مقررات حقوق و دستمزد

مصوبه نهایی افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان برای طرح در صحن علنی مجلس

مصوبه نهایی افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان برای طرح در صحن علنی مجلس

شناسنامه قانون- گزارش نهایی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد لایحه دوفوریتی متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشگری منتشر شد. دوفوریت این لایحه در جلسه علنی مورخ ۱۷/۷/۱۴۰۱ به تصویب رسیده است.

جدید: مصوبات جایگزین افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان

مصوبه نهایی افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان چه می‌گوید؟

به گزارش شناسنامه قانون، در مصوبه نهایی افزایش حقوق که عنوان آن به «لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشگری» تغییر یافته است، اصلاحات عمده‌ای نسبت به متن اولیه ارسالی دولت به چشم می‌خورد.

متن کامل مصوبه نهایی افزایش حقوق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به شرح زیر است:

لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشگری

ماده واحده- علاوه بر افزایش‌های حقوق و دستمزد ناشی از تبصره (۱۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، از تاریخ ۱/۷/۱۴۰۱ افزایش های زیر برای اشخاص مشمول این قانون اعمال می شود:

‌۱- (۳۰۰۰) امتیاز برای کارمندان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و معادل ریالی امتیاز مذکور برای کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت مصوب ۱۳۷۰ و سایر مشمولین جزء (۱) بند «الف» تبصره (۱۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور (به استثنای مشمولان قانون کار) و معادل ریالی (۲۱۰) امتیاز برای اعضای هیأت علمی و قضات، با عنوان متناسب‌سازی حقوق، به صورت ثابت در احکام کارگزینی و قراردادهای آنان درج شود. مبلغ ناشی از اعمال این افزایش مشمول کسور بازنشستگی و مستثنی از سقف دریافتی و نیز در سالجاری از سقف موضوع جزء (۸) بند (الف) تبصره (۱۲) می‌باشد. امتیاز مذکور به افرادی که پس از تصویب این قانون در دستگاه‌های موضوع این بند بکارگیری می‌شوند، قابل پرداخت است.

۲- حقوق مشمولین جزء (۲) بند «الف» تبصره (۱۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور شامل بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرائی، مبلغ نه میلیون (۰۰۰ر۰۰۰ر۹) ریال افزایش می‌یابد.

علاوه بر این مبلغ، ۵% از محل مبلغ هفتاد هزار میلیارد (۷۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال ناشی از تغییر زمان اجرای این قانون و از پنج درصد (۵%) تا ده درصد (۱۰%) از محل سهام، سهم‌الشرکه و اموال و اولویت اختصاص سایر منابع قابل تامین به بند (ی) تبصره (۲)، به حقوق و مستمری مشمولان این بند اضافه می‌شود و در سالهای بعد نیز مشمول افزایش سنواتی می گردد.

افرادی که پس از اجرای این قانون بازنشسته می‌شوند، در صورتی که در محاسبه حقوق بازنشستگی آنان، میزان ریالی افزایش مذکور در بند (۱) این قانون کمتر از افزایش ناشی از این بند برای بازنشسته هم طبقه و دستگاه مشابه به علاوه افزایش سنواتی گردد، تا سقف مذکور متناسب‌سازی دریافت می‌نمایند.

‌۳- در اجرای ماده (۱۶) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب ۱۴۰۰، کمک هزینه اولاد و حق عائله‌مندی تمامی گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر در دستگاه‌های مذکور در ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و همچنین نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی ایران (به استثنای مشمولان قانون کار) از قبیل کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش‌عالی و پژوهشی و قضات و بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرائی، به ترتیب به میزان صددرصد (۱۰۰%) و پنجاه درصد (۵۰%) افزایش می‌یابد.

‌۴- فوق‌العاده ویژه موضوع بند(۱۰) ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری مشمول جزء (۳) بند (الف) تبصره (۱۲) نمی‌باشد.

‌۵- مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور به میزان سی درصد (۳۰%) افزایش می‌یابد.

‌۶- به دولت (سازمان برنامه و بودجه کشور) اجازه داده می شود اعتبارات هزینه ای دستگاه‌های اجرائی در سال ۱۴۰۱ را تا بیست درصد (۲۰%) و در سقف مصارف قانون بودجه سال ۱۴۰۱ بابت اجرای این قانون افزایش دهد و در سال‌های بعد نیز در لوایح بودجه سنواتی پیش‌بینی نماید.

‌۷- کمک معیشت جانبازان بیست و پنج درصد (۲۵%) و بالاتر و مشمولین ماده ۳۸ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران حداقل به پنجاه و شش میلیون (۵۶.۰۰۰.۰۰۰) ریال و کمک معیشت جانبازان زیر بیست و پنج درصد (۲۵%) و رزمندگان معسر به چهل و پنج میلیون (۴۵.۰۰۰.۰۰۰) ریال افزایش می‌یابد.

‌۸- معافیت مالیاتی و بیمه بازنشستگی و درمان ایثارگران موضوع مواد (۳۷)، (۵۶) و (۱۳) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران با اصلاحات و الحاقات بعدی آن از شمول سقف حقوق و مزایای مستمر و خالص دریافتی و نیز در سالجاری از سقف مقرر در جزء (۸) بند (الف) تبصره (۱۲) مستثنی است.

‌۹- کلیه معلمین طرح مهرآفرین مشمول قانون رتبه‌بندی معلمان بوده و باید به آنان بدون نیاز به آزمون کد شناسه و مستخدم اختصاص داده شود.

‌۱۰- حداقل مبلغ حکم کارگزینی کارکنان دولت موضوع جزء (۱) بند (الف) تبصره (۱۲) مبلغ شصت و شش میلیون ریال و برای مشمولین جزء (۲) بند یاد شده مبلغ شصت و یک میلیون و پانصد هزار ریال تعیین می‌شود و سقف موضوع جزء (۸) بند (الف) تبصره (۱۲) به میزان افزایش‌های موضوع این قانون اضافه می‌شود.

صفحات رسمی شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

?روبیکا
https://rubika.ir/shenasname
?ایتا
eitaa.com/Shenasname
?بله
https://ble.ir/Shenasname
?سروش
splus.ir/Shenasname

37 دیدگاه

  1. اول گفتن همین چندرغاز ازاول شهریورماه اضافه می‌شود حالا میگن نه ازاول مهر این ماه هم بهانه‌ می‌کنند دیر تصویب شد به حقوق نمیرسه میمونه برای آبان اگربهانه دیگر نیارند باحقوق آبان اجرایی می کنند اینا کارشون همینه

  2. کلاً مملکت رو تعطیل و تحویل بازنشسته ها بدید جوانگرایی و تعهد سازمانی و بهره وری هم بزارید برای دم کوزه چون هیچ جای دنیا شاغلین رو سلاخی نمیکنن برای بازنشستگان

  3. یک خواهش از نشریات در خصوص اضافه شدن حقوق معلم ها مطلب ننویسید آبرو آنها در خطر است چون دانش آموزان تکرار می کنند ممنون

  4. اینقدر در مورد این ۹۰۰ هزار تومان افزایش حقوق همه جا صحبت کردید و تیتر زدید و منت گذاشتید که از تولید کننده و کارخانه ها گرفته تا بازاری و چقال و بقال منتظر واریز حقوق کارمندان هستن تا همه اقلام خود رو افزایش بدهند باور ندارید بشینید و نگاه کنید

  5. اقای رییسی چون هیچوقت بازنشسته نمیشه مطمئن باشید درد بازنشسته رو نمیدونه بخاطر همین مخالف بازنشسته ها هست انگار مفت داریم پول میگیریم سی سال حق بازنشستگی پرداخت کردیم که بااون پول سرمایه گذاری برای بازنشسته بشه که بدون منت حقوق بگیریم ولی پول اختلاس شد الانم انگار صدقه دارن میدن جوری بزرگش کردن که فکر میکنن بااین پول بازنشسته به رفاه کامل رسیده.فقط شلوغش میکنن بحال این مملکت باید تاسف خورد اقای عزیز نهصد تومن پول هفت کیلو برنجه که هرجای دنیا بگی فقط میخندند

  6. واقعا شرم آوره که در هر صفحه ی خبری با این تفصیل خبر اضافه کردن «دو ریال» به حقوق کارمندان و بازنشستگان منتشر می شود. !!!!!!!! چرا خبر اضافه کردن به حقوق دیگر دستگاه ها به این گستردگی منتشر نمی شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خیلی مسخره است!!!!!!!!

  7. هیچ کس به فکر از بین بردن تبعیض بین کارکنان دولت نیست در یک اداره چندین مدل قرارداد وجود دارد که باعث میشود تبعیض بین کارکنان دولت افزایش یابد و انگیزه کار و خدمت رسانی نیز به شدت کاهش یابد

  8. خداوکیل شانتاژ نکنید بااین 090 تومان افزایش حقوق دراینترنت همش صحبت از افزایش حقوق کارمندان میکنید تورم صددرصداست افزایش‌ حقوق 10 فوقش 15 درصد است ای خدا

  9. رییسی با وعده های سرخرمن چون بهبود وضعیت اقشاری پذیر مبارزه با مفاسد اجرای عدالت مردم رای گرفت و پس از یک سال واندی باتورم بی سابقه استخوانهای اقشارمستضعف را خرد نموددرحالیکه تورم رسمی ۶۵ درصد داریم در اول سال ۱۰ درصد پس گذشت ۷ماه ۹۰۰هزار تومان پیشنهاد افزایش حقوق داده که کفاف افزا تخم مرغ و مرغ را نمیدهد رسد به دوا ودرمان و اجاره بها وسابرمابحتاج زندگی که چطور نجومی دوره وی افزایش یافته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام