+1 امتیاز
21.4هزار بازدید
در مقررات اداری و استخدامی صنعت نفت توسط

سلام. سامانه ساپنا در صنعت نفت (شرکت ملی نفت) به چه معناست؟ کاربرد سامانه ساپنا چیست؟

2 پاسخ

0 امتیاز
توسط

سلام. 

سامانه ساپنا در شرکت ملی نفت به معنی سامانه اطلاعات پیمانکاران نیروی انسانی در کل صنعت نفت می باشد و با تمرکز بر مدیریت ‍‍‍پیمانکاران طراحی و در حال پیاده سازیست.

در حقیقت پایه های اصلی ساپنا در سامانه سورین شکل گرفت اما بعد ها تحت عنوان مجموعه ساپنا تکمیل و توسعه داده شد.

زمان آغاز پروژه رسما از اواخر سال ۹۸ و پس از انعقاد قرارداد نهایی با کارفرما بوده است و همچنان نیز در حال پیاده سازی و تکمیل مراحل پایانی می باشد.

اهداف پروژه

کارکرد اصلی این سامانه در بخش مدیریت پیمانکاران حوزه منابع انسانی و یکپارچه سازی این سیستم با سایر زیر سیستم های مرتبط می باشد.

در حقیقت مسیر جذب نیرو در وزارت نفت و شرکت های وابسته از الگوهای متفاوتی پیروی می نماید.

یکی از الگوها جذب نیرو از طریق شرکت های واسط در جایگاه پیمانکاران حوزه منابع انسانی می باشد.

کارکرد اصلی این شرکت ها معرفی نیروی انسانی، انجام پرداخت ها، مسائل مربوط به حقوق و دستمزد و نیز سایر موضوعات مرتبط با آن است. هر چند مدیریت و سازماندهی این پرسنل و نیز تامین منابع مالی توسط وزارت نفت انجام می شود، اما عملیات پرداخت نهایی و تخصیص سایر خدمات رفاهی، از کانال این شرکت های واسط صورت می پذیرد.

بنابراین می توان گفت کارکرد سامانه ساپنا مشخصا در مدیریت سیستم پیمانکاری نفت(مرتبط با منابع انسانی) و یکپارچه سازی کلیه زیر سیستم ها و سامانه های مرتبط با آن ها در گسترده وسیع صنعت نفت با بیش از ۱۰۰،۰۰۰ نیروی انسانی مستقیم و غیر مستقیم می باشد.  

در حقیقت عدم یکپارچگی اطلاعات (به ویژه با سیستم مالی)، عدم وجود دیتای متقن و به روز خصوصا در بخش سوابق مالی و همچنین نبود سیستم یکپارچه اطلاعات، از معظلات جدی مدیریت جهت راهبری سیستم بوده و به همین علت ضرورت وجود یک ساختار یکپارچه بیش از پیش مطرح گردید.

بعلاوه بهم ریختگی های جدی در دیتا و اطلاعات تعداد قابل توجهی از پرسنل، گپ ها و حفره های اطلاعاتی قابل ملاحظه ای در سیستم ایجاد نموده بود که کمترین نتیجه آن عدم انطباق میان میزان منابع تخصیص یافته وزارت نفت با میزان دریافت های واقعی پرسنل بود.

از این رو سامانه ساپنا در شرکت ملی نفت، با هدف پاسخگویی به این چالش اساسی در مسیر یکپارچه سازی کل فرآیند های منابع انسانی اعم از سیستم حقوق و دستمزد، سوابق بیمه تامین اجتماعی، سیستم پاداش و …  طراحی و از طریق اتصال و یکپارچه سازی سیستم های اطلاعات پیمانکاران با دو پایگاه مرکزی اطلاعات شامل سیستم تامین اجتماعی و نیز سیستم مالی صنعت نفت، امکان هرگونه عدم انطباق و بهم ریختگی در پرداخت حقوق و دستمزد ها را سلب نموده است.

دامنه کاربرد

با توجه به وسعت اطلاعات پایه و جامعیت فرآیند های طراحی شده سامانه ساپنا، دامنه کاربرد این سامانه در کل ساختار صنعت نفت تعریف و امکان بهره برداری خواهد داشت.

توسط
سلام وقتتون بخیر
از همکاران شرکت گاز هستم با توجه به اینکه ثبت سامانه ساپنا هستیم باز هم حقوق ما قانون کار هست یک اده در سازمان براساس طرح نفت میگرند ما با توجه به اینکه ثبت نام هم هستید مدیران اینجا کاملا سلیقه ای رفتار میککند و یکسان سازی حقوق نیست و گفته میشود که ستاد تهران نامه کتبی له ما ندادن و شفاهی اعلام کردن و همه استان ها انجام داده اند تو خدا بگید آیا از نظر قانونی کارکنانی که ثبت سامانه ساپنا هستند باید سه آیتم که بقیه کارکنان میگیرند مثل بدی آب و هوا ،ایاب و ذهاب، حق جذب دریافت نکنیم
توسط
الان ما مجموعه بهره برداری پالایشگاه هستیم ولی یک سوم همرده خودمون در SPGC  و با دو تومن اختلاف نسبت به یه کارگر حقوق میگیریم اگر ما هم با دیپلم میومدیم جذب میشدیم بعد مدرک میگرفتیم موفق تر بودیم انگار نه انگار متخصص و مهندسیم .. بنطرم این طرز برخورد و عدم عدالت شغلی و حقوقی کیفیت کار و بهره وری رو پایین میاره و در میان مدت و بلند مدت هزینه تعمیر و نگهداری رو در بخش نفت و گاز بالاتر میبره
توسط
یه جوری میگی کارگر.خب بیچاره اگه کارگر نبود تو مفتخور چجوری سوار لکسوس‌میشدی
توسط
خدایش در ماه دوساعت مفید دارین.....ایا

من ۱۵ساله دارم میبینم فقط خوابین
توسط
شناسنامه ات رو بیار درست کنم
توسط
اونی که دیپلم داره از شما که لیسانس انلاین با پول گرفتی باور کن باسواتره تو این مملکت اخه دانشگاه همه دیدن نمره دادن مگه کانادا مدرک گرفتی ککه اینقد پز مسذی
توسط
بااین طرزفکرت چجور استخدام شدی ،مگه کارگرآدم نیست
قبل توسط
چرا نیروهای مشا زیر نضر مسجد سلیمان نفت کارت نمیدن. و چرا بعد گذشت ۱۵ سال نیرو جذب نمیشه.
0 امتیاز
توسط
کی کار ما رو دنبال میکنه در مورد طرح طبقه بندی مشاغل استیجاری
توسط
نیروهایی هستند که اصلا اداره گاز رو ندیدن استخدام شرکت گاز شدن ولی ما راننده‌ها با بیست سال سابقه کار نمی توانیم در ساپنا ثبت نام کنیم ظلم از این بیشتر
توسط
متاسفیم براتون همیشه عشق مهندسی دارید مدرک  سفارشی پ گرفتین الان باید پادشاهی کنید اگه کارگر نباشه باتجربه ش شما مفت هم گرون بوده براتون
توسط
نمایش از نو
سلام پرسنل رسمی تو پالایشگاه به  کارگران پیمانکار یه جوری نگاه وبرخورد می‌کنند انگار ارث پدر هستش پالایشگاه خودشون رو مالک وما رو بیگانه می بینند و موقع سوار شدن به سرویس یه جوری نگاه میکنن که انگاه ماشین مال اونها هستش یعنی این بی حرمتی در ایران به عتباع افغانی نمیشه  که در وزارت پالایش پخش فراوردهای نفتی وملی گاز ایران نیروهای رسمی سر کارگران پیمانکاری  میکنند وهر موقع صحبت از قراردادی یا ثبت نام درساپنا کارگران پیمانی میشه می فرمایند دولت اشتباه میکنه امکان پزیر نیست وبه دولت خیلی زیان آور هستش آیا موقع رسمی شدن خودشان دولت چرا زیانی ندید وامکان پزیر شد .
توسط
سلام من هر کار کردم میگه ثبت سامانه ساپنا نمیشم چه کار بیاید کرده هر کی میفته به من بگه بخدا کار خیلی گیر

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 6.4هزار بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 431 بازدید
سوال شده نوامبر 27, 2023 در مقررات اداری و استخدامی صنعت نفت توسط بی نام
0 امتیاز
0 پاسخ 104 بازدید
سوال شده 2 آوریل 2024 در مقررات اداری و استخدامی صنعت نفت توسط میترا
0 امتیاز
0 پاسخ 121 بازدید
سوال شده 2 آوریل 2024 در مقررات اداری و استخدامی صنعت نفت توسط مهدی
0 امتیاز
0 پاسخ 182 بازدید
...