0 امتیاز
6.7هزار بازدید
در خرید بیمه سربازی توسط

سلام. 

من 27 سال سابقه خدمت دارم. برای تکمیل سوابق بیمه به سابقه بیمه سربازی نیاز دارم. در سال ۱۴۰۰ چه شرایطی وجود دارد؟

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط
ویرایش شده
 
بهترین پاسخ

به موجب قانون کلیه بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی مجاز هستند برای خرید سابقه بیمه سربازی درخواست بدهند.

برای خرید سابقه بیمه سربازی، دو شرط وجود دارد:

  • شرط اول این است که فرد متقاضی در زمان ثبت درخواست خرید بیمه سربازی باید بیمه پرداز سازمان تامین اجتماعی باشد اعم از اینکه بیمه او اختیاری باشد یا اجباری.
  • شرط دوم آن است که فرد متقاضی قبل از درخواست باید به مدت حداقل دو سال حق بیمه پرداخت کرده باشد.

 اگر این دو شرط وجود داشته باشد فرد می‌تواند تقاضای خرید بیمه سربازی خود را ثبت کند.

اگر سوابق بیمه‌ای فرد متقاضی جمع شده باشد و کارت پایان خدمت وی نیز مشکل نداشته باشد، با اولین مراجعه حضوری می‌تواند کار خود را به طور کامل انجام دهد. در اولین مراجعه فرد و در صورت کامل بودن مدارک مبلغ خرید سابقه بیمه فرد محسابه و به فرد اعلام می‌شود.

مدارک مورد نیاز و نحوه اقدام به خرید بیمه سربازی ۱۴۰۰

در صورتی که دارای هر یک از شرایط ذکر شده در بخش قبل می باشید، می توانید اقدامات لازم را در راستای خرید بیمه سربازی خود انجام دهید. بدین منظور لازم است همراه با مدارک مورد نیاز این امر شامل اصل کارت پایان خدمت، اصل و کپی شناسنامه، اصل و کپی کارت ملی به شعب بیمه تامین اجتماعی که از طریق آن بیمه پرداخت می کنید، مراجعه نمایید.

حال می بایست فرم احتساب سوابق مدت خدمت خود را دریافت نموده و تکمیل کنید. در صورتی که دارای سابقه حضور داوطلبانه در جبهه می باشید باید نسبت به دریافت و تکمیل فرم های مربوط به آن نیز اقدام نمایید. چنانچه به هر دلیل دفترچه پایان خدمت خود را در اختیار ندارید، می توانید اصل گواهی انجام خدمت سربازی خود که دارای تاریخ آغاز و پایان دوره خدمت بوده و از سوی مراجع ذی صلاح صادر شده است را ارائه نمایید.

مبلغ خرید بیمه سربازی ۱۴۰۰

برای آن که دوره خدمت ضرورت جزو سابقه کار محسوب شود شرایطی وجود دارد. بیمه سربازی ابتدا باید مورد تایید سازمان تامین اجتماعی قرار بگیرد و سازمان تامین اجتماعی نیز برای تایید این دو سال حق بیمه و پذیرش آن برای امر بازنشستگی، مبلغی را تعیین می کند. توجه داشته باشید که میزان این مبلغ با توجه به زمان پایان خدمت و ارائه درخواست خرید بیمه سربازی توسط متقاضی متفاوت می باشد.

برای مشاهده نحوه خرید بیمه سربازی مطلب زیر را ببینید:

مبلغ خرید بیمه سربازی در سال ۱۴۰۰

سوالات مشابه

...