0 امتیاز
9.7هزار بازدید
در حقوق و دستمزد و مزایا -عیدی پاداش - سنوات و پایان کار توسط

سلام. به دلیل شرایط فعلی، شرکت برخی از ما را در حالت آنکال نگاه داشته است؟ آیا به حالت آنکالی که آماده به خدمت هستیم، حقوق و مزایایی تعلق می‌گیرد؟

2 پاسخ

0 امتیاز
توسط (21.1هزار امتیاز)
سلام
در ماده ۵۱ قانون کار در دو حالت به کارگر حقوق و مزایا تعلق می گیرد به عبارتی زمانی جزو ساعات کاری هست که این دو شرط را داشته باشد:
۱ – کارگر وقت خود را برای انجام کار در اختیار کارفرما قرار دهد
۲- کارگر نیروی خود را برای انجام کار در اختیار کارفرما قرار دهد
در حالت آنکالی یا آماده به کار کارگر وقتش آزاد است و برای کارفرما کاری انجام نمی دهد.
در شرایطی به آنکالی حقوق ومزایا تعلق می گیرد که از محل کارگاه فرد آنکال یا آماده به کار دعوت شود تا در محل کارگاه برای کاری حاضر شود. در چنین شرایطی مدتی که فرد آنکال مشغول انجام کار در کارگاه می شود جزو ساعات کاری وی محسوب می شود.
توسط
ممنون منظورتون از اینکه جزو ساعات کاری اون فرد تلقی میشه چیه؟ جزو  ساعت کاری فرداش حساب میشه؟ یا با تاخیر میتونه فردا صبح سرکار حاضر بشه؟
توسط
با احترام به نظر من این تفسیر از وقت دارای اشکال است. فرد آنکال هم وقتش رو در اختیار شرکت قرارداده است. فرد ساعاتی که آنکال محسوب میشه باید در دسترس باشه حق خاموش کردن موبایل شخصی و یا خروج از شهر محل سکونت رو نداره حتی ی برنامه ریزی ساده هم برای رفتن مهمانی یا دعوت آشنایان نداره. با این تفسیر شما تفاوت کسی که آنکال نیست و کاملا وقتش آزاد است با شخص آنکال چیه؟! پس وزارت بهداشت با چه توجیهی به پزشکان حق آنکالی میده و اخیرا طبق بخشنامه اسفند 1400 به پرستاران هم به ازای هر سه ساعت آنکالی یک ساعت کارکرد میده؟
توسط
کارشناس محترم ، این عین بی انصافیه ، چون مثلاً خودم ۱۵ شب در ماه آنکال هستم ، یعنی خواب با استرس و اضطراب و اینکه شما حاضرید برای یک ساعت اضافه کار از خواب شب بگذرید و بیدار بشین و لباس بپوشید بیایین اداره،بعد برید توی شبکه ی برق که خدا میدونه چیکارشه  وتازه هوای سرد و شرایط خاص ، اونوقت بهتون ۳۰ هزار تومن یعنی یک ساعت اضافه کار بدن؟؟؟؟!!!
توسط
احسنت، خوب گفتید
توسط
آقا رسول خسته نباشی برو قانون رو درست بخون بعد بیا بنویس،خودت راضی هستی از خوشیات بزنی با زن و بچه بمونی تو خونه برای اینکه آنکال هستی که شاید کار پیش بیاد و زمانی هم کار پیش نیات آیا باهم یکسان هستن؟
سوال 2.آیا اگر آنکال هستی و موبایلتو جواب ندی بعد چی میشه؟
توبیخ یا جریمه یا اخراج درسته؟
پس زمانی که کار هم نداشتن به معنی اینکه باید هزینه برای فرد آنکال پرداخت بشه در غیر این صورت اگه پرداخت نشه میتونه هرجا که دلش بخوات بره
0 امتیاز
توسط
سلام آیا کسی که روز سرکار بوده است و شب به صورت انکال می باشد و برای رسیدگی به موردی  مجبور به بازگشت به محل کار  در شب به مدت 3 ساعت می شود  فردا صبح می تواند با تاخیر سزکار حاضر شود؟
توسط
خب پس با توجه به تجربه خودم و دیدگاه های ثبت شده این قانون به نفع کارفرما هست و کارگر استرس و اضطراب تماس داره

سوالات مشابه

...