در زمان طرح شکایت از کارفرما، کارگر موظف است نشانی صحیح و قانونی کارفرما را به اداره کار اعلام کند. ابلاغیهها به همان آدرس اعلامی از سوی کارگر ارسال میشود. اگر آدرس اشتباه وارد شود و ابلاغیه دعوت به جلسه رسیدگی به درستی به کارفرما نرسد، رسیدگی به شکایت ممکن است انجام نشود. در صورتی که کارفرما یک شخصیت حقوقی یا شرکت باشد، آدرس دفتر مرکزی ثبت شده در اداره ثبت اسناد به عنوان آدرس قانونی قابل ارائه است. همچنین، اگر محل کار فعال باشد، آدرس محل کار نیز میتواند به عنوان آدرس قانونی کارفرما محسوب شود.