0 امتیاز
24.5هزار بازدید
در حقوق و دستمزد و مزایا -عیدی پاداش - سنوات و پایان کار توسط

 با سلام. حداکثر ساعات کاری و اضافه کاری مجاز در ماه چقدر است؟

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط

با سلام.

1- حداکثر ساعت کارکرد عادی ۴۴ ساعت در هفته و اضافه کار ۱۲۰ ساعت در ماه می باشد،

2- شما در ابتدا تمامی ساعات کار در روزهای تعطیل را همانطور که توافق نموده اید با نرخ ۱۸۰% محاسبه نمایید و سپس تا سقف ۱۲۰ ساعت الباقی اضافه کار را با نرخ ۱۴۰% محاسبه نمایید ، حال اگر باز هم ساعت اضافه کاری باقی مانده است آن را با نرخ ۱۴۰% محاسبه نمایید. دقت کنید در این موارد توافق شما با کارگر بسیار مهم است و باید طبق آن عمل نمایید.

مستندات مربوط در قانون کار :

ماده ۵۹- در شرایط عادی ارجاع کار اضافی به کارگر با شرایط ذیل مجاز است : الف – موافقت کارگر ب – پرداخت ۴۰% اضافه بر مزد هر ساعت کار عادی.

تبصره ۱- ساعات کار اضافی ارجاعی به کارگران نباید از ۴ ساعت در روز تجاوز نماید(مگر در موارد استثنائی با توافق طرفین ).

ماده ۶۰- ارجاع کار اضافی با تشخیص کارفرما به شرط پرداخت اضافه کای(موضوع بند ب ماده ۵۹) و برای مدتی که جهت مقابله با اوضاع و احوال ذیل ضروت دارد مجاز است و حداکثر اضافه کاری موضوع این ماده ۸ ساعت در روزخواهد بود (مگر در موارد استثنائی با توافق طرفین ). الف – جلوگیری از حوادث قابل پیش بینی و یا ترمیم خسارتی که نتیجه حوادث مذکور است. ب – اعاده فعالیت کارگاه، درصورتیکه فعالیت مذکور به علت بروز حادثه یا اتفاق طبیعی از قبیل، سیل، زلزله و یا اوضاع و احوال غیر قابل پیش بینی دیگر قطع شده باشد.

تبصره ۱- پس از انجام کار اضافی در موارد فوق، کارفرما مکلف است حداکثر ظرف مدت ۴۸ ساعت، موضوع را به اداره کار و امور اجتماعی اطلاع دهد تا ضرورت کار اضافی و مدت آن تعیین شود.

تبصره ۲- درصورت عدم تایید ضرورت کار اضافی توسط اداره کار و امور اجتماعی محل، کارفرما مکلف به پرداخت غرامت و خسارات وارده به کارگر خواهد بود.

ماده ۶۱- ارجاع کار اضافی به کارگرانی که کار شبانه یا کارهای خطرناک سخت و زیان آور انجام می‌دهند ممنوع است.

توسط
من روزی 11ساعت شیفتمه که یک روز درمیون منو 16ساعت سر کار نگه میدارن به احبار یک روز 16روز بعد11ساعت بعضی موقع از خود صبح ک شروع به کار 7تا فردا 6غروب نگه میدارن ینی 35ساعت قانون کجاس
توسط
داداش نکن ! من تجربه شو داشتم ! بعد ۳۵ ساعت هم فقط ۱۲ ساعت استراحت داشتم و جالب تر اینجاس کسی که اینجوری کار میکشه اخرشم همه رو بالا میکشه بازم میگم نکن ... طرف ببینه وایمیستی ۴۸ ساعت هم نگهت داره کیف میکنه ... داره بیمه یه نفر رو رد میکنه تو ماه تزدیک سیصد و خورده ای هم کار میکشه
توسط
خاک تو سرت که 16 ساعت دارن ازت کار میکشن بیا بیرون برو یه جا دیگه  خوب . تا خر نباشه خرسوار نیست

سوالات مشابه

...