0 امتیاز
103 بازدید
در حقوق و دستمزد و مزایا -عیدی پاداش - سنوات و پایان کار توسط
قوانین و بخشنامه‌های تأمین اجتماعی

مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۳

مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ (تصویب‌نامه شماره ۲۴۲۴۴۸/ت۶۲۵۶۸ مورخ ۱۶/۰۲/۱۴۰۳ هیئت وزیران)

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

هیئت وزیران در جلسه ۱۲/۲/۱۴۰۳ به پیشنهاد شماره ۱۷۸۴۷ مورخ ۸/۲/۱۴۰۳ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به استناد ماده (۹۶۹ قانون تأمین اجتماعی مصوب ۱۳۵۴ تصویب کرد:

۱- از تاریخ ۱/۱/۱۴۰۳ کلیه مستمری‌های بازنشستگی، از کارافتادگی و مجموع مستمری‌های بازماندگان قانون تأمین اجتماعی که تا پایان سال ۱۴۰۲ برقرار شده است، برای دریافت‌کنندگان حداقل مستمری موضوع مواد (۹۶) و (۱۱۱) قانون تأمین اجتماعی مصوب ۱۳۵۴ به میزان سی و پنج درصد (۳۵%) افزایش می‌یابد به نحوی که مجموع دریافتی مستمری‌بگیران با احتساب افزایش مذکور و کمک هزینه‌های جنبی (عائله‌مندی، اولاد، تأمین معیشت و مسکن) کمتر از یکصد میلیون و نهصد و شصت و یک‌هزار و پانصد و شصت (۱۰۰.۹۶۱.۵۶۰) ریال نباشد. همچنین مستمری مشمولین از کارافتادگی جزئی و سایر افرادی که مستمری آنان به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه برقرار شده به میزان سی و پنج درصد (۳۵%) افزایش یافته و به نسبت از مزایای جنبی مذکور برخوردار خواهند شد. مستمری دریافت‌کنندگان بالاتر از حداقل به میزان بیست و دو درصد (۲۲%) مستمری آنان در پایان اسفندماه ۱۴۰۲ به علاوه مبلغ ثابت شش میلیون و نهصد هزار و هفتصد و هشتاد (۶.۹۰۰.۷۸۰) ریال افزایش می‌یابد.

۲- کمک هزینه عائله مندی و اولاد کلیه مستمری بگیران واجد شرایط، همانند بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی وفق بند (۴) ماده (۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری افزایش می‌یابد.

محمد مخبر- معاون اول رییس‌جمهور

تصویر مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۳:

مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین
مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی

13 پاسخ

0 امتیاز
توسط

 و این در حالی است که افزایش حقوق بنده در سال 1403 با 33 سال، 5 ماه و 6 روز مبلغ 59/942/636 ریال افزایش یافته است چرا؟

0 امتیاز
توسط

 ۱۲:۱۱۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

همه باید ۳۵ درصد بگیرند آن که حقوق بیشتری میگیره بیمه بیشتری پرداخت کرده اصلا این عدالت نیست وحق الناس است

0 امتیاز
توسط

 جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی از افزایش ۱۳۰ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دو سال اخیر خبر داد.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی و سایر مسئولان تامین اجتماعی در این مورد به بازنشستگان تامین اجتماعی توضیح ، جواب و پاسخ بدهند

مبلغ افزایش ۱۳۰ درصدی به حقوق هر بازنشسته تامین اجتماعی مبلغ آن چقدر می شود

0 امتیاز
توسط

 دولت به‌ جای حمایت زیر پای بازنشستگان تامین اجتماعی را خالی می‌کند/ هیچ کمکی به بازنشستگان تامین اجتماعی توسط دولت نمی‌شود دولت به جای حمایت از بازنشستگان تامین اجتماعی زیر پای آنان را خالی می‌کند دولت هیچ نوع کمکی به بازنشستگان تامین اجتماعی نمی‌کند. بازنشستگان تامین اجتماعی در شرایط معیشتی خوبی قرار ندارند و تأمین هزینه‌های زندگی برای آن‌ها بسیار سخت شده است. دولت تنها به پولداران و سرمایه‌داران کمک می‌کند. چه تفاوتی بین کارگر شاغل و بازنشسته وجود دارد که شاغل ۱۳-۱۲ میلیون تومان عیدی می‌گیرد ولی کارگر بازنشسته که مشکلاتش قطعا چند برابر شاغل است باید ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بگیرد؟

0 امتیاز
توسط

حق مسکن وحق معیشت و... بازنشستگان تامین اجتماعی رقمی ناچیز است باید طبق مصوبه شورای عالی کار برای کارگران تصویب شده حق مسکن معیشت افزایش یابد.

حرف دل همه بازنشستگان تامین اجتماعی

0 امتیاز
توسط

قرار بود همسان‌سازی ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از ابتدای سال اجرایی شود!

وزیرکار، تعاون و رفاه اجتماعی و سایر مسئولان در رسانه های افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی۳۰، ۴۰، ۵۰، ۶۰، ۷۰، ۸۰، ۹۰، ۱۰۰، ۱۲۰، ۱۳۰، ۱۴۰ درصد اعلام کردن ولی تاکنون هیچ کدام عمل و اجرا نشده است.

0 امتیاز
توسط
۱۰:۳۷۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

در سال ۱۴۰۱ حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۸ درصدی افزایش یافته است و این در حالی است که معوقات ۵ ماهه اول سال ۱۴۰۱ بنده از تامین اجتماعی طلب دارم هنوز هم به طور کامل پرداخت نکرده است و تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۳ بنده با مدارک مستندات علیه تامین اجتماعی در دیوان عدالت اداری شکایت کردم. که متأسفانه تاکنون پاسخی در این مورد دریافت نکرده‌ام.
0 امتیاز
توسط

بعد از گذشت ۴۵ سال کمک هزینه مسکن مبلغ ۲/۰۰۰/۰۰۰ ریال می باشد و متأسفانه اسفند ماه سال ۱۴۰۲ هم کمک هزینه مسکن مبلغ ۳۵۰/۰۰۰ ریال به صورت غیر قانونی کم کردن و حق سنوات مبلغ ۶۷/۱۳۵ ریال به صورت غیر قانونی کم کردن شرم آور و تاسف بار است.

0 امتیاز
توسط
آیا این بی قانونی و بی عدالتی نیست

در سال ۱۴۰۲ عیدی شاغلین ۱۵تا ۱۶میلیون تومان/ ولی عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شرم آور و تاسف بار است.
0 امتیاز
توسط

سازمان تامین اجتماعی هر سال و در سایه سکوت بی شرمانه نمایندگان مجلس در خانه ملت علنی حق وحقوق بازنشستگان را پایمال و ضایع می کند کسی هم پاسخگو و جوابگو نیست چرا؟

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 200 بازدید
...