وزارت آموزش و پرورش

استمرار خدمت مشمولان استخدام حق‌التدریس و نهضت که نمره قبولی آزمون داخلی را کسب نکرده‌اند

استمرار خدمت مشمولان استخدام حق‌التدریس و نهضت که نمره قبولی آزمون داخلی را کسب نکرده‌اند

هیئت وزیران با توجه به نیاز وزارت آموزش و پرورش به استمرار خدمت مشمولان ماده (۶) اصلاحی آیین نامه اجرایی مربوط به قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش، با اصلاح آیین نامه مذکور موافقت کرد.

بر این اساس، استمرار به كارگيری مشمولان موضوع آيين نامه یاد شده (شامل مربیان پیش دبستانی، حق التدریسان غیرمستمر، آموزشیاران و آموزش دهندگان مستمر نهضت سوادآموزی) كه نمره قبولي در آزمون داخلي را كسب نكنند، در صورت نياز وزارت آموزش و پرورش صرفاً در سال تحصيلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۰، مجاز است.

سابقه تصویب:

وزارت آموزش و پرورش با توجه به نیاز این وزارتخانه به استمرار خدمت مشمولان مواد (۴) و (۵) آیین نامه اجرایی بند (۳) قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارتخانه مذکور، پیشنهاد صدور مجوز برای استمرار بکارگیری مشمولان یاد شده در سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ را جهت سیر مراحل بررسی و تصویب، به دولت ارایه کرده است.

براساس ماده (۶) آیین نامه اجرایی بند (۳) قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش، مقرر شد مشمولان مواد (۴) و (۵) این آیین نامه (شامل مربیان پیش دبستانی، حق التدریسان غیرمستمر، آموزشیاران و آموزش دهندگان مستمر نهضت سوادآموزی) که در آزمون پایان دوره و داخلی نمره قبولی را کسب نمی کنند، به همکاری آنان با آموزش و پرورش خاتمه داده شود.

ببینید: آیین‌نامه اجرایی استخدام نیروهای حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی

با توجه به نیاز وزارت آموزش و پرورش به استفاده از خدمات مشمولان فوق در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، پیشنهاد این وزارتخانه مبنی بر اصلاح آیین نامه اجرایی مذکور به تصویب هیئت وزیران رسید و به موجب ماده (۶) آیین نامه اصلاحی، استمرار بکارگیری مشمولان که نمره قبولی در آزمون داخلی را کسب نکنند، در صورت نیاز صرفاً در سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ مجاز شد.

ببینید: اصلاح آیین‌نامه اجرایی استخدام کارکنان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی

از آنجا که وزارت آموزش و پرورش به استمرار خدمت مشمولان ماده (۶) آیین‌نامه اجرایی استخدام کارکنان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی برای سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ نیز نیاز دارد، پیشنهاد اصلاح ماده مذکور را جهت سیر مراحل بررسی و تصویب، به دولت ارایه کرده است.

مشاهده متن پیشنهاد اصلاحی

لازم به ذکر است، این پیشنهاد در حال حاضر در کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک در دست بررسی و تصمیم گیری است.

3 دیدگاه

  1. لطفا راهنمایی کنید آموزشیارانی نهضت که آزمون ندادن و ۳ سال اخیر همکاری نداشتنه چیکار کنن ک فعال بشن
    از سال ۹۲ تا ۹۷ همکاری داشته ام

    1. عرض سلام و ادب، بنده ده سال معلم پیش دبستانی هستم و الحمدلله سابقه کاری درخشانی دارم مسلط به پایه اول و دوم هم میباشم ودر تدریس قرآن برای کودکان هم تبحر دارم و مدرک همه این موارد رو هم دارم ولی متاسفانه تا کنون استخدام جایی نشده ام فقط در مراکز خصوصی و مساجد تدریس میکنم ،برای استخدام باید چه اقدامی کرد

  2. سلام مسولین عزیز یه فکربه خال مربیان مهدکودک بکنید تااسقخدام بشن چندسال زخمت کشیدن بدون خقوق نباید استقخدام بشن برای معلمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام