آزمون تعیین صلاحیت
مقررات حقوق و دستمزد

طرح تعیین فوق‌العاده خاص کارکنان قوه قضاییه

طرح تعیین فوق‌العاده خاص کارکنان قوه قضاییه

گزارش کمیسیون اجتماعی به مجلس شورای اسلامی (جایگزین ۱)

طرح تسری فوق‌العاده خاص کارمندان سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور به کارکنان اداری قوه قضائیه به شماره ثبت (۴۵۹) و طرح تسری فوق‌العاده خاص کارمندان سازمان‌های پزشکی قانونی، انتقال خون ایران، دامپزشکی و زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور به کارکنان سازمان بازرسی به شماره ثبت (۴۵۷) که به این کمیسیون به عنوان اصلی ارجاع شده بود، در جلسات متعدد با حضور مسؤولان دستگاه‌های ذی‌ربط و کارشناسان مرکز پژوهش‌ها و دیوان محاسبات کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به استناد تبصره (۱) ماده (۱۴۳) قانون آیین‌نامه داخلی به دلیل تشابه موضوع ادغام و نهایتاً در جلسه مورخ ۱۷/۵/۱۴۰۰ با اصلاحاتی در عنوان و متن به شرح پیوست به تصویب رسید.

اینک گزارش آن در اجرای ماده (۱۴۳) قانون آیین‌نامه داخلی تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی- ولی اسماعیلی

طرح تعیین فوق‌العاده خاص کارکنان قوه قضاییه

ماده واحده- فوق‌العاده خاص کارکنان قوه قضاییه، سازمان‌ها و دستگاه‌های وابسته (به استثنای سازمان پزشکی قانونی و سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور) به شرح جدول زیر تعیین می‌شود.

ردیف مدرک تحصیلی ضریب فوق‌العاده خاص
۱ کارمندان اداری با مدرک تحصیلی دکترا، فوق لیسانس و لیسانس امتیاز شغل و شاغل * (۳)
۲ کارمندان اداری با مدرک تحصیلی فوق دیپلم، دیپلم و زیردیپلم امتیاز شغل و شاغل* (۲/۵)
3 فوق‌العاده خاص مشاغل کارگری با هر مدرک تحصیلی حداقل حقوق سالانه مصوب وزارت کار* (۲)
4 فوق‌العاده خاص قضات با هر مدرک تحصیلی شصت درصد (۶۰%) فوق‌العاده ویژه مربوط

تبصره ۱- این فوق‌العاده مستمر بوده و مشمول کسر کسور بازنشستگی می‌باشد.

تبصره ۲- سقف فوق‌العاده مذکور حداکثر تا (۳) برابر حداقل حقوق سالانه مصوب هیأت وزیران (مشمولان قانون مدیریت خدمات کشوری) تعیین می‌شود. این سقف با تشخیص و تصویب رئیس قوه قضائیه برای ده درصد (۱۰%) از پست‌های قوه قضائیه و دستگاه‌های وابسته با توجه به عواملی نظیر: اهمیت و حساسیت شغل، محل خدمت، مناطق محروم، پیچیدگی وظایف و مسئولیت‌ها تا (۴) برابر حداقل حقوق مذکور قابل افزایش است.

تبصره ۳- قوه قضائیه و تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌های وابسته مکلفند مبالغ ناشی از فوق‌العاده مذکور را برای نیروهای شرکتی همانند مشاغل کارگری محاسبه و تحت عنوان کمک هزینه رفاهی مستقیماً به حساب آنان واریز نمایند. این پرداخت موجب هیچگونه تغییر در وضعیت بکارگیری نیروهای فوق‌الذکر و یا ایجاد تعهد استخدامی برای قوه قضائیه، سازمان‌ها و دستگاه‌های وابسته نمی‌باشد.

تبصره ۴- قوه قضائیه و سازمان‌ها و دستگاه‌های وابسته مکلفند نسبت به اجرای این قانون از تاریخ ۱/۱/۱۴۰۰ حداکثر طی مدت سه سال اقدام نمایند.

تبصره ۵- افزایش ناشی از اجرای این قانون در حدود اعتبار مصوب دستگاه‌های مشمول از ردیف‌های ۱۰۸۰۰۶، ۱۰۸۰۰۹، ۱۰۸۰۱۷، ۱۰۸۱۰۰، ۱۰۸۱۰۸، ۱۰۸۳۰۰، ۱۰۸۵۰۰، ۲۶۸۰۰۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور تأمین و به شرط عدم ایجاد بار مالی جدید برای دولت و تأمین اعتبار قابل پرداخت است.

مطالب مرتبط:

53 دیدگاه

  1. با سلام
    انشالله اضافات استحقاقی همه کارکنان دولت همتراز و مورد تایید مجلس قرار میگیرد لیکن در این اثنی میبایست متعادل ساز و مقایسه و هماهنگی مشاغل در جداولی تعیین و مورد بررسی متخصصان حقوق و دستمزد قرار گیرد تا شاید این ناهماهنگی حقوقها که مربوط به سالهای متمادی میباشد ( زمانی حقوق نیروهای انتظامی و محروم ژاندارمری حداقل و نیروهای هوایی و نفت و بانک مرکزی ….حداکثر بود ) اکنون در دولت عدالت گستر جناب آقای رئیسی ریاست جمهور محترم این مشکل از اساس و پایه اصلاح میگردد و افتخاری باشد برای دولت عدالتگستر جمهوری اسلامی ایران به امید رعایت عناوین تخصصی و سختی مشاغل با حضور دو نماینده از هر سازمان برای تبیین مشکلات اجرایی مشاغل ضروری است.

  2. با شعار رفع تبعیض؛ بالاترین درجات تبعیض رو شاهد هستیم
    ظاهرا میگن یکسان سازی اما در عمل ۱فوق العاده میزنن برا نور چشمی ها که همون ۱مورد فوق العاده خاص از کل حقوق کارمندان دیگر ادارات بیشتره
    عدالتم آرزوست

    1. بله به این میگن پرداخت هماهنگ حقوق کارکنان دولت !!!!/
      درکل باید اذعان نمود که متاسفانه تمام تبصره های قوانین بجز ضربه اساسی به روح قوانین کاری ندارند.

  3. اگر بخواهند عدالتی وجود داشته باشه باید یک سامانه ای ایجاد بشه وحقوق همه کارمندان دولت با توجه به سنوات خدمت ومدرک تحصیلی به صورت سراسری بدون در نظر گرفتن سازمان ونهادی که خدمت میکنه پرداخت بشه هرچند درامد قوه قضاییه به قدری هست که حقوق کل کارمندان کشور را بده باز هم اضافه میاره

    1. متعجبم از مجلس دولتی که همه متهما رو پلیس دستگیر میکنه بیشتر استرس و خطرش و دردسرش برا پلیس اون وقت حقوق کارمندای دادگاه با سازمان زندان ها بالاتر میره اما حقوق پلیس به اندازه یه کارگر رو ز مزد هست عجب عدالتی .

      1. چون حقوق کارمندان زندانها و قوه قضاییه از پرسنل ناجا کنار هست هم سنگر عزیز بیزحمت به فیش،تان نگاه کنید و بیایید مقایسه کنید با فیش،ما. ماه قبل هم که دو نیم میلیون اضافه کردند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام