وزارت آموزش و پرورش

دستورالعمل محاسبه علی الحساب فوق‌العاده رتبه‌بندی معلمان

دستورالعمل محاسبه علی الحساب فوق‌العاده رتبه‌بندی معلمان

– این فوق العاده فقط به افرادی تعلق می گیرد که از ۱/۷/۱۴۰۰ الی ۳۱/۵/۱۴۰۱ اشتغال به کار داشتند و حقوق دریافت نمودند (افرادی که در این محدوده زمانی بازنشسته شدند و یا مرخصی بدون حقوق بودند به اندازه کارکرد مشمول دریافت این فوق العاده می شوند).

– مشمولین این رتبه بندی در دستورالعمل ارسالی از سوی مرکز برنامه ریزی و نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش مشخص می‌شوند.

– این فوق‌العاده بر اساس روز کارکرد در هر ماه بطور مجزا محاسبه می‌شود (یعنی اگر فردی از ابتدای شروع طرح تا کنون شاغل بوده برای این فرد به تعداد ۱۱ ماه فوق‌العاده رتبه بندی محاسبه می‌شود).

– به استناد آئین نامه رتبه بندی معلمان این فوق العاده به میزان ۴۵ درصد بندهای مشمول (حق شغل، حق شاغل و فوق العاده شغل) محاسبه و معادل ۵۰ درصد آن برای هر ماه بدون کسورات قانونی بصورت علی الحساب به افراد مشمول پرداخت می شود.

– این محاسبات از روی فایل های جاری حقوق ماهانه که استان در سامانه تجمیع حقوق ارسال کرده است انجام خواهد شد.

– لیست افرادی که مشمول نمی شوند از امور اداری دریافت و از فایل ۶۰ ستونی حقوق حذف می شوند و به عنوان فایل کمک رفاهی برای هر ماه بطور مجزا توسط استان در سامانه تجمیع بارگذاری می شود.

– در این محاسبات فایل های معوقه حقوق لحاظ نخواهد شد و برای افرادی که کارکرد ماهانه آنها کمتر از ۳۰ روز است محاسبات بندهای مشمول می بایست بطور دستی کنترل شود.

اداره دریافت و پرداخت امور مالی

بیشتر ببینید:

دکمه سامانه رتبه بندی معلمان + آدرس و لینک ورود به سامانه

11 دیدگاه

  1. با سلام
    مگر قرار نبود برای مدیران و معاونان مبلغ فوق‌العاده مدیریت هم در محاسبه رتبه‌بندی دخیل باشد؟
    آیا چون واریزی به صورت علی الحساب هست محاسبه نشده و یا کلاً فوق‌العاده مدیریت از محاسبه رتبه‌بندی حذف شده است؟

  2. با این شرایط فاصله حقوقی بین شاغلین و بازنشستگان کهکشانی میشود. پس تکلیف بازنشستگان چه میشود و همسان‌سازی حقوق یعنی چه؟

  3. فرق سی و یکم و یکم مهر اینه که حق بازنشستگان سال قبل ضایع نمیشه و یکماه رتبه بندی شاملشون میشه. اما این مبلغ رتبه بندی در پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال قبل تاثیر بسزایی داره.

  4. آقای منادی اعلام کرده که نه هزار میلیارد علی الحساب پرداخت میشه این یعنی اینکه نمیتوان روی فرمول و درصد کار کرد و حساب کرد باید یک رقم ثابت به همه پرداخت میشد با این بودجه هم نفری یک میلیون الی یک میلیون و دویست هزار توان بیشتر نمی‌رسه وضع زندگی معلمها واقعا با این پول زیر رو میشه و همه مشکلاتشان حل میشه.

  5. گرچه این مبلغ هیچ دردی از معلم را دوا نخواهد کرد ولی خداوند این بی قانونی و ظلم را از با نیان آن نخواهد بخشید مگه تاریخ اجرای رتبه بندی از ۳۱شهریور ۱۴۰۰نبود پس چرا علی الحساب از ۱مهر محاسبه میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام