آزمون تعیین صلاحیت
قوانین و مقررات ایثارگرانمقررات حقوق و دستمزد

قانون تفسیر ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه در خصوص حق مناطق جنگی

قانون تفسیر ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه در خصوص حق مناطق جنگی

شناسنامه قانون- گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح دوفوریتی استفساریه ماده (۱۱۲) قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دستور صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

دوفوریت این طرح در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ۱۴۰۱/۷/۲۰ به تصویب رسیده است.

بیشتر ببینید: دستور هفتگی ۲۳ تا ۲۸ مهر ماه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی

متن کامل این طرح به شرح زیر است:

طرح قانون تفسیر ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه

طرح استفساریه بندهای (ث) و (ج) ماده (۱۱۲) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

موضوع استفساریه:

آیا فوق‌العاده و مزایای موضوع بندهای «ث» و «ج» ماده (۱۱۲) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (مصوب ۱۳۹۵/۱۲/۱۴ با اصلاحات و الحاقات بعدی) شامل کلیه مستخدمانی است که در مناطق عملیاتی تعیین شده توسط ستاد کل نیروهای مسلح اشتغال داشته یا دارند ؟

پاسخ: بلی.

سوابق مصوبات قبلی:

پیش از این، استفساریه مشابهی تحت عنوان «قانون تفسیر بند «ج» ماده (۱۱۲) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران» به تصویب رسیده بود که بر اساس آن:

«منظور از شاغلان مناطق عملیاتی دفاع مقدس موضوع بند «ج» ماده (۱۱۲) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۴/۱۲/۱۳۹۵، کلیه مستخدمانی هستند که از زمان شروع دفاع مقدس در آن مناطق اشتغال داشته یا دارند.»

بر این اساس، هیئت عمومی دیوان عدالت اداری طی رأی وحدت رویه شماره ۷۳۴ مورخ ۷؍۴؍۱۴۰۱ اعلام کرده بود که: «حق مناطق عملیاتی و مزایای مربوط به کارکنانی که پس از دوران دفاع مقدس در مناطق عملیاتی اشتغال یافته‌اند قابل تسری نیست». نمایندگان مجلس با طرح جدید قانون تفسیر ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه در صدد لغو اثر از این رأی دیوان عدالت اداری و به نوعی اصلاح و تکمیل استفساریه قبلی خود هستند.

صفحات رسمی شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

?ایتا
eitaa.com/Shenasname
?بله
https://ble.ir/Shenasname
?سروش
splus.ir/Shenasname

4 دیدگاه

  1. از زمان جنگ کلیه کسانیکه درجبهه یا در حوزه تیررس بودن باید شامل بش که اکثرا بازنشسه شده اند و چه شاغلینی که الان در مناطق مرزی و پر خطر حضور دارند

  2. س. انشاالله نمایندگان مجلس این بار با هوشیاری قانونی را تصویب کنند. که جای هیچ تفسیری نگذارد. وشامل کلیه کسانی بشود(شاغل وبازنشسته) که از اول جنگ در آن مناطق اشتغال داشته یا دارند.. ضمنا ذکر شود تمام استان ذکر شده.

  3. آیا شامل کل استان های منطقه جنگی میشود یا فقط چند شهر ؟؟؟قبلا از اینکه حذف شود تصویب شد که کل پنج استان را شامل شود امیدوارم این مصوب حذف نشده باشد چون در استانی مثل خوزستان شهرهای مثل ایذه و باغملک و لالی و اندیکا از نظر میزان محرومیت از شهرهای مثل اهواز و دزفول در حالت وخیم تری قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام