0 امتیاز
3.9هزار بازدید
در بیمه خودرو و دیه توسط

سلام! ببخشید بهمن ۹۸ حادثه تصادف داشتم و در این حادثه به دلیل ضربه به کمر و سر دچار مشکلات خاص شدم و این امر در مراحل پزشک قانونی تا به بحال زمان برده است. پس از نظریه پزشک قانونی در ۱۵ اسفند ۹۹ دادگاه رای برایم صادر نموده است. با عرض پوزش ۲ سئوال دارم:

آیا باوجود اینکه رأی اولیه یعنی قبل از بیست روز زمان اعتراض در سال ۹۹ صادر شده و با احتساب زمان بیست روزه اعتراض زمان درخواست اجرای احکام آیا دیه من براساس سال ۱۴۰۰ محاسبه خواهد شد؟

و اینکه پس از ارسال رای اجرای احکام به بیمه چقدر زمان باید بیمه دیه را پرداخت نماید؟ ممنون از لطف شما

5 پاسخ

0 امتیاز
توسط

سلام.

دیه شما به نرخ روز باید پرداخت گردد. در صورتیکه تاخیری بابت ارسال مدارک از طرف شما رخ نداده باشد که به نظر می رسد همینطور است دیه شما باید به نرخ سال ۱۴۰۰ پرداخت گردد.

قانونا پس از تکمیل مدارک در بیمه، ۲۰ روز وقت دارند تا پرداخت کنند ولی معمولا تا ۲ ماه طول می کشد.

0 امتیاز
توسط
با سلام

دیه در هر روزی پرداخت بشه بر حسب اون روز حساب میشه

الان تاریخ قطعیت دادنامه شما هم ۷ فروردین ۴۰۰ میشه

پس دیه بر حسب سال ۱۴۰۰ محسوب میشه براتون
توسط
حسب اینکه روز حادثه در ماه عادی بوده یا حرام فرق میکنه
0 امتیاز
توسط
سلام استادببخشیدی سوالی داشتم من برج ۱ سال۱۳۹۹ تصادف کردم‌کمرم شکست وبی اختیاری ادرار مدفوع درحال حاضر دارم وکارای داداگاه تا  ی ماه پیش تمام شده الان هم دورکارابیمه هستم وقاضی حکم داده به نرخ یوالادا پرداخت نماید البته تابرج ۲ سال ۱۴۰۰ استراحت پزشکی بودمخواستم لطف کنین بهم بگین دیه بنده باسال ۹۹ محاسبه میشه یا۱۴۰۰❤
توسط
باسلام و احترام  پدرم درسال ۱۴۰۰ دراثرتصادف فوت شدندوحکم اولیه درابتدای اسفندصادرشده وبااعتراض ورثه روبروست.باعنایت به اینکه حکم قطعی تا این لحظه که۸فروردین  ۱۴۰۱هست هنوزنیامده وبه مرحله اجرای احکام نرفته است نرخ دیه براساس سال ۴۰۰خواهدبودیاسال۴۰۱؟ممنون ازپاسخگویی.
0 امتیاز
توسط
سلام وقت بخیر

اگه در سال 1400 شخصی محکوم به پرداخت 50 میلیون دیه شود و قاضی حکم دهد که با توجه به شرایط محکوم علیه هر ماه یک صدم دیه کامل پرداخت شود

ایا هرمابر مبنای همون دیه سال 1400(480 هزار تومان) پرداخت خواهد کرد یا ن هر سال افزایش دیه که داریم بر مبنای همان افزایش دیه مبلغ پرداختی هم افزایش می یابد

ممنون میشم جواب بدید
0 امتیاز
توسط (10.0هزار امتیاز)
دیه به نرخ روز پرداخت می گردد.

پرداخت هزینه قبل از مشاوره در مورد سوالات دیه به مبلغ 55 هزار تومان به شماره کارت 5892101342502727 و تماس با شماره های 09148744369-09357274935 مشاوره حقوقی و تخصصی آنلاین.برگه پزشک قانونی در مورد محاسبه دیه ،اشکالات، اعتراضات،رای دادگاه و ... را می توانید از روبیکا،ایتا،واتساپ،بله و یا هر وسیله ارتباطاتی دیگر به شماره همراه اول ارسال نمایید و در اسرع وقت به صورت دقیق محاسبه و ارسال می گردد و بعد از ارسال می توانید تماس گرفته و از 20 دقیقه مشاوره رایگان حقوقی هم برخوردار باشید.قبل از مشاوره هزینه را واریز و پیام یا فیش واریز ی را ارسال نمایید. جواب به زبان خودتان ترکی،فارسی،لری،انگلیسی امکان پذیر می باشد.

سوالات مشابه

...