
0 امتیاز
توسط
ویرایش شده
با سلام.مدرس عزیز بهتر است بجای مطرح کردن این حرفها در فضای مجازی بروید و کمی قانون کارفرما و کارگر را مطالعه کنید شما از اول حق التدریس هستید و دستمزدتون ساعتی حساب میشه و همون اول خودتون قبول میکنید. یک کارمند هر روز حداقل 6.5 ساعت کار میکنند و کامل بیمه میشوند در صورتی که شما با 3 کلاس فقط 4.5 الی 5 ساعت کارمیکنید که از حد اقل کارکرد یک کارمند هم کمتره.شما وارد کانون میشوید و از اسم کانون بهره برداری میکنید و بعد از مدتی کلاسهای خصوصیتون اینقدر زیاد میشه که دیگه وقتی برای کانون زبان ندارید از چندین جا درآمد دارید.هر یک ساعت کلاس خصوصی شما بالای 200 هزار تومنه!!! حالا طلب کار هم هستید؟؟کارمندان کانون کانون زبان کارمند دولت محسوب میشوند و شرایط خودشون را دارند.باتشکر
توسط
ویرایش شده
با سلام همه هر ساعت کلاس خصوصی ندارن. خیلیا به دلیل اینکه امنیت شغلی ندارن و مزایایی بهشون تعلق نمیگیره در کنار بچه کوچیک و ... دلسردن. مدرس حق التدریس دستمزدی انسان نیست که برای حقوقش سوال بپرسه در فضای مجازی ؟ اونم با توجه به خبری که خود شبکه خبری در رابطه با مدرسان حق التدریس اعلام کرد برام سوال پیش امد که شاید مدرسین کانون هم شامل بشه. بنده به همه قوانین واقفم و تا قبل از فرزند دار شدن ۷ کلاسه بودم. همونطور که کانون از مدرس بهره کشی میکنه با دستمزد ناچیز حالا مدرس هم یک نامی روش باشه بد نیست. هرسال بجای هموار کردن شرایط ، موقعیت سخت تر میشه. مدرسی که از داشتن یک کارت پرسنلی محرومه حق بیمه تکمیلی که مدرس باید پرداخت کنه را یکجا واریز کنه اونم به میزان بیشتر از کارمند پس عدالتی در کار نیست. امیدوارم کسی که قضاوت ناعادلانه میکنه روزی خودشو خانوادش در شرایط دشوار قرار بگیرند.
توسط
یکی از نامناسب ترین نوع برخورد این هست که بفرمایید: شما که میدونستید!
نقض حقوق به هیچ وجه کار درستی نیست و این مورد به وضوح در کانون زبان ایران اتفاق می افته. تا جایی که به مدرس نیاز هست، حق التدریس حقوق می ده و مزایایی در کار نیست. زمانی که به قوانین سفت و سخت میرسه، این موسسه دولتی ست و نقض قوانینش به جاست! بعد هم که به راحتی میفرمایید تدریس خصوصی! اگر کسی شاگرد خصوصی داشته باشه، نیازی به استخدام در جایی که حداقل حقوق استخدامی رو ارایه نمی کنه، نداره.
من ده سال در این سیستم نادرست کار کردم و هرگز از خاطرم نمیره چه جفاهایی در طی اون سال ها کشیدم. نه مرخصی( حتی با وجود پیدا کردن مدرس ساب، مسیول مرکز موافقت نمیکرد!)، نه حقوق درست و حسابی، نه مزایایی استخدام دولتی! هر زمان هم کلاس کم بود، ضررش رو مدرس میداد که هم حقوقش کم میشد و هم بیمه ش کامل رد نمیشد.
از افتخارات بنده اینکه که بعد از ده سال، از بند اسارت کانون زبان ایران دراومدم و زمانی هم که قطع همکاریر کردم هیچ چیزی از ده سال حق بیمه ای که ازم کم شد، بهم نرسید! رسما ده سال از عمرم رو به بطالت گذروندم چرا مه حتی یک نامه مورد تایید برای اثبات سابقه تدریس نمیده!
به تمام عزیزانی که برای سواد، انرژی، وقت و خودشون ارزش قایل هستند، این توصیه رو میکنم.
توسط
رو که نیست... در درجه اول این مدرسین کانون بودن که به کانون زبان ایران اعتباری که تا چند سال پیش داشت رو دادن... اعتباری که هیچ اهمیتی نداره از دیدگاه کانون.
این خیلی جالبه که تا حرف می زنی می گن تو می دونستی...قانون اینه و بهمان... چون قانون ظالمانه است نباید حرف زد؟ جبر جغرافیایی ما اینه که اینجا هستیم. پس مجبوری باشیم و کار کنیم و چاره ای هم نداریم بپذیریم یه چیزایی رو.اما یه جایی باید جلوی این هیولا ایستاد.
توسط
در کانون زبان بخصوص در بخشهای مربوط به مدرسین  از سالهای قبل یک چیز حاکم است و آنهم پارتی بازی و زد و بند است. امیدوارم مدیریت جدید حداقل با این مسئله بصورت ریشه ای مقابله نماید و همه مسایل را قانونمند کند.
توسط
مزخرف گفتی کاملا.
توسط
یعنی کانون پول رو از زبان آموز میگیره و معلوم نیست تو جیب کی میریزه،چون به مدرس که حتی به اندازه حقوق پایه کارگر هم دستمزد نمیده...پول حروم تو جیب کی میرهدخدا میدونه
توسط
ویرایش شده
ساعت کاری معلمی با کارمندی بسیار متفاوته و همه جای دنیا ۲۴ ساعت کار معلمی معادل ۴۸ ساعت کارمندی است، کسی که ساعت کاری را عنوان میکنه کاملا از کار تدریس بخصوص در کانون زبان نا آگاه هست. معلمی تو کانون زبان یعنی برای هر دقیقه ای که در کلاسی برنامه ریزی شده و پر از استرسی که بتونی تمام استپ های از قبل تعیین شده را در اون محدوده زمانی بی نقص کامل کنی، نمی تونی حتی یک دقیقه در کلاس بیکار باشی، استرس کارشناس و بازرس دائمی کلاس هم به کنار که هر چقدر هم کامل باشی باز هم دنبال مشکل میگردند ، و اون مراحل سخت و فشرده و پر از استرسی که پشت سر گذاشتی تا گلچین شده و وارد کانون بشی، این ها همه مستلزم یک در امد خوب هست.
توسط
سلام
من نمیدونم شما کی هستی و چی هستی
ولی مشخصه بیشعوری بیش نیستی که اینطوری جواب دادی
مگه حق التدریس های آموزش پرورش هم 44 ساعت کار میکنن؟ اصلا حرف تو درست . آقا 44 ساعت باید طبق قانون کار کرد . کدوم قانون ؟ قانون کار یا قانون کانون زبان ؟ جهت اطلاع جنابعالی و امثال جناب عالی عرض میکنم . انعقاد قرارداد به جز کارکنان دولن که در قالب قانون خدمات کشوری هستن ، باید در قالب قانون کار انجام بشه . قانون کار حداقل ترین ها رو نگاه میکنه . نمیدونست امثال تو اونجا نشستن و از حد اقل قانون کار هم میزنن . شما با کدوم قانون من درآوردی قرارداد می بندی؟  اگه قانون کار میبندی آیا در پایان سال یک ماه حقوق به عنوان پاداش و مرخصی استفاده نشده و غیره رو پرداخت میکنی ؟ به تو چه ربطی داره که طرفکلاس خصوصی بر میداره؟ مگه از کیفیتش در تدریس زده ؟ کیفیتش باعث شده که متقاضی کلاس خصوصی براش پیدا بشه . فکر کردی نرم افزار کانون یا کارکنان کانون هستن که در افزایش کلاس های خصوصی تاثیر گذار هستن ؟ واقعا برات متاسفم که فکر میکنی عقل کلی در صورتیکه بیسوادی بیش نیستی
توسط
معلومه که خوب جیره خوری برای کانون زبان ایران هستی، معلم نیستی تا بفهمی
0 امتیاز
توسط
۱۲ سال در سه مقطع تدریس کردم و روز به روز عقب گرد کردیم و الان هم از گفتن حقوقم شرمسارم. من شرمنده ام که با تمام توان و استعداد و زحماتی که برای تحصیل و کار کشیدم زیر سه تومن درآمد دارم اونم با کلی استرس از اینکه حالا کی قراره زیرآب منو بزنه. یک مادر که سرپرست فرزندم هستم. ولی ناگفته نماند که ما قبول کردیم حق التدریسیم ولی نه اینکه تا ابدالدهر. این یک. دوما ما قرداد سالیانه مون رو در اول سال امضا نمی‌کنیم پایان سال امضا میکنیم.غیر از این هست همکاران عزیز؟ ضمنا نرخ حق التدریس فوق العاده پایینه. شرمم میشه از این همه حماقتم که چه خالصانه تدریس کردم. من که دارم میرم خونه مردم کارگری.به قرآن شرف داره.
توسط
نمایش از نو
باسلام اینکه دربالا به تدریس 200هزار تومانی معلمان اشاره شد از این دریافتی ها خبر نیست شاید اشخاص خاصی این دریافتی ها را داشته باشند شوهر من حدود هفد ه سال معلم کانون هست کاش نبود علاوه برامتحانهای سخت برای ورودی هر ترم یک کارشناس هم می فرستند که مو را از ماست می کشه وکلاسشو کم می کنند من نمی دانم چرا اینها با این شرایط معلم استخدام می کنند یکباره نکنید شما هم مثل موسسات  خصوصی از دانشجو استفاده کنید بدبخت این معلمان با کلی آرزو ازدواج می کنند وهر روز می گویند شرایط درست می شه اما نمی شه یعنی چه این قرارداد که هر سال امضائ می شه بالا سری ها من نمی دانم وجدان ندارند اینها مجبورند شما چرا به مشکل اینها رسیدگی نمی کنید شما خودتون با این حقوق می تونید زندگی کنید شوهر من دوساله بیماری افسردگی گرفته نه کانون زبان حمایت‌ کرد نه بیمه تامین اجتماعی،کانون زبان معلقش کرد تامین اجتماعی نه بیمه بیکاری داد نه درمان، چه کسی باید به داد ما برسه اینجا ننویس آنجا نگو پس ما باید چکار کنیم، آیا این عاقبت شایسته یک معلم هست که سالها بر این کشور خدمت کرده
توسط
کانون زبان ایران به راحتی حقوق مدرسین رو پایمال میکنه. واقعا زشته و خجالت آور که یک مدرس ماهی دو میلیون یا سه میلیون بگیره. اونم در زمانی که حداقل حقوق طبق قانون کار چهار میلیون هست، یعنی حتی از قانون کار هم پیروی نمیکنه. بیمه کانون زبان تامین اجتماعی هست و  کانون زبان ادعا میکنه ارگان دولتی هست. اما در واقع کانون هرجا به نفعش هست دولتی و هرجا به نفعش نیس، غیر دولتی حساب میشه. ظلم تا کی. مدرسینی که خیلی بیشتر از معلم های زبان آموزش پرورش زحمت میکشن ولی طبق مصوبه جدید مجلس، حقوقشون یک سوم اون ها هست. درصورتیکه معلمین زبان آموزش پرورش هیچ نظارتی بر عملکردشون سر کلاس نیست، درصورتیکه مدرس کانون بارها کلاسشون توسط کارشناسان بازدید میشه و مرتبا مورد ارزیابی قرار میگیره.
توسط
كاركنان كانون زبان
اعم از مدرسان و كارمندان عزيز مطمئن باشيد كانون زبان با فداكاري و تلاش هر دو گروه پيشرفت ميكنه قسمتون ميدم اجازه نديد با عناوين كارمند و مدرس و كارمند صف و ستاد تفرقه بينتون بيافته و اجازه بديد كه هر ظلمي بهتون بشه
همه ما تو كانون مهميم و تلاشمون در جاي خودش بي نظير و بدون جايگزينه
شما تك تكتون به اندازه تعهد و وجدان خودتون ارزشمنديد با بي ارزش كردن كار هم و اين حرفا فقط راه براي ظلم بيشتر باز ميمونه
0 امتیاز
توسط
بزرگترین ظلم در حق مدرسان حق تدریسی هست ک خیلی جاها ن بیمه میشن ن حقوقی ک حقشونه میگیرن ن اسمی ازشون برده میشه و تمام بار و مسئولیت یادگیری زبان به عهده همچین مدرسانیه نه مدرسای رسمی اموزش پرورش که اکثرا سواد درست حسابی هم ندارن . در مملکت ما هرچی کارت اسونتر و بیسواد تر باشی نونت تو روغنه و برعکس
توسط
مدرسان زحمت کش زبان ،جوانی‌و حنجره اشون رو در آموزشگاه های ایران از دست میدن، در انتهای ماه ، مدرس با حتی با مدرک ارشد و سابقه بالای تدریس ماهانه نهایت با دادن۳ تا ۴ تومن تحقیرشون میکنن (ساعتی ۱۹ هزارتومان در ۱۴۰۲) (یکساعت صرف انرژی در تدریس برابر با ۳ ساعت کار عادیه) و کار تحقیرامیز دیگه اینکه همه آموزشگاهها، مدرسان رو به  گذراندن تی تی سی ( که مطالبش رو از اینترنت رایگان دانلود میکنن) مجبور میکنن و مثلا سفیر گفتمان حدود ۳ میلیون و پانصد در ۱۴۰۲میگیره و ((یعنی در واقع حتی حقوق مدرسان رو هم از جیب خود مدرسان بیچاره میدن ))و بعدش عمدا اینقد تحقیرش میکنن که بعد از چند ماه میزاره میره و یک مدرس جدید میارن ((با این نارضایتی گسترده مدرسان‌ هیچ گاه خروجی موفق در زبان نداریم و با اینکه همین الان  صدها هزار مدرس  زبان درجه یک و نخبه  در کشور وجود داره مثل این میمونه که در ایران حتی یک نفر هم به زبان انگلیسی مسلط نیست، چون این عزیزان زحمت کش با این حقوق ناچیز از حس مدرس بودن خودشون خجالت میکشن و انگیزه ای برای صحبت کردن به زبان انگلیسی به غیر از یک‌ساعت کلاس زجر اور خودشون ندارن )) #به-تحقیر-مدرسان-زبان-در-اموزشگاهها-پایان-دهید

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 1.3هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 93 بازدید
...