آزمون تعیین صلاحیت
دسته‌بندی نشده

اساسنامه صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اجرای بند (ن) تبصره (۱۷) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، پیش نویس «اساسنامه صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج» را جهت سیر مراحل بررسی و تصویب در دولت، ارایه کرد.

به گزارش «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» به موجب بند (ن) تبصره (۱۷) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور مقرر شد صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج با استفاده نیروی انسانی و امکانات موجود دستگاه های مربوط و بدون توسعه تشکیلات و نمایندگی و شعبه ایجاد و اساسنامه و ساختار صندوق به پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تصویب هیئت وزیران برسد. همچنین مبلغ ۵۰ هزار میلیارد ریال از محل ردیف (۱۷) جدول تبصره (۱۴) این قانون به صورت صد درصد به این صندوق تخصیص و پرداخت گردیده و و مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال نیز از محل تسهیلات قرض الحسنه تبصره (۱۶) جهت پرداخت به جامعه هدف، به صندوق یاد شده اختصاص یابد.

در همین راستا و با عنایت به اهمیت و ضرورت تسریع در توسعه محافظت مالی از بیماران یاد شده، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیش نویس «اساسنامه صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج» را جهت سیر مراحل بررسی و تصویب در هیئت وزیران ارایه کرده است.

به موجب اساسنامه پیشنهادی، «صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج» با هدف تأمین مالی مطلوب خدمات، دارو و کالاهای سلامت مشمولین و بهبود محافظت مالی از آنان، با استفاده از نیروی انسانی و امکانات موجود سازمان بیمه سلامت ایران و بدون توسعه تشکیلات و نمایندگی و شعبه و مبتنی بر تبصره (۵) ماده (۵) قانون بیمه همگانی خدمات درمانی، برطبق این اساسنامه در سازمان مذکور ایجاد می گردد.

ارکان صندوق، منابع مالی و درآمدی صندوق و موضوع فعالیت، از دیگر بخش های اساسنامه یاد شده است.

شایان ذکر است، پیشنهاد فوق درحال حاضر در مرحله بررسی کارشناسی در کمیسیون مدیریت امور عمومی و سرمایه انسانی دولت قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام