کتاب استخدامی
وزارت آموزش و پرورش

بخشنامه بیمه تکمیلی فرهنگیان شاغل

بخشنامه بیمه تکمیلی فرهنگیان شاغل (بخشنامه شماره 9/187218/730 مورخ 8/10/1398 وزارت آموزش و پرورش)

اداره کل آموزش و پرورش استان…

با عنایت به اهتمام وزارت متبوع در راستای تأمین سلامت کارکنان آموزش و پرورش و استمرار پوشش بیمه درمان تکمیلی فرهنگیان شاغل؛ بدین‌منظور در جهت صرفه و صلاح بیمه‌شدگان، تفاهم‌نامه بیمه درمان تکمیلی فی مابین این وزارت و شرکت آتیه سازمان حافظ در دو طرح الف و ب (به شرح ذیل) منعقد و برای اجرا از تاریخ 1/10/1398 لغایت 30/9/1399 ارسال می‌گردد.

طرح الف) بیمه تکمیلی درمان به روش بیمه‌گری به شرح جدول مندرج در شیوه نامه پیوست.

طرح ب) بیمه تکمیلی به روش صندوق درمان به شرح جدول مندرج در شیوه نامه پیوست.

ضرورت دارد هر یک از ادارات کل آموزش و پرورش، با رعایت دقیق شیوه نامه پیوست و موارد ذیل، تلاش و کوشش خود را در خصوص اجرای هر چه بهتر این امر، اطلاع رسانی لازم و کسب رضایت بیمه شدگان معمول نمایند.

1- فرهنگیان متقاضی بیمه درمان تکمیلی جهت انتخاب یکی از دو طرح فوق الذکر می بایست تا تاریخ 20/10/1398 با مراجعه به ادارات تعاون محل خدمت نسبت به انتخاب یک طرح، اقدام لازم را معمول نمایند.

2- ضروری است فرهنگیان متقاضی جهت بیمه خود، همسر و تمامی فرزندان تحت تکفل از تاریخ 1/10/1398 با مراجعه به ادارات تعاون محل خدمت نسبت به انتخاب یک طرح، اقدام لازم را معمول نمایند.

3- همکاران متقاضی جدید می توانند حداکثر تا تاریخ 20/10/1398 با مراجعه به کارشناسی تعاون و امور رفاهی ادارات آموزش و پرورش محل خدمت خود با تکمیل فرم پیوست نسبت به انتخاب یک یاز دو طرح (الف) یا (ب) جهت بهره مندی از پوشش بیمه تکمیلی اقدام نمایند.

4- تأکید می گردد فرهنگیان محترمی که از تاریخ 1/10/1398 متقاضی پوشش بیمه تکمیلی می باشند (اعم از اعضای قدیم و جدید) صرفاً به همراه همسر و تمامی فرزندان می توانند تحت پوشش قرار گرفته و از مزایای این بیمه نامه بهره مند گردند.

5- بیمه‌شدگانی که به هر دلیل، متقاضی انصراف از پوشش بیمه‌ای می‌باشند تا تاریخ 20/10/1398 فرصت دارند جهت تکمیل فرم انصراف (پیوست) به ادارات تعاون محل خدمت مراجعه و ادارات موظف به دریافت و ابطال عضویت این بیمه‌شدگان می‌باشند. بدیهی است در غیر این‌صورت انصراف این افراد پذیرفته نشده و حق بیمه تکمیلی از حقوق نامبردگان کسر خواهد شد.

تبصره: ارائه اسناد هزینه درمان و همچنین مراجعه به مراکز طرف قرارداد شرکت بیمه جهت استفاده از خدمات درمانی از تاریخ 1/10/1398 به بعد به منزله درخواست ادامه بیمه تکمیلی درمان محسوب شده و انصراف از ادامه بیمه برای افراد فوق‌الذکر میسور نمی‌باشد.

6- ادارات تعاون و امور رفاهی ادارات کل  ومناطق و نواحی تا تاریخ 15/11/1395 می‌بایست کلیه درخواست‌های متقاضیان بیمه تکمیلی درمان را پس از تأیید؛ به شعب شرکت آتیه‌سازان حافظ تحویل نمایند.

7- حق بیمه ماهیانه در طرح (الف) برای هر نفر از کارکنان رسمی، پیمانی، قراردادی و افراد تحت تکفل ایشان که توسط متقاضی پرداخت می‌شود، مبلغ 750.000 ریال می‌باشد که تماماً از حقوق کارمند کسر می‌گردد.

8- حق بیمه ماهیانه در طرح (الف) با توجه به خدمات ارائه شده برای والدین و همسر کارکنان مؤنث که توسط متقاضی پرداخت می‌شود مبلغ 670.000 ریال می‌باشد که تماماً از حقوق کارمند کسر می‌گردد.

9- حق بیمه ماهیانه در طرح (ب) برای هر نفر از کارکنان رسمی، پیمانی و افراد تحت تکفل ایشان که توسط متقاضی پرداخت می‌شود مبلغ 460.000 ریال می‌باشد که تماماً از حقوق کارمند کسر می‌گردد.

10- حق بیمه ماهیانه در طرح (ب) برای هر نفر از کارکنان قراردادی و افراد تحت تکفل ایشان که توسط متقاضی پرداخت می‌شود، مبلغ 490.000 ریال می‌باشد که تماماً از حقوق کارمند کسر می‌گردد.

11- در طرح (ب) والدین تمامی کارکنان و همسر کارکنان مؤنث (قرارداد نوع دوم) مطابق با جدول و مفاد شیوه‌نامه پیوست با مبلغ سرانه 660.000 ریال به ازای هر نفر تحت پوشش قرار می‌گیرند.

12- کارکنان سازمان‌های وابسته همچون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، نهضت سوادآموزی، سازمان مشارکت‌های مردمی، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، دانشگاه شهید رجایی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و … همچون سنوات گذشته و به شرط تأمین و پرداخت صد درصد حق بیمه می‌توانند تحت پوشش قرار گیرند.

13 ادارات کل آموزش و پرورش استان ها باید هر ماه نسبت به تجمیع مبالغ سرانه طرح “ب” (کسر شده از حقوق همکاران استان) و واریز یکجای آن به حساب شماره 1-8686-810-1024 (شماره شبا IR230580102481000008686001 نزد بانک سرمایه- شعبه آموزش و پرورش) به نام شرکت بیمه معلم به عنوان ناظر و همچنین تجمیع مبالغ سرانه طرح “الف” و واریز به حساب جام به شماره 3640486591 بانک ملت شعبه پاسداران- کد 65573 به نام شرکت آتیه سازان حافظ اقدام نمایند.

تکمیل و ارسال فرم آمار و اطلاعات بیمه شدگان به انضمام تصویر چک یا حواله واریزی در ظرح “ب” به اداره کل تعاون و پشتیبانی و ارسال اصل چک صادره و یا رسید حق بیمه واریزی در طرح “الف” به شعب شرکت آتیه سازان حافظ در استان‌ بلافاصله بعد از کسر سرانه از حقوق کارکنان الزامی است.

14- زمان جمع‌آوری اطلاعات بیمه‌شدگان جدید و اعلام هر گونه تغییرات اطلاعات بیمه‌شدگان قدیم توسط ادارات آموزش و پرورش به شرکت آتیه‌سازان حافظ حداکثر تا تاریخ 15/11/1398 بوده و این زمان قابل تمدید نمی‌باشد.

علی الهیار ترکمن- معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *